پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۰۸۷
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸
مردم استان‌خوزستان نمی دانند از آمدن باران خوشحال باشند یا ناراحت زیرا با آمدن اولین باران پاییزی یا به مشکلات تنفسی مبتلا میشوند یا به سرزیر شدن فاضلاب های شهری و آبگرفتگی گرفتار میشوند.
شعارسال: این روزها که هوا رو به سردی می رود و احتمال بارش باران در استان خوزستان قوت می گیرد شهروندان اهوازی برای آمدن این رحمت الهی ، لحظه شماری می کنند در سایه ناکارآمدی مسئولین لذت استفاده از رحمت الهی در وقوع اولین بارش پاییزی به چالش های فراوانی تبدیل می شود.

آنچه که امروز خوشحالی مردم خوزستان برای امدن این نعمت الهی را با استرس و تشنج پیوند زده بی تدبیری مسئولین استان در دو حوزه مشکلات تنفسی باران های اسیدی و مشکلات ابگرفتگی معابر در زمان بارندگی و پس از آن است.

در این میان مردم استان‌خوزستان نمی دانند از آمدن باران خوشحال باشند یا ناراحت زیرا با آمدن اولین باران پاییزی یا به مشکلات تنفسی مبتلا میشوند یا به سرزیر شدن فاضلاب های شهری و آبگرفتگی گرفتار میشوند.

هرچند برخی مشکلات نوظهور هستند و سه سالی میشود که مسئولین استانی برای یافتن متهم اصلی ان تقلا می کنند،اما برخی مشکلات قدمتی به اندازه سن و سال نگارنده دارد اما وجه مشترک هر دو مشکل به حوزه سلامتی و برهم زدن آسایش عمومی شهروندان اهوازی بر می گردد.

آنچه که از دیر باز لذت بارندگی را به کام مردم اهواز تلخ کرده معضل قدیمی لایروبی و تعمیر سیستم فاضلاب شهری اهواز است که باعث از بین رفتن بهداشت شهری و خطر بروز بیماری مختلف در میان شهروندان اهوازی را به دنبال دارد.

بر کسی پوشیده نیست که شبکه فاضلاب اهواز فرسوده و قدیمی و دچار مشکلات متعددی است که سرریز فاضلاب به کارون، خود نمادی از وضع تاسف‌بار این سیستم از دیرباز و تاکنون است.

از ماههای گذشته در حالی که خبری از بارندگی نبود در بسیاری از مناطق اهواز شاهد آبگرفتگی معابر و یا سرریز شدن فاضلاب ها بودیم تا جایی که بسیاری از شهروندان از بوی تعفن فاضلاب معابر و بیمارهایی که در پس بی توجهی مسئولین برای فرزندان آنها پیش می آید گله مند بودند.

در این میان مانند طبق روال هرساله شهرداری اهواز تقصیر را گردن سیستم فرسوده فاضلاب شهری انداخته و آبفا نیز مشکلات موجود را طبقه بندی کرده و جمع آوری آبهای سطحی و سرریز شدن فاضلاب را به عدم لایروبی فاضلاب ها توسط شهرداری گره می زند.

در میان رد و بدل کردن مسئولیت دفع آب‌های سطحی بین شهرداری ، شرکت آبفا و بیان مشکلات مالی در این خصوص مسئولین امر این موضوع را فراموش نکنند که بدون شک بی توجهی به بهبود وضعیت سیستم فاضلاب شهری در صورت ادامه، تبعات هزینه‌بری به دنبال خواهد داشت که مشکلات بهداشتی و تاثیر بر سلامت مردم، ایجاد خلل در ترافیک شهری و بروز مشکلات در تردد وسایل نقلیه و آسیب رساندن به زیرساخت‌های شهری در آینده، می‌تواند از جمله این مشکلات باشد.

مدیران استانی باید هرچه سریعتر جهت ایجاد شبکه دفع آبهای سطحی و بهبود وضعیت سیستم فرسوده شبکه فاضلاب شهر اهواز چاره ای بیاندیشند زیرا اگر قرار است دستگاهی از مشکلات مالی رنج ببرد مردم نباید تاوان بی انظباطی مالی مدیران را پس بدهند.

با فرارسیدن فصل بارندگی در خوزستان با توجه به اینکه تاکنون شهرداری و آبفا جهت لایروبی فاضلاب های شهری اقدامی نکرده اند قطعا شاهد آبگرفتگی خیابانها پس از اولین بارش خواهیم بود و بازهم سناریوی پاسکاری مشکلات حوزه آبگرفتگی معابر در مناطق مختلف اهواز تکرار میشود فارغ از اینکه نمایندگان مردم و مدیران آبفا باید جهت اخذ اعتبارات حل همیشگی این معضل اقدامی کنند نه اینکه پس از اتمام فصل بارندگی ها در خوزستان معضلات حوزه فاضلاب شهر اهواز به فراموشی سپرده شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی اهواز نوین، تاریخ انتشار: سه شنبه 18 آبان 1395، کدخبر: - ، www.ahvaznovin.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین