پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
دوشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۴ - 2025 May 12
کد خبر: ۳۴۸۱۱۲
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱
مدیرعامل استارت آپ هشتگ بیمه، اظهار کرد: برخی از استارت آپ‌ها همانند هشتگ بیمه، پلتفرم فروش نیستند و در حال حاضر با قطع فعالیت استارت آپ‌های فعال در فروش، سرویس‌های ما هم قطع شده است.
شعار سال: بیمه مرکزی به تازگی، در بخشنامه‌ای در راستای الزامات مقرر در آئین نامه شورای عالی بیمه و همچنین ارائه مهلت کافی به بازاریابان برخط (استارت آپ‌های بیمه ای) جهت اخذ مجوز‌های مرتبط با فعالیت در صنعت بیمه، فعالیت استارت آپ‌های فاقد مجوز از بیمه مرکزی را غیر قانونی اعلام و تاکیدکرده که از اول تیرماه سال جاری هرگونه همکاری مستقیم و غیرمستقیم شرکت‌های بیمه‌ای و شبکه فروش با بازاریان بیمه‌ای برخط (استارت آپ‌ها) فاقد مجوز از بیمه مرکزی در تمامی رشته‌های بیمه‌ای ممنوع بوده است.

"ایمان عقیلی" گفت: از ابتدا قانونی برای ورود استارت آپ‌ها به صنعت بیمه وجود نداشت و مدعی شد که استارت اپ‌ها نوآوری در فروش را به صنعت بیمه وارد کردند.

وی، با اشاره به بیلبورد‌های تبلیغاتی استارت اپ‌ها درسطح شهرافزود: تبلیغات گسترده استارت آپ‌ها منجربه افزایش شناخت بیشتر مردم از بیمه شد و هر کدام از استارت آپ‌ها تلاش کردند که در هر زمینه‌ای مصرف کننده خود را جذب کنند.

مدیرعامل استارت آپ هشتگ بیمه، خاطرنشان کرد که در اوایل تاسیس استارت اپ ها، برخی از شرکت‌های بیمه‌ای به این امر واکنش داشتند، اما صنعت بیمه باید با نوآوری کنار بیاید.

عقیلی، معتقد است که هر دو طرف این ماجرا حق دارند و بیمه مرکزی و استارت آپ‌ها باید با یکدیگر به تعامل برسند تا همه چیز روی ریل قرار گیرد.

وی، اذعان داشت که بیمه مرکزی می‌تواند شرایطی را ایجاد کند و فرصت دیگری به استارت آپ‌ها بدهد تا این فضایی که ایجاد شده از بین برود.

مدیرعامل استارت اپ هشتگ بیمه، گفت: بیمه گذاران مسائل مابین اهالی صنعت را رصد می‌کنند و اینکه استارت آپ‌ها بعد از چندین سال کار کردن به صورت ناگهانی حذف شوند خود یک عدم اعتماد را نسبت به صنعت بیمه ایجاد می‌کند.

عقیلی، با بیان اینکه بیمه مرکزی فقط سمت شبکه فروش وشرکت‌های بیمه‌ای را نگاه می‌کند، افزود:‌ای کاش کمی به سمت بیمه گذاران هم توجه می‌شد تا این تلاشی که چندین سال شده به صورت ناگهانی از بین نرود.

تمرکز صنعت بیمه برروی فروش است
مدیرعامل استارت آپ هشتگ بیمه، اظهارکرد: درحال حاضر بخشنامه بیمه مرکزی بدون مطالعه صادر شده به عنوان نمونه شرکت ما محصول دیگری را درحوزه خسارت طراحی می‌کند و نیاز به‌ای پی‌ای دارد، ولی بیمه مرکزی اصرار دارد که باید ثبت نام کنیم درصورتیکه صدور مجوز مربوط به کارگزاری است و حوزه فعالیت ما فروش نیست.

عقیلی، گفت: درحال حاضر فقط پلتفرم‌های فروش دیده شده و حوزه‌های دیگر اصلا دیده نشده اند و استارت اپ‌هایی که به شرکت‌های بیمه‌ای و نمایندگان سرویس ارائه می‌دهند و کار فروش انجام نمی‌دهند دچار سردرگمی شده اند.

مدیرعامل شرکت هشتگ بیمه، با بیان اینکه براساس بخشنامه بیمه مرکزی می‌توان اینطور برآورد کرد که این الزامات برای پلتفرم‌هایی که فروش انجام می‌دهندالزامی است، گفت: استارت آپ‌هایی که سرویس‌های زیرساختی ارائه می‌دهند نمی‌دانند شامل این قانون می‌شوند یا خیر؟

وی، اظهارکرد: استارت اپ هشتگ بیمه زیرساختی درحوزه درمان ایجاد کرده وهر شرکتی که در زمینه درمان فروش می‌کند از این زیر ساخت استفاده می‌کند و با متوقف کردن فعالیت ما، این خدمات دچار مشکل خواهد شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از چابک آنلاین، تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۴۰۰، کدخبر:۱۶۳۸۶، www.chabokonline.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین