پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۴۶۷۱
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۹
در اینجا مجتبی گهستونی، گفتگویی اختصاصی با با «طا‌ها عبدالهی» دارنده لقب کوچک‌ترین پهلوان ایران انجام داده است که می‌خوانید.
شعار سال: طا‌ها بدالهی را که اولین‌بار که دیدم، سه ساله بود. دلم رفت، چون با ریز نقشی و لپ‌های گل گلی و شیرین کاری‌هایش به دل می‌نشست؛ و او بود که چند روز بعد لقب کوچک‌ترین پهلوان ایران را به خود اختصاص داد؛ و هر بار که دفتر مجله را از «شادمان» تا خیابان «آذربایجان» پیاده طی می‌کردم تا در کوچه پیرمرادیان به زورخانه «شیرافکن» بروم که فرصتی برای فرا گرفتن آداب پاتوق باشد زوایای دیگر زورخانه شیرافکن روشن می‌شد؛ و چه خوب جایی رفتم که از بنیانگذار تا چراغ‌دار و زنگ‌دار و دیگر پهلوانان زن و مردش همه «از پر قنداق در گود زورخانه بودن را تجربه کرده بودند.» و، اما «از پر قنداق در گود زورخانه بودن». یعنی چه؟

طا‌ها جان فکر نکن، چون رفتی در عصر جدید معروف شدی آمدم باهات مصاحبه می‌کنم. سه ساله هم که بودی بار‌ها در زورخانه شیرافکن دیده بودمت. اما الان وقت داری با تو مصاحبه کنم؟

آقا شما لطف دارید. وقت هم دارم. منم خوبم و سلامت باشی. زورخونه بودم و تمرین داشتم و الان اومدم.

ولی فکر کردم سر لوکیشن هستی. چون شنیدم داری فیلم بازی می‌کنی. اسم فیلمت چیه. کارگردان و بازیگران فیلم کی‌ها هستند؟

در یک فیلم طنز که اسم آن نیسان آبی است بازی می‌کنم. کارگردان هم منوچهر هادی که بازیگران زیادی در آن بازی می‌کنند. البته در فیلم یکتا ناصر مامان منه، حسین یاری بابای منه، مهران غفوریان شوهر خاله منه. بهناز جعفری خاله منه و سحر قریشی هم دختر خالمه.

مربی‌هات کی هستن؟

با اجازه شما، مربی من آقا مهدی معصومی دایی‌ام است. ولی سه تا دایی دارم. مخلص همه شون هم هستم. آقا مهدی، آقا محمد، آقا علی. هرسه تاشون دایی‌هام هستن. هر سه هم قهرمان هستن. سایه بالا سرم هم بابام آقا پیمان و مامان عطیه است.
 
امروز که تمرین داشتی مربی چه تمرین‌هایی انجام داد؟

شنا می‌رفتم، میل می‌گرفتم و می‌چرخیدم.

وقتی در گود زورخانه می‌چرخی سرت گیج نمی‌ره؟

نه. سرم گیج نمی‎ره. من از دو سالگی در زورخانه شیرافکن بودم. زورخانه هم مال پدر بزرگمه. دوساله بودم در زورخانه به حرکت پهلوان‌ها نگاه می‌کردم و یاد می‌گرفتم. دایی‌ها هم مرا تمرین می‌دادند.
 
مدرسه هم میری و درس می‌خونی؟

قراره از امسال به مدرسه برم. به خاطر کرونا هم به پیش دبستانی نرفتم.

چی شد که به برنامه تلویزیونی عصر جدید دعوت شدی؟

آقای علیخانی مدیر عصر جدید صفحه مرا در اینستاگرام دید. بعدش گفت زورخانه داریم که این بچه هم باید عضو...

مجتبی گهستونی
 
از پَرِ قنداق در گود زورخانه

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از میراث باشی
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین