پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۳۷۹۷
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۱
بسیاری از مدیران جوان و کم تجربه به اشتباه فکر می‌کنند که باید تمام توجه و تمرکزشان را بر مدیریت کردن و کنترل کارکنان‌شان معطوف کنند و نیازی به مدیریت کردن خود ندارند؛ در حالیکه مدیران در درجه اول باید خود را مدیریت و پس از موفقیت در این مسیر به سمت مدیریت کردن کارکنان حرکت کنند.
شعار سال: بسیاری از مدیران جوان و کم تجربه به اشتباه فکر می‌کنند که باید تمام توجه و تمرکزشان را بر مدیریت کردن و کنترل کارکنان‌شان معطوف کنند و نیازی به مدیریت کردن خود ندارند؛ در حالیکه مدیران در درجه اول باید خود را مدیریت و پس از موفقیت در این مسیر به سمت مدیریت کردن کارکنان حرکت کنند.

آنچه در ادامه خواهد آمد توصیه‌هایی است برای مدیرانی که قصد دارند اول خودشان را مدیریت و کنترل کنند و سپس کارکنانشان را.

۱ کاملا متعهد به هدفی مشخص باشید.

همیشه به یاد داشته باشید که ابتدا باید درمورد کسب‌وکارتان تصمیم بگیرید. بعد از آن باید کاملا به آن متعهد باشید. بزرگان گفته‌اند که برای کشتی سرگردانی که مقصد مشخصی ندارد هیچ بادی باد موافق نیست.

۲ ابتکارعمل را در دست بگیرید و آن را حفظ کنید

به‌طور کلی تفکر و برنامه‌ریزی اگر منجر به اقدامی عملی نشوند بی‌ارزش هستند؛ بنابراین اگر فردی ابتکار عمل را در دست نگیرد و آن را حفظ نکند، یک رقیب این کار را انجام می‌دهد.

۳ صرفه‌جویی کنید تا منابع خود را افزایش دهید

متمرکز کردن منابع برجسته در جایی که مهم و تعیین کننده است، از رموز موفقیت‌های بزرگ محسوب می‌شود. اگر می‌خواهید خود را به خوبی مدیریت کنید باید از تمرکز کافی برخوردار باشید. همان‌طور که یکی از اصول بنیادین مدیریت به ما می‌گوید که از انجام همزمان و توامان چند کار مختلف خودداری کنیم اصول خودمدیریتی نیز همین نکته را به ما گوشزد می‌کند.

۴ از تعیین موقعیت راهبردی استفاده کنید

برای رسیدن به هدف راهبردی، نیاز مبرمی به حرکت ماهرانه‌ای نسبت به تغییرات محیطی یا تغییرات غیرمنتظره دیگر دارید. شما ممکن است نیاز به اصلاح رویکرد و موقعیت نهایی خود داشته باشید، حتی وقتی که در حال رسیدن به هدف خود هستید. به همین دلیل اگر آنچه شما انجام می‌دهید کاربردی ندارد، شما نیاز به تغییر راهبردهایتان دارید؛ چرا که در غیر این صورت انرژی، زمان و توانایی‌هایتان را به هدر داده‌اید.

۵ کار‌های غیرمنتظره انجام دهید

وقتی با دیگران رقابت دارید، بسیار موثر است که رقبا را شگفت زده کنید و کاری غیرمنتظره انجام دهید.

۶ خیلی چیز‌ها را ساده نگه دارید

اگر می‌خواهید کمتر دچار اشتباه شوید، راهبرد خود را ساده نگه دارید. راهبرد‌ها و مفاهیم ارزشمند آن‌هایی هستند که هرگز منجر به پیچیدگی بسیار نمی‌شوند و اجرای آن‌ها ساده است.

۷ همزمان جایگزین‌های چندگانه‌ای تهیه کنید

چون مطمئنا برخی اقدام‌های ناشی از تصورات شما درست از آب در نمی‌آیند، پس باید همیشه «طرح B» را داشته و آماده اجرای آن باشید. صاحب‌نظران عرصه خودمدیریتی همیشه تاکید می‌کنند که اگر یک ایده کار نمی‌کند، هدف را رها نکنید، بلکه با جایگزین آن پیش بروید.

۸ مسیر‌های غیر مستقیم رسیدن به هدف‌تان را نیز در نظر بگیرید

راهبردی را مورداستفاده قرار دهید که ممکن است تفاوت ایجاد کند. برای مثال، شرکت سونی اولین شرکتی بود که ترانزیستور‌ها را در محصولات خود به‌کار برد؛ درحالی‌که در ابتدای اختراع ترانزیستور، خیلی از مهندسان و طراحان آن را چیزی مسخره و غیرعادی می‌پنداشتند؛ اما همین ترانزیستور‌ها بودند که از 'شرکت سونی یک برند و ابرقدرت دنیای الکترونیک ساختند.

شما هم می‌توانید با جور دیگر دیدن و چندبعدی برخورد کردن با مسائل، آن‌ها را بهتر و سریع‌تر حل کنید و به اهداف بزرگی دست یابید.

۹ زمان‌بندی و تعیین مسیر را تمرین کنید.

اجرای راهبرد درست در زمان اشتباه یا مسیر اشتباه می‌تواند به حدی بی‌اثر باشد که انگار آن راهبرد اشتباه بوده است. پس به موقع و در مسیر درست گام بردارید.
همیشه در حال حرکت به جلو باشید.

آلبرت انیشتین گفته است: موفقیت مانند دوچرخه سواری است به محض اینکه توقف کنید خواهید افتاد. یک خودمدیر هیچ گاه از تکاپو و حرکت به جلو دست نخواهد کشید؛ حتی اگر سازمان در برهه‌ای از زمان چیزی از او نخواهد و او را به حال خود رها کرده باشد.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از کانال تلگرامی شبکه علم و فناوری
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین