پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۲۳۰۱
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۷
رئیس پلیس راهور ناجا گفت: از ۱۲میلیون راننده موتور سیکلت در کشور تنها ۶ میلیون نفر گواهینامه دارند و ۶ میلیون نفر دیگر فاقد گواهینامه هستند.

  شعار سال: سردار سید کمال هادیانفر رئیس روز سه شنبه در همایش موتورسواران قانونمند افزود: در اتوبان‌های تهران مشاهده می شود که برخی موتورسیکلت سواران خلاف جهت حرکت می‌کنند و در صورت وقوع تصادف، صد درصد مقصر هستند براین اساس از سازمان‌ها می‌خواهیم رانندگانی را جذب کنند که گواهینامه داشته باشند.
 
وی گفت: کمترین حوادث شامل  موتورسیکلت سواران شرکت ملی پست است. موتورسیکلت سواراننقش بسیار پر رنگی در جامعه دارند و به جهت تحرک بالاتر و امنیت کمتر باید قانون را رعایت کنند.
 
هادیانفر گفت: از یک میلیون و ۴۰۰ هزار تصادف سالانه در کشور، ۴۰ درصد مربوط به موتورسواران است و ۶۲ درصد موتورسیکلت‌سواران در زمان تصادف به دلیل نداشتن کلاه ایمنی جان خود را از دست می دهند.
 
وی ادامه داد: ۸۵درصد از افرادی که از موتورسیکلت استفاده می‌کنند، برای رفع معیشت و تأمین نیاز زندگی است اما باید قانون را رعایت کنند. در دو سال اخیر سعی شده  به قشر موتورسیکلت‌سوار کمک کنیم و اقداماتی صورت گرفت تا از توقیف موتورسیکلت تا جای ممکن جلوگیری شود بر این اساس انتظار داریم قانون‌گذاری در موتور سیکلت‌سواران نهادینه شود.
 
به گفته وی پلیس هیچ درآمدی از جرائم رانندگی ندارد و ابلاغ کرده‌ایم در مواقعی که ضرورت وجود دارد، جریمه کنند.
 
هفته نیروی انتظامی از ۱۷ مهرماه با شعار پلیس مقتدر، قانونمدار و امین مردم آغاز و ۲۳ مهر ماه با شعار پلیس، ولایتمداری، حفظ ارزش‌ها و جامعه ایمانی به پایان می‌رسد.
 
براساس روزشمار هفته نیروی انتظامی، ۱۸ مهر ماه با عنوان پلیس هوشمند، مشارکت عمومی، انضباط اجتماعی و ۱۹ مهر ماه با عنوان پلیس خدمتگذار، سرباز فداکار و امنیت پایدار نامگذاری شده است.
 
 ۲۰ مهر ماه نیز با عنوان پلیس، امنیت اقتصادی، پشتیبانی تولید و مانع زدایی و ۲۱ مهر ماه نیز با عنوان پلیس، پیشگیری اجتماعی، آموزش همگانی و امنیت اجتماعی نامگذاری شده است.
 
روزهای ۲۲ و ۲۳ مهرماه نیز به ترتیب با عنوان پلیس، تلاش جهادی، ایثار و شهادت و پلیس، ولایت مداری، حفظ ارزش ها و جامعه ایمانی نامگذاری شده است.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار:  20 مهر  1400، کدخبر: ، www.irna.ir،84502252

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین