پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۴۹۹۹
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۸
نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اهمیت تعاونی‌های روستایی، تضعیف تعاونی‌ها را نتیجه محتوم انحلال سازمان تعاون روستایی برشمرد و خواستار تداوم این فرآیند در شبکه تعاونی‌ها و بخش کشاورزی کشور شد.

شعار سال: به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، رمضانعلی سنگدوینی گفت: تعاون به‌معنای همکاری و تشریک مساعی در رفع نیازمندی‌های همگانی است. تعاونی‌ها، اجتماعی از انسان‌ها برای تأمین نیازها و اهداف مشترک اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.
 
وی در ادامه به مزایای تشکیل تعاونی‌ها اشاره کرد و گفت: ازجمله این مزایا می‌توان به ایجاد فرصت‌های شغلی، توزیع عادلانه منابع، برخورداری از حمایت‌های دولتی، توانمندسازی نیروهای انسانی به‌ویژه کارآفرینان و تجمیع منابع مردمی برای بهره‌گیری در تولید و اشتغال اشاره کرد.
 
سنگدوینی همچنین هدایت، نظارت و حمایت قانونمند از مشارکت عمومی در فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی، بسترسازی برای بهره‌گیری از سرمایه‌های اجتماعی، سازماندهی گروه‌های جوان و فارغ‌التحصیلان و استفاده از توانمندی‌های آنان در این زمینه را از دیگر مزایای تشکیل تعاونی‌ها برشمرد.
 
وی در ادامه افزود: تسهیلگری در ایجاد شغل با توجه به فرصت‌های موجود در روستاها و ایجاد صنایع متناسب با زندگی روستایی در روستاها از مزایای دیگر این تشکل مردمی است.
 
نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که تشکلی با این همه مزایا قادر است درخصوص اجرای برنامه‌های کاهش فقر، تعمیم عدالت اجتماعی، توانمندسازی و ارتقای سطح رفاه گروه‌های اجتماعی و دست‌یابی آن‌ها به منافع اجتماعی و اقتصادی پیشتاز باشد، عنوان کرد: از این‌رو نهادینه‌سازی فرهنگ تعاون و توسعه و ترویج این فرهنگ از اهمیت فراوانی برخوردار است و باید برای ترویج آن در میان آحاد جامعه از تمامی امکانات و ظرفیت‌های ممکن بهره جست.
 
سنگدوینی تصریح کرد: با این همه مزایا و قدمت بالای سازمان مرکزی تعاون روستایی، انحلال این سازمان مردمی باعث تضعیف تعاونی‌ها خواهد شد و خواستار تداوم این فرآیند در شبکه تعاونی‌ها و بخش کشاورزی هستیم.

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه سبزینه  ، تاریخ انتشار: 10 خرداد1400، کدخبر: 96026، www.sabzineh.org

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین