پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۴۰۹۹
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۱
معاون پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی کشورگفت :طرح غربالگری بینایی با رعایت دستورالعمل و پروتکل‌های بهداشتی که برای مراکز اعلام شده بود در سراسر کشور آغاز شده است.وی با بیان اینکه این طرح تا پایان سال ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: طرح غربالگری در مناطق قرمز اجرایی نمی‌شودودر مناطق نارنجی با استفاده از دستگاه غربالگری و از طریق اسکرینر انجام می‌شود در مناطق زرد نیز از طریق E چارت‌ها کار انجام می‌شود.
شعارسال:«افروز صفاری‌فرد» معاون پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه غربالگری بینایی از نیمه اردیبهشت‌ماه در سراسر کشور آغاز شده است، گفت: این طرح با رعایت دستورالعمل و پروتکل‌های بهداشتی که برای مراکز اعلام شده بود در سراسر کشور آغاز شده است.
وی با بیان اینکه طرح غربالگری در مناطق قرمز اجرایی نمی‌شود، ادامه داد: این طرح به دلیل اینکه جزو مشاغل گروه دو محسوب می‌شود در شهر‌هایی که در وضعیت قرمز قرار دارند، اجرایی نمی‌شود، اما در سایر شهر‌ها در حال اجراست.
معاون پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه این طرح تا پایان سال ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: بینایی‌سنجی در مناطق نارنجی با استفاده از دستگاه غربالگری و از طریق اسکرینر انجام می‌شود در مناطق زرد نیز از طریق E چارت‌ها کار انجام می‌شود.
صفاری‌فرد با اشاره به تعرفه بینایی سنجی گفت: تعرفه‌ای که برای این منظور در نظر گرفته شده است، براساس اینکه در پایگاه‌های غربالگری دولتی یا خصوصی با دستگاه‌ها انجام شود یا از طریق E چارت انجام شود بین ۳۳۰۰ تا ۶۸۰۰ تومان است. غربالگری بینایی در مناطق محروم، حاشیه‌ای و روستا‌ها رایگان صورت می‌گیرد.
وی با بیان اینکه در سال گذشته جمعیت تمام کودکان ۳ تا ۶ سال که برای غربالگری در نظر گرفته بودیم، حدود ۴ میلیون نفر بود، خاطرنشان کرد: امسال نیز در همین حدود جمعیت کودکان ۳ تا ۶ سال را برای طرح غربالگری در نظر گرفته‌ایم. همچنین اگر امسال شرایط کرونا در کشور کمتر باشد و مشکلی پیش نیاید انتظار داریم به پوشش ۹۰ درصدی در این زمینه برسیم در سال ۹۹ با مشکل پیک کرونا مواجه شدیم و پوشش ما ۶۹ درصدی بود.
معاون پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی کشور درباره استفاده از مهد‌های کودک برای غربالگری بینایی تصریح کرد: ما با مدیرکل دفتر تندرستی وزارت آموزش و پرورش جلساتی داشته‌ایم و موافقت شده است که برنامه‌های غربالگری که در مهد‌های کودک در گذشته انجام می‌شد همچنان در این مراکز اجرا شود و مهد‌های کودک هم جزئی از پایگاه‌های ما در نظر گرفته شود.
صفاری‌فرد درباره عدم تجمع در مراکز غربالگری گفت: افراد می‌توانند شماره مراکز غربالگری را از دفاتر ادارات بهزیستی استان و شهرستان‌ها تهیه کنند تا بتوانند با نوبت قبلی برای غربالگری مراجعه کنند. ما نیز اعلام کرده‌ایم که با توجه به شرایط کرونا اگر مراکز غربالگری نوبت‌دهی داشته باشند بهتر است.
وی با اشاره به مراکز مثبت زندگی گفت: همچنین ۲۴۰۰ مراکز مثبت زندگی در همه محلات در سراسر کشور به اجرای طرح غربالگری کمک می‌کنند و این امر باعث می‌شود ازدحام در مراکز غربالگری کاهش پیدا کند.
 
تشریح برنامه‌های غربالگری بینایی در سراسر کشور

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار ۴ خرداد ۱۴۰۰، کدخبر: ۱۰۸۱۲۴۱، www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین