پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۵۶۴۷
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۷
نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اهمیت تعاون روستایی، تضعیف تعاونی‌ها را نتیجه انحلال سازمان تعاون روستایی برشمرد و خواستار تداوم این فرآیند در شبکه تعاونی‌ها و بخش کشاورزی کشور شد.

شعار سال:نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اهمیت تعاون روستایی، تضعیف تعاونی ها را نتیجه انحلال سازمان تعاون روستایی برشمرد و خواستار تداوم این فرآیند در شبکه تعاونی ها و بخش کشاورزی کشور شد.
 
به نقل از روابط عمومی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، رمضانعلی سنگدوینی نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به چالش جدید انحلال سازمان تعاون روستایی گفت: تعاون به معنای همکاری و اشتراک مساعی در رفع نیازمندی‌های همگانی است، تعاونی‌ها، اجتماعی از انسان ها برای تامین نیازها و اهداف مشترک اقتصادی اجتماعی و فرهنگی خود هستند .


 وی در ادامه به مزایای تشکیل تعاونی ها اشاره کرد و گفت: از جمله این مزایا می توان به ایجاد فرصت‌های شغلی و رفع معضل بیکاری، توزیع عادلانه منابع و برخورداری از حمایت‌های دولتی، توانمند سازی نیروهای انسانی به ویژه کارآفرینان و تجمیع منابع مردمی برای بهره گیری در تولید و اشتغال اشاره کرد
 
 سنگدوینی همچنین به هدایت و نظارت و حمایت قانونمند از مشارکت عمومی در فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی، بستر سازی برای بهره‌گیری از سرمایه های اجتماع و سازماندهی گروه های جوان و فارغ التحصیلان و استفاده از توانمندی‌های آناندر این زمینه را از دیگر مزایای تشکیل تعاونی ها برشمرد.
 
 وی در ادامه افزود: تسهیلگری در ایجاد شغل با توجه به فرصتهای موجود در روستاها و ایجاد صنایع متناسب با زندگی روستایی در روستاها از مزایای دیگر این تشکل مردمی است.
 
 نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که تشکلی با این همه مزایا قادر است درخصوص اجرای برنامه‌های کاهش فقر، تعمیم عدالت اجتماعی، توانمندسازی و ارتقاء سطح رفاه گروه‌های اجتماعی و دستیابی آن‌ها به منافع اجتماعی، اقتصادی پیشتاز باشد عنوان کرد: از این رو نهادینه سازی فرهنگ تعاون و توسعه و ترویج این فرهنگ از اهمیت فراوانی برخوردار بوده و بایستی برای ترویج آن در میان آحاد جامعه از کلیه امکانات و ظرفیت‌های ممکن بهره جست .
 
 سنگدوینی در خاتمه تصریح کرد: با این همه مزایا و قدمت بالای سازمان مرکزی تعاون روستایی، انحلال این تشکل مردمی باعث تضعیف تعاونی ها خواهد شد و خواستار تداوم این فرآیند در شبکه تعاونی ها و بخش کشاورزی هستیم.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی  اگنا، تاریخ انتشار: 10خرداد 1400، کدخبر: ، www.agna.ir،64923

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین