پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۴۷۴۳
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۸
یک کارشناس مسائل بین الملل خاطر نشان کرد: با برداشته شدن عملی تحریم‌ها باید شاهد تغییرات در سطح تعاملات بین المللی باشیم، اما به نظر می‌رسد در روند مذاکرات احیای برجام، آمریکایی‌ها منتظر نتایج انتخابات در ایران هستند.
شعار سال : عماد آبشناس در خصوص روند مذاکرات احیای برجام اظهار کرد: تا به این لحظه نشانه‌ای مبنی بر اینکه اقدامی به سمت برداشته شدن عملی تحریم‌ها آن طور که جمهوری اسلامی ایران مطالبه می‌کند، مشاهده نمی‌شود، اما طی چند روز آینده چه اتفاقاتی پیش آید قابل پیش بینی نیست.

وی تصریح کرد: وقتی صحبت از برداشته شدن تحریم‌ها به میان می‌آید این موضوع مطرح است که آیا خود تحریم برداشته می‌شود یا تعدادی از تحریم ها. ممکن است یک تحریم تمامی ابعاد را در برداشته باشد. به عنوان مثال آمریکا قانون داماتو را اگر برندارد طبیعتا با محدودیت‌هایی که در زمینه سرمایه گذاری به وجود می‌آید عملا همه پروژه‌هایی که مد نظر ایران است زمین می‌ماند. همین طور تحریم‌های مربوط به بانک مرکزی و بانک‌های ایرانی در صورتی که برداشته نشوند هیچ کارگزار بانکی در جهان جرأت همکاری با ایران را نخواهد داشت.

این کارشناس مسائل بین الملل خاطر نشان کرد: در صورتی که تحریم‌ها برداشته شود باید شاهد نوعی تغییرات در سطح تعاملات بین المللی باشیم، اما به نظر می‌رسد آمریکا منتظر انتخابات ریاست جمهوری ایران است.

آبشناس همچنین ابراز عقیده کرد: دولت آمریکا نه تنها منتظر نتایج انتخابات در ایران است بلکه تلاش می‌کند تا از دولت آقای روحانی و در واقع دولت میانه رو ایران امتیاز بگیرد تا دست دولت بعدی را ببندد، اما یک احتمال دیگر هم وجود دارد مبنی بر اینکه آمریکایی‌ها منتظر هستند ببینند با مشخص شدن نتایج انتخابات اوضاع داخلی ایران چگونه است و آیا می‌توانند با رئیس جمهور بعدی تعامل کنند.

وی ادامه داد: در واقع اگر مطمئن شوند دولتی که روی کار می‌آید با آمریکا تعامل نمی‌کند ممکن است قبل از مشخص شدن نتایج انتخابات به توافقی برسند تا دست ایران را در برجام بند کنند.

این کارشناس مسائل بین الملل همچنین بیان کرد: تمدید همکاری ایران و آژانس هم به نظر می‌رسد تا مشخص شدن نتایج انتخابات است و تا به این لحظه به نظر می‌رسد همه تحولات در این حوزه در گرو انتخابات و نتایج آن است تا با قاطعیت بیشتری تصمیمات لازم اتخاذ شود.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۴۰۰۰۳۰۹۰۶۲۲۱، www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین