پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۴۸۲۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۳
حسین اطمینان مدیر بازرگانی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در کنفرانس چالش سنگ‌آهن و فولاد در تالار بورس کالا ضمن تاکید بر این نکته که قیمت گذاری حاصلی جز رانت، دامپینگ و برهم زدن تعادل در زنجیره فولاد را نداشته است، گفت: تنها راه شفاف‌سازی قیمت ها، عرضه محصولات در بورس کالا است و عرضه‌ها در این بستر استاندارد، یک اقدام کارشناسی بوده که به حذف واسطه ها، رقابتی شدن بازار و شفافیت قیمت‌ها منجر می‌شود و در این حوزه نیز شرکت معدنی و صنعتی چادرملو از این موضوع استقبال کرده است.
شعار سال: اطمینان اظهار داشت: قیمت گذاری دستوری در سالیان گذشته نتوانست بالانس و تعادل را در زنجیره فولاد برقرار کند و نتایج آن مطقعی بود.

وی افزود: کشور ما نیازمند ارز است و با توجه به اینکه در تنگنای ارزآوری هستیم این شرکت‌های فولادی بودند که با ارزآوری از زیان به صنعت کشور جلوگیری کردند و نباید این موضوع فراموش شود.
 
تصمیم امروز دولت و حاکمیت، فراهم کردن بستری برای استاندارد سازی عرضه‌ها است

مدیر بازرگانی شرکت چادرملو با اشاره به اینکه تصمیم امروز دولت و حاکمیت، فراهم کردن بستری برای استاندارد سازی عرضه‌ها است و آن را در قالب بورس کالا تعریف کرده خاطرنشان کرد: حذف واسطه‌ها یکی از مزایای مهم عرضه در بورس کالاست و لذا عرضه در این بستر استاندارد یک کار کارشناسی است.

وی بورس کالا را بستری استاندارد برای تامین مواد اولیه و عرضه محصولات فولادی خواند و افزود: برای رقابتی شدن و یکسان‌سازی قیمت‌ها شفافیت نیاز است.

اطمینان تصریح کرد: دخالت در عرضه و قیمت‌گذاری چیزی جز دامپینگ در بر نخواهد داشت و در آتی شاهد یک بازار سیاه خواهیم بود و شاهد از دست دادن بازار‌ها خواهیم بود.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: ما معتقدیم در کل زنجیره باید عرضه به نحوی انجام شود که در کنار تامین نیاز داخل، بازار صادراتی را نیز حفظ کرده و ارزآوری داشته باشیم.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از می‌متالز، تاریخ انتشار: ۵تیر ۱۴۰۰، کد خبر:me-metals.ir، ۲۱۵۴۷۶
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سینا
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
0
0
و دو نرخی شدن و فساد های دیگر ....
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین