پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۷۹۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۱
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور گفت: بهره برداری از نخستین طرح آزاد راهی ۱۴۰۰ با هدف افزایش ظرفیت حمل و نقل و کاهش تصادفات در محور خرم آباد - بروجرد، خرداد ماه امسال انجام می‌شود.
شعار سال: خیرالله خادمی روز چهارشنبه در بازدید از مراحل ساخت قطعه اول آزاد راه خرم آباد - اراک افزود: این پروژه از خرم آباد تا اراک ۱۳۴ کیلومتر امتداد دارد و در مرحله اول حد فاصل خرم آباد به بروجرد به طول ۶۷ کیلومتر مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: این پروژه یکی از بخش‌های ناپیوسته کریدور آزادراهی مهم کشور است که قسمتی از مسیر آزادراهی بندر امام خمینی تا تهران را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی پروژه حدود ۹۰ درصد است افزود: اعتبار این پروژه از طریق منابع مشترک دولت و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) که سرمایه گذار آزاد راه می‌باشد، تامین شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: این پروژه به صورت۶ خطه و آزادراهی طراحی شده که در بحث ایمنی و افزایش ظرفیت حمل و نقل این محور، کاهش تصادفات و افزایش سرمایه گذاری نقش مهمی ایفا کند.

خادمی با بیان اینکه با بهره‌برداری از این پروژه فاصله زمانی لرستان تا استان تهران به چهار ساعت کاهش می‌یابد ادامه داد: آزادراه خرم آباد _ بروجرد _ اراک فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری و توسعه استان است و بهره برداری از آن شکوفایی لرستان را در پی خواهد داشت.

عملیات اجرایی آزادراه خرم آباد - بروجرد - اراک از سال ۹۳ آغاز شد تا علاوه بر این نخستین تونل سه خطه ایران به صورت آزادراهی و به طول ۳.۲ کیلومتر در این پروژه افتتاح شود، این آزاد راه به طول ۱۳۵ کیلومتر بوده که ۷۵ کیلومتر از آن در استان لرستان در دست ساخت که به صورت مشارکتی با قرارگاه خاتم الانبیا (ص) و شرکت ساخت در حال اجرا بوده و بخشی از آن در حال آسفالت و زیرسازی آن تکمیل شده است.

این آزاد راه در چهارقطعه احداث شده که قطعه اول از بروجرد تا اراک بوده و سه قطعه دیگر با پیشرفت کاری ۹۰ درصد در حوزه استحفاظی لرستان اجرا شده است.

این طرح جزو پروژه‌هایی است که دولت روی آن متمرکز شده که طول مسیر هر قطعه بطور میانگین بین ۲۲ تا ۲۵ کیلومتر و در مجموع قرارداد این پروژه ۱۰۰۰ میلیارد تومان بوده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، کدخبر: ۸۴۳۰۴۶۰۷، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
0
0
جاده‌ای با ایمنی بیشتر و طی کردن مسیر در کمترین زمان
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین