پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۳۲۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۳
مونیوس روخاس، جانشین رییس نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در تهران گفت: مبلغی معادل یک میلیون فرانک سوئیس را جهت حمایت از واکنش جمعیت هلال احمر ایران در مقابله با همه­ گیری کووید ۱۹ به این جمعیت اهداء کردیم. این مبلغ صرف خرید تجهیزات حفاظت شخصی، مواد ضدعفونی کننده، و اقلام غذایی، و ۴۰۰ دستگاه اکسیژن­ ساز شد.
جانشین رییس نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در تهران با بیان اینکه این سازمان نگران اثر منفی تحریم‌های جاری، بر دسترسی ایران به واکسن کرونا است، گفت: این امر می‌تواند پیامد‌های انسانی در داخل کشور و خارج از مرز‌های آن داشته باشد.

دانیل مونیوس روخاس روز چهارشنبه با اعلام این مطلب افزود: ما در کمیته بین المللی صلیب سرخ می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که افرادی که ممکن است به نحوی از قلم افتاده باشند نیز به طور عادلانه به واکسن کووید ۱۹ دسترسی داشته باشند و این مهم شامل افرادی است که در مناطق متأثر از مخاصمه مسلحانه (شامل مناطق تحت کنترل گروه‌های مسلح غیر دولتی) یا سایر شرایط خشونت آمیز، و همینطور دیگر مناطق دور از دسترس، زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: در طول سال گذشته، ۶۵۰.۵ میلیون نفر (یعنی یک نفر از هر ۱۲ نفر در جهان) توسط فعالیت ­های ترویج بهداشت و سلامت ارائه شده از سوی نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر مورد حمایت قرار گرفتند، علاوه بر آن، ۱۰۶.۲ میلیون نفر از خدمات ارایه شده مربوط به آب و بهداشت بهره ­مند شدند و ۷۹.۵ میلیون نفر نیز کمک غذایی و غیرنقدی دریافت کردند.
 
 
اهدای یک میلیون فرانک سوئیس به هلال احمر ایران برای مقابله با همه­ گیری کرونا

جانشین رییس نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در تهران با بیان اینکه بشردوستی، بی­غرضی، بی­طرفی، استقلال، خدمت داوطلبانه، یگانگی و جهان­شمولی اصول بنیادین و چارچوب اخلاقی عملیاتی و سازمانی کار نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر است، اظهار داشت: این اصول در بطن رویکرد این نهضت در کمک به مردم نیازمند در جریان مخاصمات مسلحانه، بلایای طبیعی و دیگر شرایط اضطراری قرار دارد و پایبندی به این اصول ماهیت بشردوستانه کار نهضت را تضمین کرده و به طیف گسترده فعالیت­‌هایی که در سراسر جهان انجام می‌شود انسجام می ­بخشد.

مونیوس روخاس توضیح داد: کمیته بین ­المللی صلیب سرخ، به عنوان بخشی از نهضت صلیب سرخ و هلال احمر، سازمانی مستقل و بی­ طرف است که حمایت بشردوستانه و کمک­ رسانی به قربانیان مخاصمات مسلحانه و دیگر شرایط خشونت ­آمیز را تضمین می ­کند. این سازمان در واکنش به شرایط اضطراری عمل کرده و همزمان احترام به حقوق بین ­المللی بشردوستانه، قانون جنگ و اجرای آن در حقوق ملی را ترویج می­ کند.
 
 
اهدای یک میلیون فرانک سوئیس به هلال احمر ایران برای مقابله با همه­ گیری کرونا


وی افزود: در طول سال گذشته، ما، به عنوان نمایندگی کمیته بین ­المللی صلیب سرخ در ایران، با همکاری جمعیت هلال احمر ایران، شریک نزدیک خود از نهضت در ایران، اقلام بهداشتی شامل ماسک و مواد ضدعفونی کننده و همین طور بروشور‌های آموزشی را میان ۲۷۰۰۰ نفر از ساکنان استان­هایی که در معرض خطر مین و مهمات انفجاری باقیمانده از جنگ و همه­ گیری کووید ۱۹ قرار دارند توزیع کرده ایم.

جانشین رییس نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در تهران گفت: هزار مشاوره پزشکی و تغذیه ایی رایگان و توزیع بیش از ۱۲۳ هزار بسته اقلام بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا و بروشور‌های آموزشی در مورد خطرات همه گیری کرونا در میان مهاجران افغان از دیگر فعالیت‌های نمایندگی صلیب سرخ جهانی در ایران طی سال گذشته بوده است.

 
اهدای یک میلیون فرانک سوئیس به هلال احمر ایران برای مقابله با همه­ گیری کرونا
 
 
وی اضافه کرد: این سازمان همچنین به صورت حضوری با همکاری جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به بیش از ۲۱۰ هزار مهاجر افغانستانی که از مرز ایران و افغانستان در شمال شرقی کشور به وطن خود بازمی­ گشتند آموزش خطرات مین ارائه داده است. بعلاوه، ما مبلغی معادل یک میلیون فرانک سوئیس را جهت حمایت از واکنش جمعیت هلال احمر ایران در مقابله با همه­ گیری کووید ۱۹ به این جمعیت اهداء کردیم. این مبلغ صرف خرید تجهیزات حفاظت شخصی، مواد ضدعفونی کننده، و اقلام غذایی، و ۴۰۰ دستگاه اکسیژن­ ساز شد.

مونیوس روخاس افزود: می ­خواهیم تحسین و قدردانی خود را از تعهد و از خودگذشتگی بسیار ارزشمند تمامی کسانی که در پاسخ به همه­ گیری کووید ۱۹ مشارکت می­ کنند اعلام کنیم. ما در نهضت بین ­المللی صلیب سرخ و هلال احمر، برای واکنش به این همه ­گیری کار می­ کنیم و باهم توقف ­ناپذیر هستیم.

 
اهدای یک میلیون فرانک سوئیس به هلال احمر ایران برای مقابله با همه­ گیری کرونا
 
 
وی اظهار داشت: ما باید فداکاری و جان­ فشانی ارزشمند داوطلبان جمعیت هلال احمر ایران و همین طور کارکنان درمان و بهداشت را که در خط اول واکنش به کووید ۱۹ هستند ستوده و از آن‌ها قدردانی کنیم؛ کارکنان و داوطلبان متعهد و شجاع جمعیت هلال احمر ایران و دیگر جمعیت ­های ملی سراسر جهان، امنیت خود را به خطر می‌اندازند تا برای جوامع خود اطمینان خاطر و کمک به ارمغان آورند. مهم است که نقش آن‌ها در این واکنش به درستی درک شود و اینکه از آن‌ها در انجام کار حیات­ بخش­ شان حمایت کامل به عمل آید. ما آماده ­ایم تا از جمعیت هلال احمر ایران و نقش آن در طرح واکسیناسیون ملی حمایت کنیم.

 
 
اهدای یک میلیون فرانک سوئیس به هلال احمر ایران برای مقابله با همه­ گیری کرونا
 

جانشین رییس نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در تهران گفت: این کمیته اعتقاد دارد که افرادی که در شرایط بشردوستانه زندگی می ­کنند باید در زمان توزیع واکسن اولویت ­دهی شوند؛ با توجه به آنکه این افراد با مشکل مضاعف مخاصمه و کووید ۱۹ دست و پنجه نرم می­ کنند و این که آن‌ها اغلب به دست فراموشی سپرده شده یا حتی نادیده گرفته می­ شوند، لازم است که در چارچوب­‌های جهانی و ملی توزیع واکسن مد نظر قرار گیرند.

وی اظهار داشت: شیوع کووید ۱۹ نشان می­ دهد که تا زمانی که از همه در برابر این همه ­گیری حفاظت نشوند هیچ کس از گزند آن محفوظ نیست از این رو دسترسی برابر به واکسن کلید پایان این همه ­گیری است و هیچ چیز، از جمله تحریم از هر نوع آن، نباید مانع از انجام این کار شود.

 
 
اهدای یک میلیون فرانک سوئیس به هلال احمر ایران برای مقابله با همه­ گیری کرونا

کمیته بین المللی صلیب سرخ فعالیت خود را در ایران از سال ۱۳۵۶ (۱۹۷۷ میلادی) آغاز و حضور خود را در کشور در طول جنگ ایران و عراق ادامه داد.

فعالیت‌های کمیته بین المللی صلیب سرخ در طول جنگ ایران و عراق بیشتر معطوف به بازدید از اسرای جنگی، کمک رسانی به اسرا و آوارگان، انتقال پیام‌های صلیب سرخ و ایفای نقش میانجی بی طرف برای بازگرداندن اسرای بیمار و مجروح به وطن بود که تبادل اسرای جنگی ایران و عراق در سال ۱۳۶۹ نیز با نظارت و پشتیبانی کمیته بین المللی صلیب سرخ به انجام رسید.

پس از چند سال حضور محدود، کمیته بین المللی صلیب سرخ در سال ۲۰۰۱ فعالیت‌های خود را در ایران گسترش داد و این کار بیشتر به منظور حمایت از عملیات بشردوستانه این سازمان در افغانستان و سپس در عراق بود.

بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۰، کمیته بین المللی صلیب سرخ دفاتری را در مشهد، ارومیه و کرمانشاه افتتاح کرد تا بتواند از عملیات لجستیکی خود در افغانستان و عراق حمایت کند.

امروزه کمیته بین المللی صلیب سرخ همچنان به فعالیت خود در جمهوری اسلامی ایران ادامه می‌دهد تا پاسخگوی پیامد‌های انسانی ناشی از مسائل مربوط به مفقودان جنگ ایران و عراق باشد. این سازمان با جمعیت هلال احمر ایران و دیگر سازمان‌ها و نهاد‌ها در حوزه‌های جستجوی مفقودان، توانبخشی جسمی و امداد بین المللی همکاری می‌کند.

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی، تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۸۴۳۳۳۰۱۵، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
هیوا
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
0
0
خدا کنه اینم مثل داستانهای کمک به سیل زده ها و زلزله زده ها نشه و ببینیم سر از جای دیگه دربیاره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین