پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۲۰۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۰
فرماندار تفت از آغاز اجرای طرح ساماندهی حمل سنگ معادن در این شهرستان خبر داد و گفت: حمل بدون مجوز سنگ معادن در شهرستان، منجر به ایجاد مشکلاتی در منطقه شده بود.

  شعار سال:علیرضا نوکار روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از آغاز اجرای طرح ساماندهی حمل سنگ معادن منطقه دهشیر تفت افزود: عدم دریافت حواله بار در معادن، دریافت یا صدور بارنامه در مناطق دیگر استان و کشور، تناژ بار فراتر از حد مجاز و قانونی، بارگیری در شب، فرار مالیاتی و آسیب به زیرساخت‌های جاده‌ای و راه‌های روستایی از جمله معضلات حمل سنگ معادن در شهرستان تفت بود.
 
وی ادامه داد: جهت سامان دهی این معضلات و جلوگیری از هر گونه سوء برداشت بی رویه از معادن، صدور حواله بار و بارنامه در منطقه دهشیر استقرار یافت و دستگاه‌های ذی‌ربط بر اجرای دقیق این پروژه نظارت دارند.
 
فرماندار تفت تأکید کرد: با استقرار گشت‌های ویژه در صورت مشاهده حمل بار بدون حواله بارگیری و بارنامه و همچنین حمل بار با تناژ‌های غیرمجاز با شرکت‌های معدنی و بهره‌برداران متخلف برخورد قاطع و قانونی صورت می‌گیرد و توسط اداره کل صنعت و معدن و تجارت استان نسبت به توقف فعالیت معادن متخلف و ابطال پروانه‌های آنان اقدام خواهد شد.
 
نوکار ابراز امیدواری کرد تا با اجرای دقیق طرح معضلات ناشی از حمل بار سنگ معادن بدون حواله بارگیری و با تناژ غیرمجاز رفع و از تضییع بیت‌المال جلوگیری و وصول حقوق دولتی به‌طور کامل و قانونی محقق شود.
 
بهره‌برداری از معادن جدید در تفت طی چند سال گذشته به یکی از چالش‌های اصلی زیست محیطی استان یزد و شهرستان معدن‌خیز تفت تبدیل شده است.
 
تفت به واسطه وجود مناطق ییلاقی و سرسبز، جاذبه‌های گردشگری، مناطق خرم کوهستانی، وجود پناهگاه حیات وحش شیرکوه، جاذبه‌های طبیعی و باستانی، دارای موقعیت خاصی است و متنوع‌ترین و بیشترین آثار طبیعی و تاریخی استان در این شهرستان قرار دارد.
 
تفت با یک هزار و ۴۶۶ قنات بیشترین تعداد قنات کشور را دارد و مناطق روستایی این شهرستان همواره، مقصد تفریحی مردم استان یزد و حتی سایر استان‌ها بوده است و کمتر کسی است که به یزد سفر کند و حضور در این شهرستان زیبا را از دست بدهد، شهرستانی که در دل کویر، زبانزد عام و خاص در زیبایی و سرسبزی است.
 
حالا با شرایط ویژه‌ای که این منطقه دارد، هر عاملی که بخواهد منجر به تخریب محیط زیست شود و آثار زیانباری بر طبیعت بکر و دلنشین شهرستان وارد کند منجر به واکنش فعالان محیط زیست و بخش قابل توجهی از مردم و بویژه ساکنان منطقه مورد نظر می‌شود.
 
در سال‌های اخیر، چنگ معادن بر منابع طبیعی و آثار تاریخی این شهرستان، جلوه‌های ناخوشایندی را پدید آورد که اگر همچنان ادامه داشته باشد، در آینده نه چندان دور، متنوع‌ترین شهرستان گردشگری استان یزد به شهرستان معادن تبدیل می‌شود.
 
معادنی که هر چند شاید در دراز مدت، سود اقتصادی داشته باشد، اما ارزش افزوده یا فایده‌ای برای ساکنان و اهالی آن ندارد و حتی موجب ایجاد خسارت به زیرساخت‌های منطقه مانند قنوات و راه‌های روستایی شده و حتی برخی از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی را در معرض نابودی قرار داده است.
 
مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری تفت در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
 


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی می متالز ، تاریخ انتشار: 21 اردیبهشت 1400، کدخبر:209545 ، www.me-metals.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
0
0
حمل سنگ هم دارای نظم شد و بصورت قانونی باید حمل شود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین