پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۱۷۵۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۵
مدیرعامل اتحادیه مرکزی شرکت‌های تعاونی تولید روستایی ایران چنان از توانمندی ها، ضرورت‌های فعالیتی، کارکرد‌ها و عملکرد سازمان مرکزی تعاون روستایی صحبت می‌کند که فرد ناآشنا، باورش می‌شود که حضور و فعالیت این سازمان در بخش کشاورزی، یک الزام است. غافل از اینکه با سازمانی سراسر مشکل دار و کم بازده، اهمال کار و با کمال صد تاسف آلوده شده تدریجی به فساد، سرو کار داریم. آقای مدیرعامل مدعی است که انحلال سازمان باعث از بین رفتن دستاورد‌های ۵۰ ساله می‌شود. کدام دستاورد آقای مدیرعامل؟ می‌خواهید به مردم از واقعیات پشت پرده زعفران بگوئیم؟ می‌خواهید در خصوص شیوه توزیع نهاده‌ها و انحرافات پیش آمده حرف بزنیم؟ می‌خواهید در خصوص انبار داری میوه بشکل مستقیم و نیابتی یا واگذار شده، اطلاع رسانی کنیم؟ می‌خواهید درباره خرید تضمینی برخی از محصولات بگوئیم؟ از قبض خشکشویی لباس یکی از مدیران در اسناد فلان استان (قابل توجه حسابرسان محترم و متمایل به حسابرسی مجدد خیلی از اسناد مالی)؟ می‌خواهید به مردم درباره انتصابات این سازمان حرف بزنیم؟ می‌خواهید درباره ارتباط و تعاملات مالی سازمان با اتحادیه‌ها سند رو کنیم؟ می‌خواهید از فشار نابجای برخی از نمایندگان مجلس و اجابت آن توسط مدیران ارشد سازمان قلم بزنیم (قابل توجه شورای نگهبان، مجموعه برای ارایه اطلاعات در خدمت هست)؟ می‌خواهید بگوئیم آنچه را که نباید گفت (قابل توجه سازمان بازرسی کل کشور)؟ لطفا از صبوری رسانه سوء استفاده نکنید و کارناوال تبلیغاتی راه نیندازید. سازمان مرکزی تعاون روستایی در هر شرایطی نیازمند اصلاح و بازساخت حداقل ۸۰-۹۰ درصدی است.
شعار سال: کاوه حسنی جایگاه تعاونی‌های روستایی را در اقتصاد کشور پررنگ دانست و اظهار کرد: در بسترسازی برای رشد سریع اقتصادی، تعاونی‌ها از طریق تجمیع سرمایه‌های اندک مردم، سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های مختلف تولید و توسعه و همچنین از طریق همکاری با بخش‌های دولتی و خصوصی، بهره‌وری را افزایش می‌دهند و از این حیث نقش آن‌ها در اقتصاد افزایش می‌یابد.
 
حسنی با تأکید بر جایگاه ویژه‌ای که سازمان تعاون روستایی در توسعه روستایی و فعالیت‌های آمیخته با تولید و افزایش بهره‌وری دارد، خاطرنشان کرد: در قالب چنین سازمانی است که می‌توان پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های روستایی را شناسایی و با یکدیگر همگن و منسجم کرد و با بهره‌گیری صحیح از منابع، فناوری و برنامه‌ریزی؛ بستر مشارکت، همکاری و همیاری روستاییان را فراهم و تهدید‌ها را به فرصت‌ها تبدیل کرد.

مدیرعامل اتحادیه مرکزیشرکت‌های تعاونی تولید روستایی ایران در واکنش به مصوبه هیئت دولت در خصوص انحلال و واگذاری سازمان مرکزی تعاونی روستایی به بخش غیردولتی، گفت: نارسایی‌های گذشته نباید باعث وازدگی، ناامیدی و قطع یک عضو کلیدی از حوزه فعالیت‌های کشاورزی و تولیدی شود، زیرا این امر صدمات جبران‌ناپذیری را به بدنه تولید و بهره‌وری وارد می‌کند و در آینده نیز اثرات نامطلوبی از خود به جای می‌گذارد که اصلاح آن ناممکن خواهد بود.
 
وی افزود: با توجه به مسائل موجود در بخش کشاورزی بایستی حمایت‌های همه‌جانبه دولت از شرکت‌های تعاونی بخش کشاورزی بیش از پیش صورت گیرد و اختیارات بیش‌تری به اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها داده شود که در رأس آن می‌توان به واگذاری وظایف حاکمیتی و تصدیگری قابل واگذاری به این تشکل‌ها اشاره کرد، به خصوص وظایف مربوط به وزارت نیرو و جهاد کشاورزی. این در حالی است که به واسطه تنوع فعالیت‌ها، وظایف حاکمیتی سازمان مرکزی تعاون روستائی بایستی با دقت و شدت بیش‌تری انجام شود، به‌ویژه در زمینه سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، هدایت و نظارت.

انحلال سازمان تعاون روستایی سرنوشت تشکل‌ها را در ابهام فرو می‌برد حسنی در ادامه گفت: همچنین جای تأمل بسیار دارد که به جای حمایت واقعی و توسعه وظایف سازمان تعاون روستایی، متأسفانه شرایطی فراهم آید که سرنوشت توسعه و تقویت تشکل‌ها و حمایت از آنان در هاله‌ای از ابهام قرار گیرد و ضمن ازهم‌گسیختگی و تضعیف ساختار‌های سازمان‌یافته پیشین، ارتباط منسجم بین بخش دولتی و بهره برداران قطع شود و در نهایت موجبات اضمحلال عمده دستاورد‌های ۵۰ ساله اخیر را فراهم آورد.
 
مدیرعامل اتحادیه مرکزی شرکت‌های تعاونی تولید روستایی ایران عنوان کرد: این سازمان یکی از موثرترین ارگان‌های بخش کشاورزی است که در سال مزین به «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» می‌تواند با حمایت از اتحادیه‌ها و تعاونی‌های بخش کشاورزی وابسته به سازمان، راهگشا باشد.

وی تأکید کرد: واضح است که سازمان تعاون روستایی در راستای بازسازی و بهسازی کیفی شبکه و همچنین تعمیق اثربخشی و کارآمدی فعالیت‌ها و وظایف محوله، به‌ویژه طی چند ماه گذشته، اقدامات قابل توجهی در حوزه‌های مختلف انجام داده است.
 
حسنی از سازمان تعاون روستایی و شبکه آن به‌عنوان خانواده بزرگ تعاونی‌های بخش کشاورزی که دارای ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل فراوانی است، یاد کرد و گفت: تصمیمات این سازمان تاکنون تأثیرات مثبت بسیار زیادی بر تولید و بازاررسانی محصولات مختلف کشاورزی داشته است و از سویی دارای برنامه‌های منسجمی است که اجرای آن‌ها نیاز به حمایت‌های دلسوزانه جدی‌تری دارد.
 
وی افزود: مسلماً این شبکه با تصمیم اخیر هیئت وزیران در خصوص انحلال سازمان مرکزی تعاون روستایی به شدت مخالف است و همگی خواستار لغو فوری آن هستیم.
 
مدیرعامل شرکت‌های تعاونی تولید روستایی ایران در پایان خواستار بررسی جدی‌تر در خصوص این مصوبه و از سویی ترمیم و اصلاح حفره‌ها و نقاط ضعف ساختار‌های موجود به جای انحلال سازمان تعاون روستایی شد و تأکید کرد: آنچه مهم است این‌که بررسی همه جانبه مشکلات، معضلات، سازکار‌ها و ساختار‌ها از سوی متخصصان و کارشناسان خبره لازم است و حذف این سازمان نه تنها مسیر روشنی پیش رو نخواهد گذاشت، بلکه تمامی دستاورد‌ها و فعالیت‌های ضروری این سازمان به یکباره نابود خواهد شد و جز پشیمانی ثمره‌ای درپی نخواهد داشت.

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران، تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۶۳۹۶۶، www.agna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
0
1
این ها به جای اینکه در ماه های اخر مسئولیت خودشون کمی جدی تر به مسئولیت شون فکر کنن دارن میزنن زیر همه چی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
0
0
مسئولیت؟ کدوم مسئولیت؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین