پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۲۶۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
بسیاری از نامزد‌های انتخاباتی مسئولان طراز اولی هستند که در دوره مسئولیت خود گوش شنوا و چشم بینایی برای دیدن و شنیدن درد و دل مردم و رفع مشکلات آن‌ها نداشتند.
شعار سال : انتخابات ریاست جمهوری از مهمترین اتفاقات پیش روی مردم کشور در سال جاری محسوب می‌شود و این اتفاق مهم روز‌ها پای بسیاری از تشنگان خدمت و قدرت را به وزارت کشور باز کرده است.

از آرایشگر ماهر و حرفه‌ای گرفته تا پزشک زیبایی و جراحی، همه و همه پا به پای سیاستمداران مشهور و به نام در عرصه انتخابات حضور پیدا کرده و برای کاندیداتوری ریاست جمهوری ثبت نام می‌کنند.

احساس تکلیف اولین اولویت کاندیدای حاضر شده در وزارت کشور است که برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری عنوان می‌کنند و خیلی از افرادی که با این عنوان پای کار آمده‌اند همان‌هایی هستند که طی ۸ سال اخیر در دولت صاحب منصب و قدرت بوده‌اند.

بسیاری از نامزد‌های انتخاباتی مسئولان طراز اولی هستند که در دوره مسئولیت خود گوش شنوایی برای شنیدن مشکلات معیشتی و رفاهی مردم و چشم بینایی برای دیدن معضلات جامعه نداشتند و حالا در دقیقه نود با بغض و ناراحتی از غصه‌ای حرف می‌زنند که بخاطر مردم به دل دارند.

وعده‌های انتخاباتی این روز‌های اغلب کاندیدای حاضر در وزارت کشور آنقدر پر زرق و برق است که با آن می‌خواهند حنای بی‌رنگشان در اعتماد مردمی را رنگی دوباره بدهند، اما بصیرت و آگاهی این روز‌های مردم نسبت به گذشته بسیار تغییر و افزایش پیدا کرده است.

کارتن خواب‌ها و کودکان کار و سایر بی‌خانمان‌ها جامعه هدف تبلیغاتی بسیاری از کاندیدای دوره فعلی و دوره‌های قبلی بوده و هستند، اما هیچ کدام از وعده‌های انتخاباتی گذشته تا کنون در خصوص این افراد آسیب دیده محقق نشده است.


نمایش دلسوزی کاندیدای انتخابات با طرح مسائل اجتماعی!

پیمان خادم فعال اجتماعی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، اظهار کرد: اغلب کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری طی روز‌های اخیر شعار‌های خوش رنگ و لعابی را با مضمون حمایت از اقشار ضعیف و آسیب دیده سر داده اند و نمایشی بزرگ را از وعده‌های انتخاباتی در حوزه اجتماعی به راه انداخته‌اند.

وی اضافه کرد: صورت خوبی ندارد که مسئولان حوزه‌های مختلف کاری تنها در ایام منتهی به انتخابات و اتفاقاتی از این دست سراغ اقشار آسیب‌پذیر می‌آیند و در سایر موارد این گروه جزو فراموش شده‌ترین گروه جامعه به شمار می‌روند.

این فعال اجتماعی خاطرنشان کرد: زنان و مردان آسیب دیده و همچنین کودکان کار و خیابان در معرض آسیب جزو گروه‌های نیازمند توجه مسئولان در حوزه اجتماعی محسوب می‌شوند و با روند فعلی مدیریت کشور در این حوزه نمیتوان امید چندانی به کاهش آسیب‌های اجتماعی داشت.


وعده‌های بی‌پشتوانه و سوری مردم!

خادم اعتیاد، کارتن خوابی و بی‌خانمانی را از مهمترین آسیب‌های اجتماعی و از عواقب معضلاتی، چون فقر و بیکاری برشمرد و گفت: حرکات نمایشی و وعده‌های انتخاباتی خوش آب و رنگ چاره کاهش و مهار آسیب‌های اجتماعی نیست و مسئولان با یک برنامه‌ریزی درست و اصولی می‌توانند با بهره‌مندی از ظرفیت قابل توجه خیریه‌های فعال در حوزه کاهش آسیب در این مسیر قدم بردارند.

وی اضافه کرد: وعده‌های انتخاباتی مواردی هستند که در آن‌ها نامزد‌ها صرفا به بیان آرمان‌ها می‌پردازند و اکثرا فاقد پشتوانه عملی و اجرایی هستند و یا به عبارت مشهور خرشان که از پل بگذرد یادشان می‌رود چه قولی داده بودند.

این فعال اجتماعی افزود: اقتصاد ایران با وجود همه تغییر و تحولات و پیشرفت‌ها در طی این چهل سال پس از انقلاب همچنان در بسیاری از موارد، از مشکلات ساختاری رنج می‌برد و در حال حاضر فقر و فساد و بیکاری امان مردم را بریده است و این شرایطی که نامزد‌ها را واداشته است تا بجای ارائه برنامه و راهکار‌های اقتصادی با هدف برون رفت از وضعیت فعلی، در طرح شعار‌های بی پشتوانه و عامه پسند اقدام کنند.

خادم یادآور شد: افزایش میزان یارانه‌ها و چند برابر کردن درآمد کشور و ریشه کن کردن فقر و فساد و جلوگیری از اختلاس ملتی واحد و حقوق مساوری با یکدیگر از جمله شعار‌های کاندیدای انتخابات است که در آن با یکدیگر مسابقه گذاشته‌اند و این مسائل به جز در موردی که مردم در انتخاب اصلح و فردی باوجدان داشته باشند در نهایت تاثیری در روند زندگی اقشار ضعیف ندارد و تنها نسیمی گذرا در چله تابستان است که خیلی کوتاه و موقت می‌وزد.

در مجموع کاندیدایی که در نهایت تایید صلاحیت می‌شوند باید موضع و برنامه‌های کاربردی را برای کشور و رهایی آن از رکود فعلی و مشکلات متعددی که مردم با آن روبرو هستند ارائه و اجرایی کنند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۹۳۴۳۸۰، snn.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
0
0
اين ها با خودشون چه فكري ميكنن كه دست به اين قبيل كار ها ميزنن خدايش؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین