پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۴۲۲۳
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۷
نائب رئیس شورای شهر تهران گفت: قطع برق ضمن آنکه دارای بار روانی منفی برای شهروندان است، موجبات مسئولیت مدنی وزارت نیرو را فراهم آورده، چه‌بسا در مواردی که منجر به مرگ و میر شهروندان از جمله در بیمارستان‌ها می‌شود، مسئولیت جان شهروندان بر عهده دولت است.

شعار سال: سید ابراهیم امینی که در دویست و نود و هفتمین جلسه شورای شهر تهران ریاست شورا را برعهده دارد در نطق پیش از دستور خود گفت: روز گذشته سوم خرداد همراه با ۳۹ امین عملیات بزرگ بیت المقدس بود. روزی که دلاوران مبارز پس از انجام عملیاتی حدودا ۲۰ روزه موفق به شکست حصر و آزادسازی خرمشهر شدند و به این مناسبت یاد و نام همه مردان و زنانی که در خط مقدم جبهه و پشت جبهه برای استقلال و تمامیت ارزی وطن از هیچ تلاشی فروگذار نکردند، تشکر و قدردانی کنم.
 
او ادامه داد: دوم خردادی که گذشت ۲۴ سال از حماسه دوم خرداد گذشت. این روز مردم با رای ۲۰ میلیونی خود این پیام را به همگان دادند که راه پیشرفت مملکت ضمن درس گرفتن از گذشته جز با تحول و اصلاح روندهای ناصواب و اشتباه پیشین میسر نیست.
 
امینی افزود: رای دوم خرداد ۷۶ را نباید صرفا رای به یک شخص دانست. بلکه رای به یک گفتمان و جریان پویا و پیشرو فکری و خط مشی راهبرد امور کشور بود که در طول حیات خود حتی خویش را از اصلاح و تغییر بی‌نیاز ندانست.


نائیب رئیس شورای شهر تهران افزود: ملت با خلق حماسه دوم خرداد به یکی دیگر از شعارهای انقلاب که آزادی و دفاع از حقوق شهروندی بود جامه عمل پوشاندند. اگرچه متأسفانه در طول حیات ۲۴ساله اصلاحات پس از رأی و انتخابات تاریخی سال ۱۳۷۶ سنگ‌اندازی‌ها و فشارهای همه‌جانبه پیکر اصلاحات را زخمی و رنجور ساخته و موانع فراوانی بر سر راه بیان آزادانه حامیان اصلاحات و انجام اقدامات اصلاح‌طلبانه آنها و حتی حق انتخاب شدن و حق انتخاب شهروندان ایجاد شد، اما خوشبختانه اصلاحات هنوز زنده‌است و بی‌گمان پیروز اصلی و نهایی این رقابت نابرابر و هجمه‌های یک‌سویه، اصلاح و اصلاح‌طلبی است.
 
امینی اضافه کرد: امیدواریم در انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستاهای خرداد امسال به‌دور از تنگ نظری‌ها شاهد ایجاد فضای رقابتی برای رقابت حداکثری و حضور پرشور مردم در انتخابات باشیم و همانگونه که قانون اساسی، جمهوریت نظام و اداره کشور بر مبنای آرای عمومی شهروندان را از اصول غیر قابل تغییر پیش‌بینی کرده است در عمل نیز شاهد پاسداشت آن از سوی متولیان امور باشیم.
 
امینی در ادامه با اشاره به قطعی‌های اخیر برق گفت: متأسفانه طی روزهای اخیر شاهد قطعی بی‌رویه، مکرر و بی‌برنامه برق در سطح کشور هستیم که کلانشهر تهران نیز از این قطعی‌ها بی‌نصیب نبوده است. به‌نظر می‌رسد همانگونه که کارشناسان نیز می‌گویند، این قطعی برق‌ها صرفاً ریشه در سال کم بارش زراعی اخیر و یا مستهلک بودن تأسیسات ندارد و ضعف مدیریتی و بی‌برنامگی مدیران نیز در این مسئله مشهود است.
 
امینی افزود: جا دارد مسئولین محترم در قوه مجریه هرچه سریعتر راه علاجی برای برون رفتن از این شرایط بیابند و جلوی افزوده شدن مشکلی به دیگر مشکلات مردم را بگیرند. کما اینکه تاکنون نیز قطع برق‌ها مشکلات مالی و مخاطرات جانی فراوانی برای شهروندان، کسبه و حتی بیماران بیمارستانی از جمله بیماران کرونایی را در پی داشته و باعث ایجاد ترافیک شدید در چهارراه‌ها و گیر افتادن صدها شهروند در آسانسورها شده است.
 
او با تاکید بر اینکه این قطع برق‌ها ضمن آنکه دارای بار روانی منفی برای شهروندان است، موجبات مسئولیت مدنی وزارت نیرو را فراهم آورده افزود: چه‌بسا در مواردی که منجر به مرگ و میر شهروندان از جمله در بیمارستانها می‌شود، مسئولیت جان شهروندان نیز بر عهده دولت است.
 
نایب رئیس شورای شهر تهران در پایان گفت: از این رو از دولت محترم می‌خواهم در عمل به تکلیف قانونی خود مبنی بر تأمین نیازهای اساسی شهروندان که ذیل اصل چهل و سوم قانون اساسی احصاء گردیده، نسبت به تامین مناسب برق مورد نیاز شهروندان بدون هیچ عذر و بهانه‌ای اقدام نماید.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا ، تاریخ انتشار: 4 خرداد 1400، کدخبر:1081174 ، www.ilna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین