پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴
معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: با توجه به عدم احداث کامل شبکه دفع فاضلاب، 15 میلی‌متر بارندگی نیز موجب ایجاد آبگرفتگی معابر اهواز می‌شود و این در حالی است که در بارندگی اخیر، نزدیک به 69 میلی‌متر در سطح شهر اهواز بارندگی داشتیم.

شعار سال : عظیم شمخانی اظهار کرد: آب‌های سطحی شهر اهواز از طریق فاضلاب دفع می‌شود ولی با توجه به این که تاکنون تنها 10 درصد از طرح جامع شبکه دفع آب‌های سطحی شهر اجرایی شده است؛ ظرفیت همین 10 درصد نیز به دلیل کامل نشدن شبکه، به خطوط فاضلاب شهری منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به محدود بودن ظرفیت خطوط شبکه فاضلاب، در حالت عادی نیز سه‌چهارم ظرفیت شبکه پر است و گنجایش دفع آب‌های سطحی و فاضلاب را به صورت یکجا ندارد و به همین دلیل موجب ایجاد آبگرفتگی در سطح شهر اهواز می‌شود.

شمخانی عنوان کرد: طبق آمار، در روزهای اخیر حدود 18 میلیون مترمکعب در اهواز بارندگی داشتیم که با همکاری 3500 نفر از پرسنل خدمات شهری در 24ساعت، اقدام به رفع مشکلات ناشی از بارندگی و آبگرفتگی معابر شد.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: در سطح شهر اهواز ایستگاه پمپاژ پهلوان در کیانپارس، ولیعصر، الهادی در کوی علوی، دانیال در کوی ملت، فلکه کارگر در بلوار گلستان، پادادشهر، میدان ولایت، میدان غدیر، شهید طاهر در میدان انقلاب و 4 اسب و ایستگاه کوی جواهری فعال هستند.

وی با اشاره به ایجاد نقاط بحرانی در هنگام بارندگی در خیابان‌های اهواز گفت: نقاط بحرانی به دلیل قطعی برق و غیرفعال شدن پمپ‌ها در اهواز ایجاد شد؛ همراه با غیرفعال بودن پمپ‌ها، روند دفع فاضلاب کندتر شد که با پیگیری‌های انجام شده، برق وصل شد و ایستگاه‌های پمپاژ شروع به فعالیت مجدد کردند.

شمخانی اظهار کرد: هم اکنون تمام آبگرفتگی‌های شطح شهر رفع شده است. آخرین موارد مربوط به خیابان شریعتی نبش جنت بود که در سه شب گذشته رفع شد. در میدان انقلاب به سمت میدان سیاحی نیز آبگرفتگی شدیدی به وجود آمده بود که سه شب گذشته با استقرار 18 دستگاه از ساعت 11شب تا صبح نسبت به رفع کامل آبگرفتگی اقدام شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسایت خوزنا، تاریخ انتشار:13 آبان 1394 ، کد خبر 46528 www.khoozestaniha.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فرامرز
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
0
0
اگر در هر شهر مديريت مهار اب انجام شود كم ابي نداريم ، كي اين كشور درست ميشود كه مشكلات دامن مردم را نگيرد، معلوم نيست!!!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین