پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۳۴۸۵۱۲
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۵
در دولت روحانی درحالی هزینه‌های خانوار‌ها به‌طور قابل‌توجهی افزایش یافته، که در سمت دیگر خانوار‌ها قید مصرف اقلام خوراکی و هزینه‌های تفریح و رفاهی و پوشاک را زده‌اند.

شعار سال: بررسی‌ها نشان می‌دهد در دولت روحانی درحالی هزینه‌های خانوارها در بخش‌هایی مانند حمل‌ونقل، بهداشت و درمان و مسکن به‌طور قابل‌توجهی افزایش یافته، که در سمت دیگر خانوارها قید مصرف اقلام خوراکی و هزینه‌های تفریح و رفاهی و پوشاک را زده‌اند.
 
در مورد اقلام خوراکی و سفره خانوار بررسی‌ها نشان می‌دهد در دولت روحانی درحالی سرانه مصرف سالانه گوشت مرغ به ازای هر ایرانی ۲ کیلوگرم رشد داشته اما در همین دوره سرانه مصرف سالانه شیر و لبنیات به ازای هر ایرانی ۱۴ کیلوگرم، برنج ۹ کیلوگرم، گوشت قرمز ۵ کیلوگرم و مرغ و ماهی ۲ کیلوگرم کاهش یافته است.


 همچنین در دوره دولت روحانی سهم مسکن از هزینه‌های سبد خانوار ۲/۸ درصد و سهم هزینه‌های بهداشت و درمان از کل هزینه‌های خانوار نیز ۱/۷ درصد رشد داشته است. در این دوره خانوارها از هزینه‌های رفاهی خود کاسته‌اند که نمونه آن کاهش  ۱/۵ درصدی هزینه‌های پوشاک و کفش است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری نود اقتصادی  ، تاریخ انتشار: 7 تیر  1400، کدخبر:2142445 ، www.90eghtesadi.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین