پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۳۳۴۴۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۶
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام معتقد است که مردم ایران شایسته وضعیت اقتصادی و اجتماعی بهتر از این هستند و سال جدید باید سال کاهش تورم، بهبود شرایط کار و اشتغال و کم کردن رنج مردم باشد.
شعار سال:حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی‌مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو مجلس خبرگان رهبری، در پیامی تصویری، ضمن تبریک سال جدید و توصیه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، به برخی چالش‌های اقتصادی کشور و چشم‌انداز سال ۱۴۰۰ اشاره کرده که متن آن به شرح ذیل است:

سال نو و عید نوروز را به شما تبریک و تهنیت عرض می‌کنم. سال ۱۴۰۰ شمسی انشالله سالی پر خیر و برکت برای همه ملت ایران باشد و امیدوارم که در اوایل این سال خداوند این ویروس منحوس کرونا را رفع و دفع بفرماید، اما برادران و خواهران، در چینین شرایطی خصوصاً در ایام عید نوروز نیازمند این هستیم که دستور‌های ستاد ملی کرونا را رعایت کنیم. این ستاد تأکید زیادی بر این دارد که از سفر و همچنین نشست و برخاست‌های دورهمی بپرهیزد. کاری کنید که زنجیره این ویروس قطع شود، البته تلاش‌ها و زحمت‌های زیادی کشیده‌اند که در اثر این تلاش‌ها و زحمت‌ها کادر پژشکی کشور تعدادی شهید داده‌اند. جا دارد در اینجا از زحمات آن عزیزان تشکر و قدرانی کرد.
 
تلافات ناشی کرونا به زیر صد رسیده است

البته با این خدماتی که داده شده تعداد تلافات ناشی کرونا به زیر صد رسیده است. باید کاری کنیم که این تعداد به صفر برسد، بنابراین رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی مربوط به این ویروس را باید داشته باشیم. ماسک را فراموش نکنید. فاصله فیزیکی با دیگران را داشته باشید تا انشالله هم شما سلامت بمانید و هم دیگرانی که با شما در ارتباط هستند.

چشم‌انداز در سال ۱۴۰۰ چشم‌اندازی مثبت به نظر می‌رسد؛ ما سالی را آغاز می‌کنیم که انتخابات ریاست جمهوری را هم در پیش داریم. باید با انگیزه بالا به انتخابات بپردازیم و حضور پیدا کنیم و رأی دهیم، اما مهم این است که انتخابی انجام شود، دولتی روی کاری بیاید و مردانی به میدان بیایند که شخصیت‌های توانا، کارآمد، شایسته و آشنا با اقتصاد ایران باشند؛ من که عرض کردم مردانی، چون زنان توانا هم از این جهت تفاوتی نمی‌کنند چه ترکیبی باشد از مردان چه ترکیبی باشد از مردان و زنان از این جهت نکته خاصی ندارم، بلکه تأکید می‌کنم که مبنا باید شایستگی باشد.
 
اگر شایستگی‌ها و توانایی‌ها رعایت شود این ملت شایسته بهتر از این‌هاست و شایسته وضعیت اقتصادی و اجتماعی بهتر از این است، چون اولاً یک ملت با سابقه بسیار زیاد تاریخی است که دارای تمدنی عظیم است و با وجود دانشمندانی بزرگی در طول تاریخ که نقش‌های اول را در تمدن‌سازی داشته‌اند، سهم بزرگی در تمدن اسلامی داشته است. بحمدالله می‌بینیم بعد از انقلاب اسلامی هم نسل جوان ما به میدان آمدند و توصیه‌های حضرت امام (ره) را شنیدند و باور کردند. خودباوری آن‌ها باعث شد که امروز که بیش از چهل سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد در فناوری‌های نو صاحب حرف باشیم و دستاور‌هایی هم در فناوری‌های نانو، بایو، هوا فضا، پزشکی، داروسازی و فناوری هسته‌ای و ماهواره داشته باشیم که چیز‌های کوچکی نیستند، بلکه بسیار مهم‌اند. کشور‌هایی که تحت تحریم‌های بسیار سنگین آمریکا نبوده‌اند، بلکه تحت حمایت هم بوده‌اند، نتوانسته‌اند به این فناوری‌ها دسترسی پیدا کنند، اما در این شرایط نسل جوان انقلابی و هوشمند ما موجب شده است که به این دستاورد‌ها و فناوری‌های برسیم.
 
تعداد بازدید : 1

بخش مهمی از مشکلات اقتصادی ناشی از مدیریت داخلی است

اما مشکلی که ما داریم در زمینه مشکلات اقتصادی و معیشتی و رشد تورم و کاهش ارزش پول ملی است که البته بخشی از آن ناشی از تحریم‌ها و بخش مهم‌تری ناشی از مدیریت داخلی خودمان است. در این شرایط نیازمند به روی کار آمدن تیمی قوی برای اقتصاد کشور هستیم که اقتصاد ایران و ظرفیت‌های کشور را بشناسد. کشور ما از ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای برخوردار است که جایگاه جغرافیایی آن که بین پانزده کشور منطقه، دسترسی به دریای شمال و جنوب و دریای عمان و امکان ترانزیت شمال و جنوب و شرق و غرب و امکان استفاده از حمل و نقل دریایی از جمله این مزیت‌هاست. علاوه بر این‌ها تنوع محیط زیستی داریم که سبب شده تنوع محصولات کشاورزی را هم داشته باشیم. علاوه بر این تنوع اقوام را هم داریم. البته به یک معنا می‌توان گفت ادیان و مذاهب مختلف در کشورمان وجود دارند و برادرانه در کنار همدیگر زندگی می‌کنند و یک وحدت ملی در میان این مجموعه حاکم است. آنچه مهم است باید مدیریت اقتصادی کشور بتواند سیاست‌های مالی درستی را بکار بگیرد و بودجه را بودجه‌ای بدون کسری قرار دهد.
 
اگر بودجه بدون کسری باشد، شاهد تزریق نقدینگی بدون حساب و کتاب مانند نقدینگی ۳۲ درصدی سال گذشته نخواهیم بود. متأسفانه گاهی حتی رشد نقدینگی ۳۸ درصد در یک سال هم گزارش شده است. اگر بودجه بدون کسری باشد شاهد کاهش ارزش پول ملی نخواهیم بود، شاهد جهش‌های سه سال نرخ ارز نخواهیم بود و شاهد بی‌ثباتی نرخ قیمت‌ها نخواهیم بود. همه این‌ها به بودجه برمی‌گردد. اگر بودجه اصلاح شود، سال جدید سال کاهش نرخ تورم و بهبود شرایط کار و اشتغال خواهد بود. بخش زیادی از نسل جوان ما بیکار است و این بیکاری خانواده را به شدت رنج می‌دهد؛ باید رنج مردم را چه از بیکاری جوانان‌شان کاهش داد و از بین برد.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از ایکنا، تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۰، کدخبر: iqna.ir، ۳۹۶۰۰۲۶
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
0
0
اینکه ایشون میگه ضرورت چون متوججه اوضاع داغون جامعه ما شده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین