پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۱۸۲۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۶
هزاران نفر در روز‌های گذشته با امضای کارزاری از رئیس و نمایندگان مجلس خواسته‌اند موانع صدور گواهینامه موتورسیلکت برای زنان را برطرف کنند.

  شعار سال:بر اساس ماده ۲۰ قانون تخلفات راهنمایی و رانندگی صدور گواهینامه رانندگی به عهده نیروی انتظامی است. در این قانون شرایط صدور گواهینامه موتور نیز با جزئیات قید شده که در آن حرفی از جنسیت زده نشده است.
 
سال‌ها پیش هم شعبه ۳۱ دیوان عدالت اداری رایی مبنی بر «الزام پلیس راهور ناجا به صدور گواهینامه رانندگی موتورسیکلت برای زنان واجد صلاحیت» صادر کرد که نیروی انتظامی برای این رای درخواست با تجدیدنظر کرد.
 
معصومه ابتکار، معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده هم یک روز پس از انتشار عکس موتورسواری زنان در تبریز در اینستاگرام خود نوشت: با رعایت دستورالعمل‌های ایمنی، [موتور] وسیله نقلیه خوبی برای زنان است.
 
بر همین اساس امضاکنندگان این کارزار که تعداد آنها به بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ نفر می‌رسد در بیانیه این کارزار خطاب به رئیس مجلس نوشته‌اند:«ما زنان این سرزمین خواستار تحقق یکی از ابتدایی‌ترین حقوق شهروندی خویش که استفاده از وسایل نقلیه چون موتور هستیم؛ در تاریخ اسلام نیز زنان عفیف بسیاری به امر سوارکاری می‌پرداختند و هیچ نفی فقهی در اساس این عمل وجود نداشته است. در راستای تأیید این ادعا، رأی مرتبطی به تاریخ ۱۳۹۸/۰۵/۱۴ در شعبه ۳۱ دیوان عدالت اداری صادر شده لیکن اجرایی نشده است.
 
آنها همچنین با اشاره به اینکه «با عنایت به افزایش سرسام‌آور قیمت خودرو و عدم تمکن مالی قشر کثیری از بانوان در تهیه آن» از نمایندگان مجلس خواسته‌اند «در راستای انجام وظیفه نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات، رسیدگی‌های مربوطه برای صدور هرچه سریع‌تر گواهینامه موتوررانی برای زنان متقاضی» را در دستور کار خود قرار دهند.
 
این کارزار تا روز ۲۳ اردیبهشت ماه در آدرس (https://www.karzar.net/motorcycle-license) در حال جمع‌آوری امضاست.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی  عصر ایران، تاریخ انتشار: 20 اردیبهشت1400، کدخبر: 783549،www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
0
0
اي كاش اندكي از صداي اين هزاران نفر به گوش اقايان برسه
زن
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
0
0
حال و روزمون خنده داره ما زنا تو ایران اجازه هیچ کار جز ازدواج نداریم از پسر بچه ای صلاحیتمون کمتر میدونن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین