پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 01
کد خبر: ۳۳۴۴۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۶
عضو هیات علمی گروه اقتصاد و حسابداری دانشگاه گیلان با بیان اینکه امروز در جنگ اقتصادی هستیم گفت: سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی در خط مقدم جنگ اقتصادی نیاز به پشتیبانی دارند لذا این مهم باید توسط دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی مورد توجه جدی قرار گیرد.
شعار سال: دکترغلامرضا محفوظی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به شعار امسال با عنوان تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها، گفت: مقام معظم رهبری با انتخاب این شعار سال، دغدغه‌ها را مشخص‌تر و ریزتر بیان کردند، لذا باید از این شعار درس گرفته و چاره اندیشی اساسی شود.

وی عنوان کرد: زمانی که رهبرمعظم انقلاب از پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها صحبت می‌کنند یعنی احتمالا مانعی وجود دارد که باید مرتفع شود و پشتیبانی‌ها هم باید صورت گیرد که احتملا اکنون این پشتیبانی‌ها کامل نیست.

وی با بیان اینکه از اوایل دهه ۸۰ عنوان و شعار‌های مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری برای سال‌ها با مفاهیم اقتصادی عجین شده است، گفت: سال ۸۰ اشتغال آفرینی، سال ۸۸ اصلاح الگوی مصرف، سال ۸۹ کار مضاعف، همت مضاعف و دهه ۹۰ هم سراسر با مفاهیم اقتصادی همراه بوده است.
 
نخستین اولویت الان ما اقتصاد است

دکتر محفوظی خاطر نشان کرد: سال ۹۰ شعار سال جهاد اقتصادی، ۹۱ تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، سال ۹۵ و ۹۶ اقتصاد مقاومتی، ۹۷ حمایت از کالای ایرانی، ۹۸ رونق تولید، ۹۹ جهش تولید و امسال نیز تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه عملا شعار سال ۱۴۰۰ در راستای نامگذاری صورت گرفته در چند سال اخیر به ویژه رونق تولید و جهش تولید است، عنوان کرد: با توجه به کارشناسی‌های انجام شده، مشاوره‌هایی که ارایه می‌شود و اطلاعاتی که مقام معظم رهبری دارند، ایشان به درستی تشخیص داده اند که نخستین اولویت الان ما اقتصاد است و مشکلات اقتصادی داریم و باید مشکلات را مرتفع کنیم، چرا که دنیای کنونی دنیای اقتدار در حوزه اقتصادی است.

عضو هیات علمی گروه اقتصاد و حسابداری دانشگاه گیلان خاطر نشان کرد: اکنون دغدغه کشور‌ها و به طور کلی مبارزه و رقابت آن‌ها با یکدیگر موضوع تولید ناخالص داخلی است، به عبارتی کشور‌های دارای تولید ناخالص داخلی بالا، قدرتمند بوده و از نفوذ بیشتری برخوردار هستند و می‌توانند اثرگذاری بیشتری در راستای منافع ملی خود داشته باشند.

وی با بیان اینکه برای تولید دو کار عمده می‌توان انجام داد، خاطر نشان کرد: باید بهره وری را افزایش دهیم یعنی از ظرفیت‌ها و امکانات موجود تولید استفاده بهینه‌ای داشته باشیم و دیگر اینکه جذب سرمایه گذاری را مورد توجه قرار دهیم.

این کارشناس اقتصادی بیان داشت: در این میان سرمایه گذاران نیز برای سرمایه گذاری دو مورد را در نظر می‌گیرند، نخست ریسک سرمایه گذاری یا مخاطره‌ای که سرمایه گذار با آن مواجه است و دوم بازده سرمایه گذاری می‌باشد.

وی با بیان اینکه عموما در کشور ما بازده سرمایه گذاری بالا است و مشکل سرمایه گذاران ریسک سرمایه گذاری است، ادامه داد: لذا باید با تغییرات در قوانین و مقررات، بخشنامه‌ها یا محیط قانونی و مقررات مناسبی را برای سرمایه گذاری مهیا و شرایط را آماده کنیم و در صورت وجود موانع و بروکراسی ها، آن‌ها را برطرف نماییم.

وی با بیان اینکه نمایندگان مقام معظم رهبری در استان‌ها و شهرستان‌ها هم باید به دغدغه معظم له "از بیش از یک دهه گذشته تاکنون" توجه بیشتری داشته باشند و از تریبون‌ها و امکانات برای تحقق شعار‌ها استفاده کنند، خاطر نشان کرد: ما دانشگاهیان نیز باید گام‌هایی را در این ارتباط برداریم تا با همکاری و مشارکت با تمامی دست اندرکاران شعار سال محقق شود.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایرنا، تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: ۸۴۲۷۲۹۰۸، irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
0
0
فعالان اقتصادی در ایران واقعا دارن کم کم جوش میارن و دونه دونه از گردونه صنهت کشور خارج میشن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین