پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۵۱۵۳
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۸
سازمان جهانی بهداشت با هدف جلوگیری از انگ زدن به کشور‌هایی که انواع جهش یافته ویروس کرونا در آنجا شناسایی شده، بجای اسامی پیشین از حروف الفبای یونانی برای نامگذاری ویروس‌ها استفاده می‌کند.

شعار سال:سازمان جهانی بهداشت سیستم نامگذاری جدیدی را برای انواع جهش یافته ویروس کرونا اعلام کرد که براساس آن از حروف الفبای یونانی استفاده می شود.

مقامات بهداشتی نگران بوده اند که نام علمی سویه ها، شامل اعداد و حروف باعث شود تا به نوعی به کشور مزبور انگ زده شود، مانند نوع انگلیسی ویروس کرونا.
 
«ماریا ون کرکو» سرپرست فنی کووید-۱۹ در سازمان جهانی بهداشت  دیروز دوشنبه در بیانیه ای گفت: «به هیچ کشوری نباید به دلیل شناسایی و گزارش انواع مختلف ویروس انگ زده شود».

این نهاد اعلام کرد گرچه استفاده از حروف یونانی برای نامگذاری انواع جهش یافته ویروس جایگزین نام علمی نیست، اما در بحث های عمومی مراجعه به آنها با حروف الفبا یونانی آسانتر است.
 
براین اساس نام ویروس B.۱.۱.۷ که برای نخستین بار در انگلیس شناسایی شد، "آلفا" و ویروس B.۱.۳۵۱ که برای اولین بار در آفریقای جنوبی دیده شد "بتا" خوانده می شود. P.۱  هم "گاما" و B.۱.۶۱۷.۲ هند هم "دلتا" نامگذاری می شود. دیگر سویه های شناسایی شده به همین ترتیب و براساس  حروف الفبای یونانی نامگذاری می شود.

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا  ، تاریخ انتشار: 11 خرداد1400، کدخبر: 1187072، www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین