پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۰۶۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۶
«علی مطهری» نماینده سابق تهران در اظهاراتی با اشاره به فایل صوتی «محمدجواد ظریف»، شائبه اختلاف ظریف و شهید سلیمانی را رد کرد و «فائزه هاشمی» هم در سخنانش از «علی لاریجانی» به عنوان یک چهره متعادل، منطقی و عادل نام برد.
شعار سال: فضای مجازی در هفته‌های منتهی به انتخابات به یکی از اصلی‌ترین عرصه‌های فعالیت نامزدها، رسانه‌ها و کاربران برای اعلام نظر در خصوص انتخابات ۱۴۰۰ تبدیل شده است. کاربران در فضای مجازی به اظهار نظر در خصوص مسایلی، چون مشارکت در انتخابات می‌پردازند و چهره‌های مختلف جریان‌های سیاسی در شبکه‌هایی نظیر توییتر و کلاب هاوس به صریح‌ترین شکل مورد نقد و تحلیل قرار می‌گیرند.

گروه داده کاوی ایرنا در گزارش‌های مستمر خود و در فاصله حدود یک ماه و نیم مانده به انتخابات ریاست جمهوری، پربازدیدترین محور‌های مطرح شده در شبکه‌های اجتماعی را مورد رصد قرار می‌دهد. این گزارش بر اساس روش تحلیل کیفی پست‌های تلگرامی و توییت‌ها در بازه زمانی ۱۱ صبح شنبه یازدهم اردیبهشت تا ۱۱ صبح یکشنبه دوازدهم اردیبهشت ماه جمع بندی شده است.

تلگرام؛ انتخابات با همین قانون موجود

۱۷۱ نماینده مجلس به آیت الله جنتی نامه نوشتند و درخواست کردند تا شورای نگهبان شرایط سنی را برای ثبت نام نامزد‌ها در انتخابات ریاست جمهوری در نظر بگیرد. یک کانال تلگرامی در توضیح این خبر نوشت: رییس کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور در مجلس با بیان اینکه در قانون فعلی محدودیت سنی برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری وجود ندارد، از درخواست ۱۷۱ نماینده مجلس از شورای نگهبان برای ابلاغ مصوبه مجلس درباره قانون انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.

در همین ارتباط، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد که انتخابات ریاست جمهوری با قانون جدید برگزار نمی‌شود. یک کانال تلگرامی در تکمیل این خبر به نقل از علی کریمی فیروزجایی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: انتخابات دوره سیزدهم ریاست جمهوری امسال بر اساس قانون فعلی برگزار خواهد شد. قانون جدید مصوب مجلس برای انتخابات ریاست جمهوری به این دوره نمی‌رسد اختلاف نظر بین هیئت عالی نظارت و مجلس شورای اسلامی درباره برخی از مفاد قانون تصویبی مجلس همچنان لاینحل مانده است.

علی مطهری داوطلب نامزدی در انتخابات ١۴٠٠ در گفتگو با کانال خبری تحلیلی انتخاب با حمایت از محمدجواد ظریف گفت: ظریف در فایل صوتی اصلا انتقادی به شهید سلیمانی نمی‌کند. مخالفان ظریف می‌خواهند با استفاده از اتفاقات اخیر، با یک تیر دو نشان بزنند؛ نگران رای خوب او و احیا برجام هستند. ایشان فقط گفتند که در مواردی برخلاف نظر خودم صرفا طبق نظر او عمل می‌کردم.

سخنان فائزه هاشمی درباره نامزدی علی لاریجانی و وضعیت اردوگاه اصلاح‌طلبی در کانال‌های تلگرامی پربازنشر شد. یک کانال تلگرامی در این ارتباط و از قول وی نوشت: لاریجانی برای ریاست جمهوری متعادل‌تر، منطقی‌تر و عاقل‌تر است و کمتر شعار می‌دهد. آقای ظریف مثل آقای روحانی است و اصلاح‌طلب محسوب نمی‌شود، نمی‌دانم چرا اصلاح‌طلبان به دنبال او هستند تا دوباره بگویند کاندیدای ما نبود. ظریف یا سیدحسن خمینی نمی‌توانند روسای‌جمهور موفقی باشند. در شرایط فعلی یک اصولگرای عاقل و فعال بهتر از اصلاح‌طلبی منفعل است و می‌تواند موفق‌تر باشد. یک اصلاح‌طلب منفعل نمی‌تواند کاری انجام بدهد، پس چرا باید به او رأی بدهیم؟!

حزب اتحاد ملت به عنوان یکی از احزاب اصلاح طلب که در دهه ۹۰ تاسیس شده، به طور رسمی نامزدهایش برای انتخابات ۱۴۰۰ را معرفی کرد. یک کانال تلگرامی درباره جزییات این خبر آورد: گزینه‌های حزب اتحاد ملت برای انتخابات ١۴٠٠ معرفی شدند. مصطفی تاجزاده، اسحاق جهانگیری، محمدجواد ظریف، محمد صدر و شهیندخت مولاوردی گزینه‌های نهایی حزب اتحاد ملت برای انتخابات ریاست جمهوری ١۴٠٠ شدند.

به نوشته یک رسانه اصولگرا، نامزدی محمدرضا عارف در انتخابات قطعی شده است. کانال تلگرامی تسنیم نوشت: محمدرضا عارف معاون اول رئیس دولت اصلاحات و رئیس فراکسیون امید مجلس دهم برای حضور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام می‌کند. یکی از چهره‌های نزدیک به عارف با تایید این خبر گفت: ایشان احتمالا در یکی از روز‌های ۲۱ یا ۲۲ اردیبهشت ماه با حضور در وزارت کشور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام می‌کند. به گفته این چهره نزدیک به عارف، وی با شعار انتخاباتی «عدالت و مسئولیت» وارد عرصه رقابت‌ها می‌شود و «رنگ سفید» را نیز به عنوان نماد انتخاباتی خود برگزیده است.

تحلیل زهرا شجاعی عضو نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان در خصوص نامزد‌های مختلف جریان اصلاح طلبی، مورد توجه کانال‌های تلگرامی اصولگرا و اصلاح طلب قرار گرفت و بار‌ها در فضای مجازی بازنشر و پربازدید شد. یک کانال تلگرامی در این باره گزارش داد: اصلاح‌طلبان دوباره از زنگنه، ربیعی، آخوندی و جهانگیری استفاده می‌کنند. زهرا شجاعی عضو نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان: ظریف همچنان گزینه اصلاح‌طلبان است. کاندیدای اصلاح‌طلبان بیستم اردیبهشت مشخص می‌شود. جهانگیری و محسن هاشمی در مجموعه اصلاح‌طلبان می‌گنجند. حمایت از فردی همچون لاریجانی که طیف سنتی اصولگرا است منتفی است. تاجزاده برای طرح مبانی گفتمان اصلاحات وارد انتخابات شد. باید پدیده کاندیداتوری تاجزاده را قدر دانست. کابینه و چهره‌های اصلاح‌طلب وزرا در دولت خاتمی و روحانی تقریبا یکی بوده است. اصلاح‌طلبان رای بیاورند حتما دوباره از زنگنه، ربیعی، آخوندی و جهانگیری استفاده می‌کنند.

حسین کمالی دیگر چهره اصلاح طلبی بود که سخنانش در کانال‌های تلگرامی مختلف مورد رصد و انتشار مجدد قرار گرفت. یک کانال تلگرامی منتسب به اصولگرایان در بازنشر بخشی از تحلیل انتخاباتی عضو جبهه اصلاحات ایران از قول وی نوشت: اصلاح‌طلبان برای پیروزی می‌آیند. محافظه کاران به هر قیمتی می‌خواهند اصلاح‌طلبان در قدرت نباشند. اگر انتخابات رقابتی رخ دهد طبیعتاً اصلاح طلبان می‌توانند یک حضور مطلوب و موثر داشته باشند. اصلاح طلبان به صحنه نمی‌آیند که ببازند بلکه برای برنده شدن در انتخابات می‌آیند. اگر یک انتخابات آزاد و منطقی برگزار شود یقینا حضور خواهند داشت. تصمیم دقیقه نودی اصلاح‌طلبان بخاطر صحنه گردانی محافظه کاران است و صحنه برای اصلاح طلبان همیشه گنگ و مبهم است تا زمانی که به روز‌های انتخابات نزدیک شوند.

سخنان هشتم اردیبهشت مسعود پزشکیان نامزد احتمالی ریاست جمهوری در نشست پرسش و پاسخ دانشجویی، در روز‌های اخیر در شبکه‌های اجتماعی مختلف از جمله اینستاگرام، توییتر و تلگرام وایرال شد و کاربران درباره بخش‌های مختلف صحبت‌های نماینده اصلاح طلب مجلس، بحث و تبادل نظر کردند. یک کانال تلگرامی با بازنشر سخنان پزشکیان از قول وی نوشت: مرز‌های بین کشور‌های اسلامی را برمی‌دارم. از هیچ بیماری پول نگرفته‌ام. من به رای مردم احترام می‌گذارم و عضو هیچ حزب و دسته‌ای نیستم و براساس چشم انداز مقام معظم رهبری گام بر می‌دارم. با نگاهی که مردم کشور را خوب و بد می‌بیند مخالف هستم. هرکسی برای رشد مملکت کار کند بسیجی است. بنده دارای زندگی شفافی هستم و تا کنون از هیچ بیماری هم پول دریافت نکردم. مرز‌ها را بین کشور‌های اسلامی برخواهم داشت و اینکه چگونه به این کار برسیم تنها با وحدت داخلی است که باید از چاله آتش خارج شویم. اولویت من در ارتباط با کشور‌های همسایه کشور‌های مسلمان است.

توییتر؛ توضیح درباره یک اعلام نامزدی و انتقاد از پخش نشدن سخنان رییس جمهوری

محمدرضا عارف در حساب توییتری خود در واکنش به احتمال نامزدی‌اش که از سوی برخی سایت‌ها رسانه‌ای شده بود، توییت زد: بار‌ها اعلام کرده‌ام در انتخابات ریاست جمهوری اگر احساس کنم فردی مناسب‌تر از من حضور دارد به او کمک می‌کنم. اگر شرایط کشور به حضور من نیاز داشت با رویکرد همگرایی و وحدت، ابایی برای حضور ندارم.

علیرضا معزی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهوری در توییتی با انتقاد از پخش نشدن سخنان رییس جمهوری در جمع معلمان و کارگران، نوشت: #روحانی در روز #کارگر و روز #معلم، به گفتگو با نمایندگان این دو قشر معزز می‌نشست، اما سخنان امسال او در دیدار با معلمان و کارگران با تصمیم ستاد انتخابات #صداوسیما و ایجادمحدودیت پخش زنده‌ی رییس‌جمهور به سه جلسه در هفته (ستاد #کرونا، هیأت دولت و پنجشنبه‌های افتتاح)، روی آنتن نرفت.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از ایرنا، تاریخ انتشار:۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر:۸۴۳۱۵۷۷۶، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
0
0
اين ها واقعا روشون ميشه بيان انتخابات؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین