پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۴۹۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۳
معاون امور اقتصادی استانداری اصفهان با بیان اینکه متاسفانه در استان اصفهان شاخص‌های توسعه پایدار رعایت نشده و مشکلات زیادی از جمله تغییر اقلیم را در پی داشته است، گفت: تغییر اقلیم یکی از دلایل عدم رعایت شاخص‌های توسعه پایدار در استان اصفهان است.
شعار سال: سید حسن قاضی عسگر در جمع خبرنگاران با اشاره به انجام بررسی روند توسعه استان اظهار داشت: متاسفانه در استان اصفهان شاخص‌های توسعه پایدار رعایت نشده و مشکلات زیادی از جمله تغییر اقلیم را در پی داشته است.

وی ادامه داد: تغییر اقلیم باعث خشکسالی و عدم بارندگی شده است، به همین دلیل ایده‌ها و طرح‌های توسعه‌ای غیر آلاینده و کم آب بر مطرح شد.

معاونت اقتصادی استانداری اصفهان با بیان اینکه طرح‌هایی با ارزش افزوده بالاتر و میزان آلایندگی و مصرف آب حداقل در اولویت است ادامه داد: از گذشته برخی از شرکت‌های موفق در استان شناسایی شده اند که دانش بنیان بوده و با ارزش افزوده بالا و بدون آلایندگی و مصرف آب در حال فعالیت اند؛ این وضعیت ایده آلی است و باید به دنبال سرمایه گذاری در چنین طرح‌هایی باشیم تا اشتغال و درآمد زایی داشته باشیم و محیط زیست آسیب نرسد.

وی تصریح کرد: گردشگری یکی از مباحث مد نظر ما بود که با ظهور ویروس کرونا، برخی کسب و کار‌ها ضربه خوردند و مشخص شد نباید فقط در یک بخش سرمایه گذاری کنیم.
 
محصولات دانش بنیان تولید می‌کنند و آلایندگی ندارند

قاضی عسگر اضافه کرد: شرکت‌هایی در استان داریم که اشتغال زایی و صادرات دارند، محصولات دانش بنیان تولید می‌کنند و آلایندگی ندارند. به همین منظور برای عدم وابستگی به طرح‌های انرژی و آب بر، منطقه ویژه علم و فناوری را تشکیل دادیم تا فضای ایجاد و توسعه صنایع دانش بنیان را فراهم کنیم.

وی به احداث شهرک پوشاک در اصفهان اشاره کرد و گفت: سال‌ها پیش این شهر در حوزه نساجی فعال بوده و به منچستر ایران معروف بود که با گذر زمان این جایگاه متزلزل شد. احداث شهرک پوشاک می‌تواند اصفهان را به این جایگاه بازگرداند.

معاونت امور اقتصادی استانداری اصفهان افزود: صد هکتار از شهرک بزرگ شمال اصفهان را به شهرک پوشاک، کیف و کفش اختصاص دادیم تا طرح‌های صنعتی این حوزه در یک منطقه مستقر و ناحیه صنفی پوشاک و کیف و کفش در نزدیک آن باشد.

وی یادآور شد: اولین شهرک تخصصی تبدیلات گازی کشور در شهرضا طراحی شده که به زودی کلنگ زنی می‌شود که مانع خام فروشی و ایجاد فرصت‌های صادراتی است.

قاضی عسگر گفت: شهرک خصوصی طلا و جواهر مصوبه شورای برنامه ریزی را گرفته و شهرداری مسئول اجرایی آن است؛ در اداره راه و شهرسازی مراحل تخصیص ۳۰ هکتار زمین برای فعالیت تخصصی و ۲۰ هکتار ناحیه صنفی طی شده است.

وی تاکید کرد: این‌ها مجموعه ایده‌هایی است که در مسیر توسعه استان تغییرات اساسی ایجاد کرده و اشتغال و احقاق هدف توسعه استان را در پی دارد.

معاون امور اقتصادی استاندار اصفهان در پاسخ به این سوال که پرسید" چرا شاهد سرمایه گذاری در بخش مزرعه خورشیدی نیستیم در حالی که استان اصفهان مستعد تولید انرژی پاک است؟ " گفت: به دلیل عدم نرخ گذاری مناسب از سوی وزارت نیرو، سرمایه گذاران تمایلی به سرمایه گذاری در این بخش ندارند، درحالیکه تا این لحظه بیش از پنج متقاضی از کشور‌های اروپایی داریم.

قاضی عسگر تنها راه توسعه اصفهان را تولید برق خورشیدی و بادی خواند و اظهار داشت: معتقدیم وزارت نیرو در تعیین نرخ خرید برق حاصل از مزرعه خورشیدی باید خودش را بجای تولید کننده بگذارد و نرخ تعیین کند.

وی تصریح کرد: تحریم‌ها سبب بالا رفتن دلار شد، در حالیکه وزارت نیرو نرخ خرید تضمینی را ثابت نگه داشت و تمایل سرمایه گذاران برای احداث مزرعه خورشیدی را از دست دادند.

معاون امور اقتصادی استاندار اصفهان تاکید کرد: سیاست دولت باید تغییرکند، چراکه اگر وزارت نیرو نرخ خرید تضمینی را به روز رسانی و رغبت ایجا د کند، از کشور‌های مختلف به ویژه اروپا متقاضی سرمایه گذاری در احداث مزرعه خورشیدی داریم.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازایلنا، تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۰۸۳۶۴۳، ilna.news
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سینا
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۰
0
0
خدا به داد برسد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین