پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۲۶۵
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۵
با گذشت بیش از ده ما از وعده نوبخت به مردم بخش زیارتعلی عملیات احداث این پل همچنان در کمای اعتبارات است و پروژه ای که مقرر بود در ایام دهه فجر سال ۹۴م ...
شعارسال: با گذشت بیش از ده ما از وعده نوبخت به مردم بخش زیارتعلی عملیات احداث این پل همچنان در کمای اعتبارات است و پروژه ای که مقرر بود در ایام دهه فجر سال ۹۴مورد بهره برداری قرار گیرد، در هفته دولت همچنان نیمه تمام و در خواب زمستانی است.

استان گرم و خشک هرمزگان با زمستانهای معتدل در فصل زمستان از جمله مناطق خوش آب و هوایی کشور محسوب می شود و با پایان تابستان و تغییر شاهد بارش فصل باران های پاییزی در این فصل از سال هستیم که این بارش های سیل آسا خسارات زیادی را بر این استان گرم و خشک بهمراه دارد.

اواخر پاییز سال گذشته در پی بارندگی های سل آسا شاهد خسارات جانی و مالی بسیاری در استان بودیم که به دلیل نبود زیر ساخت های لازم و راههای ارتباطی بیشترین آسیب را مردم شهرستان رودان متحمل شدند.

در پی بارندگی های آبان ماه سال گذشته ۱۵ تن از اهالی استان هرمزگانی جان خود را از دست دادند که ۶ تن از اعضای یک خانواده از روستای بیدان بخش رودخانه شهرستان رودان که برای خرید مایحتاج روزانه زندگی شان عازم بخش رودخانه بودند در بستر رودخانه بیدان دچار سیلآب شده و تنها یک تن با کمک مردم و اهالی نجات می یابد و ۵ تن دیگر که در خودرو محبوس شده بودند و جریان آب آنها را به پائین دست رودخانه برده بود، دچار خفگی شده و در خودرو جان خود از دست می دهند.

بارش باران در رودان موجب آبگرفتگی معابر عمومی، طغیان رودخانه‌ها، اختلال در ترافیک جاده‌ای و مسدود شدن راه ارتباطی بیش از ۷۰ روستا نیز در بخش رودخانه مسدود که این خسارات سهمگین مالی و جانی محمد باقر نوبخت، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور را به استان کشاند و در طول سفر خود به استان هرمزگان از مناطق بحرانی و خسارت دیده از جمله پل زیارتعلی رودان بازدید کرد.

معاون رئیس جمهور گفت: اختصاص بودجه از طریق فاینانس یکی از شیوه هایی است که می توانیم زیر ساخت های هرمزگان را تقویت کنیم و در تلاشیم تا تخصیص اعتبارات در هرمزگان متفاوت از قبل باشد و در این راه می توانیم از محل صندوق توسعه ملی به کشاورزی و توریسم کمک کنیم.

نوبخت با بیان اینکه به تمام طرح هایی که امکان دارد تا پایان سال به اتمام برسد اعتبار پرداخت می شود، افزود: پل زیارتعلی در شهرستان رودان با اعتبار شش میلیاردی نیز باید تا ایام دهه فجر به بهره برداری برسد.

اکنون با گذشت بیش از ده ما از وعده نوبخت به مردم بخش زیارتعلی عملیات احداث این پل همچنان در کمای اعتبارات است و پروژه ای که مقرر بود در ایام دهه فجر سال ۹۴مورد بهره برداری قرار گیرد، در هفته دولت همچنان نیمه تمام و در خواب زمستانی است.

پل زیارتعلی به عنوان یکی از اصلی ترین دغدغه های مردم شهرستان رودان محور مواصلاتی بین دو استان هرمزگان و کرمان محسوب می شود.

در سال ۸۷به دلیل خشکسالی های پیاپی ، عدم مطالعات دقیق و کارشناسانه و عدم توجه به حجم آب آبنمای واکسی بر روی رودخانه زیارتعلی به بهره برداری رسید که در پی بارندگی های شدید زمستانی در سال ۸۹ و به دلیل کوچک بودن دهانه ها، پل تخریب شد و خسارات مالی بسیاری به همراه داشت.

کار ساخت پل زیارتعلی بار دیگر از سال ۸۹ آغاز شد و به دلیل کمبود اعتبار عملیات ساخت این پل با گذشت بیش از شش ماه همچنان معلق مانده است و هم اکنون پروژه ای که میلیاردها تومان اعتبار را به خود اختصاص داده است تنها دو الی سه کارگر مشغول به کار دارد.

استاندار هرمزگان در جمع خبرنگاران با اشاره به پروژه نیمه تمام پل زیارتعلی اظهار کرد: این پل یکی از مهم ترین پروژه های استان محسوب می شود که بیش از ۲۴میلیارد تومان از اعتبارات استان را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه عدم تخصیص اعتبار به استان موجب تاخیر در تکمیل این پروژه شده است، افزود: معاون رئیس جمهور وعده تخصیص اعتبار ویژه برای تکمیل این پروژه را عنوان کردند و مقرر شد که تا دهه فجر به بهره برداری برسد اما به دلیل عدم پرداخت اعتبارات این پروژه در هفته دولت نیز به بهره برداری نرسید.

جادری با بیان اینکه این پروژه در دست ساخت است، تصریح کرد:با تامین اعتبارات در ایام دهه فجر سال جاری این پل تکمیل و مورد بهره برداری قرارمی گیرد.

هم اکنون مردم رودان و شهرزیارتعلی روزهای پایانی تابستان را سپری می کنند و کمتر از یک ماه دیگر باران فصلی در استان آغاز می شود که این موضوع دلهره و نگرانی را به دل مردم این شهر انداخته است.

ترس از دست دادن عزیزان به بهانه کمبود بودجه و عدم تخصیص اعتبارات داغی است که سالها مردم شرق هرمزگان را عزادار کرده اما امید این مردم از تدبیر ویژه دولت همچنان پابرجاست و انتظار می رود در کنار اقدامات سازنده سیاسی و بین المللی و برخورد های جدی با فیش های حقوقی اعتباری که برای احداث پل زیارتعلی لحاظ شده فراموش نشود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی قشم آزاد، تاریخ انتشار: پنجشنبه 4 شهریور 1395، کدخبر: 71522، www.qeshmeazad.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین