پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۴۲۱۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۲
حسین بر، مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تاکنون ۱۹۷ هزار کمبود معلم در این جلسات به تصویب رسید، گفت: از سال ۹۷ بدون سهمیه‌ها بیش از ۱۶۰ هزار ردیف استخدامی گرفته شده و بسیاری از این ردیف‌ها شامل دانشگاه فرهنگیان، استخدام آزاد از طریق برگزاری آزمون دستگاه‌های اجرایی و قانون تعیین تکلیف بود.
شعار سال: کمبود نیرو در آموزش و پروش یکی از چالش‌های پیش رو محسوب می‌شود. در این زمینه اقدامات متعدد انجام شده است، اما هنوز جای کار دارد.

آموزش و پروش از کمبود نیرو رنج می‌برد

یار محمد حسین بر، مشاور وزیر آموزش و پرورش درباره کمبود معلم در وزارت آموزش و پرورش گفت: در دوران متمادی وزارت آموزش و پرورش از کمبود نیرو رنج می‌برد. در گذشته بر اساس شاخص‌ها برای جذب نیرو تفاهم‌ها با سازمان اداری و استخدامی انجام نشده بود، اما از زمان ریاست محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش وضعیت منابع انسانی با سازمان اداری و استخدامی بررسی شد.

او افزود: بر اساس شاخص‌های مختلف همچون نسبت دانش آموز به گروه معلم کمبود‌ها مورد بررسی قرار گرفته است.

کمبود ۱۹۷ هزار معلم در مدارس کشور

این مقام مسئول با بیان اینکه تاکنون ۱۹۷ هزار کمبود معلم در این جلسات به تصویب رسید، تاکید کرد: از سال ۹۷ بدون سهمیه‌ها بیش از ۱۶۰ هزار ردیف استخدامی گرفته شده و بسیاری از این ردیف‌ها شامل دانشگاه فرهنگیان، استخدام آزاد از طریق برگزاری آزمون دستگاه‌های اجرایی و قانون تعیین تکلیف بود.

۵۰ هزار نفر واجد شرایط بازنشستگی به صورت سالانه

مشاور وزیر با بیان اینکه برای سال ۱۴۰۰ سهمیه جذب مناسب اخذ شده است، افزود: به باور بنده در وزارت آموزش و پرورش حل مشکل کمبود معلم کلید خورده است. این در حالی است که قبل‌تر اقدام برخی بر این باور بودند که آموزش و پرروش نیروی مازاد دارد. در چند سال اخیر به طور میانگین ۵۰ هزار نفر واجد شرایط بازنشستگی بودند. از سوی دیگر هم سالانه ۲۰۰ هزار دانش آموز به جمعیت کشور افزوده شد.

حسین بر با بیان اینکه کمبود معلم در شرایط کنونی اندک نیست، تصریح کرد: سالانه بیش از ۵۰ هزار ردیف استخدام اختصاص داده می‌شود مشکلات در زمینه جذب معلم را کاهش می‌دهد.

جذب ۸۰ هزار دریف استخدامی در سالجاری

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: طی سالجاری حدود ۸۰ هزار ردیف استخدامی در سازمان اداری استخدامی برای دانشجویان متعهد خدمت که از طریق آزمون سراسری، آزاد و تعیین تکلیف معلمان حق التدریس جذب می‌شوند.

جذب معلم با شیوه‌های متعارف‌تر

او گفت: با شیوه‌هایی در مرکز برنامه‌ریزی می‌توان راهکار‌هایی اتخاذ و به این شکل هیچ کلاسی بدون معلم نماند. در آینده کمبود معلم از شیوه‌های متعارف‌تری برطرف می‌شود.

حسین بر با بیان اینکه در سالجاری بر اساس آزمون ماده ۲۸، ۳۳ هزار نفر باید دوره ببینند، افزود: باید این دوره‌ها به شکل کیفی برگزار شود. محتوای دوره با کیفیت است.

حسین بر درباره آموزش شیوه آزمون‌های آنلاین برای معلمان هم تاکید کرد: هر همکاری می‌تواند دوره‌های آموزشی را در سایت آموزش و پرورش بگذرانند. در صورت بروز هر گونه نارسایی دوره‌های دیگر هم برای آموزش معلمان برگزار می‌شود.

مشاور وزیر تصریح کرد: آموزش و پرورش با کیفیت آموزش‌ها را دنبال می‌کند.

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۱۷۷۲۱۹، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
هیوا
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
0
0
واقعا یعنی چی این دیگه شده داستان تکراری انقدر تکرارا شده که دیگه هم گوشامون پره هم دیگه حالمون بد میشه و چقرد بی تفاوت از کنارش رد میشیم انگار یه مساله خیلی عادیه برامون همیشه این آموزش و پرورش از وقتی یادمه با کمبود معلم روبرو بوده و هیچ کسم هیچ کاری براش نکرده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین