پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۳۳۹۰۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۴
در حالی که باید ۴۰۰ هزار خانوار تا چند ماه دیگر خانه‌های خود را تحویل بگیرند، وزیر راه می‌گوید تا پایان دولت ۶۰ هزار واحد تکمیل می‌شود، این در حالی است که در برخی از پروژه‌ها زمین تامین نشده و برخی از متقاضیان از قرارداد‌های جدید با ارقام بالایی می‌گویند.
شعار سال: طرحی که قرار بود ۴۰۰ هزار واحد مسکن را پایان دولت تحویل دهد حالا به جایی رسیده که از یک طرف به مشکل تامین خورده و از سوی دیگر وزیر راه‌ و شهرسازی گفته دولت حدود ۶٠ تا ١٠٠ هزار واحد مسکن ملی را برای تحویل به متقاضیان تا پایان دولت دوازدهم آماده خواهد کرد.

در واقع به جای این که ۴۰۰ هزار خانوار تا تابستان امسال صاحب خانه شوند، وزیر راه وعده تحویل ۶۰ تا ۱۰۰ هزار واحد را داده که این اعداد ۴۰ هزار واحد اختلاف دارند.

به تازگی نیز معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفته که حدود ۹ هزار واحد مشکل زمین دارند.

گزارش‌هایی هم که مشمولان این طرح مسکن می‌دهد از وضعیت مطلوبی حکایت نمی‌کند. یکی از مخاطبان می‌گوید: واریزی اول را انجام دادیم دنبال وام هستیم که واریزی تعاونی را انجام دهیم اما به تازگی قراردادی پخش شده که جدای از وام مسکن و ۱۰۰ میلیون تومان آورده متقاضی، باید ۳۰۰ میلیون تومان دیگر واریز کنیم.

این طرح در سال گذشته نیز با افزایش قیمت مصالح ساختمانی به مشکل خورد و هم وزیر اعلام کرده که در برخی از شهرهای کشور، به خاطر شرایطی که شهرداری‌ها و سایر نهادهایی که به‌وجود آورده‌اند، پروژه‌های این طرح در مراحلی متوقف شدند.

در واقع پس از گذشت بیش از یک سال و نیم این طرح هنوز در شروع کار است و با مشکلاتی این چنینی روبه‌روست.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تجارت نیوز، تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۴۹۵۹۵۶۳، www.tejaratnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
0
0
از وزير انتظاري بيشتر از اين نميره و نميشه اميدي به بهبود داشت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین