پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۰۶۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۰
شنیده می‌شود در زمان توسعه فاز ۱۹ پارس جنوبی که دارای ویژگی‌های منحصر بفردی است تعاملات مالی پر ابهامی صورت گرفته که همچنان ضرورت حضور نهاد‌های نظارتی و بررسی را صدچندان می‌کند.
شعار سال: شنیده می‌شود در زمان توسعه فاز ۱۹ پارس جنوبی که دارای ویژگی‌های منحصر بفردی، چون دارا بودن ۴ ردیف گازی، واحد‌های شیرین‌سازی گاز، آبگیری، تولید ال. پی. جی، گوگرد و میعانات گازی است تعاملات مالی پر ابهامی صورت گرفته که همچنان با توجه به حجم بالای رقم‌های مطرح شده؛ ضرورت حضور نهاد‌های نظارتی و بررسی تعاملات مالی میان پیمانکار اصلی این پروژه با دیگر پیمانکاران زیر مجموعه را صدچندان می‌کند.

بنابر مستندات ارسالی، ظاهرا ۲ تن از مدیران تاثیرگذار دراین پروژه عظیم ملی یکبار در سال ۱۳۹۱ و باردیگر در سال ۱۳۹۵ طی برگزاری جلساتی با پیمانکاران به صورت شفاهی دستور پرداخت لحظه‌ای و بدون دریافت صورت حساب‌های لازم به پیمانکاران را می‌دهند. پس از آن نیز ظاهرا سعی شده این رقم‌ها که مبالغی، چون ۵۰۰ میلیون دلار و ۵۰ میلیون یورو عنوان می‌شوند را در حساب و کتاب‌های مالی از شفافیت لازم به دور کنند. اینکه این مدیران با خواست قبلی اقدام به این کار کرده اند و یا بدون شناخت کامل نسبت به نحوه مدیریت مالی از سمت خود بهره برده اند و دست به چنین اقدامی زده اند موضوعی است که نهاد‌های نظارتی می‌بایست با ورود به موضوع به صحت و سقم آن بپردازند. آنهم در شرایطی که کشور برای تامین واکسن مورد نیاز جهت مقابله با ویروس کووید ۱۹ در کشور با کمبود منابع مالی مواجه است قطعا رقم‌های مطرح شده در خصوص تخلف احتمالی صورت گرفته و بازگرداندن این منابع به کشور می‌تواند بخش هر چند کوچکی از مشکلات مالی موجود دراین راه را مرتفع سازد!

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از نفتی ها، تاریخ انتشار:۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر:۴۰۵۳۴، www.naftiha.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
0
0
امان از دست فساد هاي بزرگي كه در كشور و در نقاط حياتي داره بخ ميده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین