پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۳۴۸۷۶۹
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۵
رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهار داشت: سازمان ثبت اسناد توانسته در فرآیند ثبت شرکت‌ها ۳۰ هزار میلیارد تومان از معوقات بانکی را احیا کند.
شعار سال: ذبیح الله خداییان در مراسم رونمایی پنجره واحد خدمات بازار سرمایه با اشاره به شعار امسال گفت: بیش از یک دهه است که شعار سال با موضوعات اقتصادی تعیین می‌شود و شعار سال‌ها جهت گیری‌ها را برای ما تعیین می‌کند و اهمیت اقتصاد برای کشور را نشان می‌دهد.

وی افزود: از سوی دیگر می‌بینیم دشمنان فشار بر مردم را از بخش اقتصاد وارد می‌آورند و برای این که مردم را تحت فشار قرار دهند دست به محاصره اقتصادی می‌زنند.

معاون قوه قضاییه با بیان اینکه یک زمانی رییس جمهور آمریکا دم از این می‌زد که تمام گزینه‌ها بر روی میز است، گفت: امروز یکی از آن گزینه‌ها از روی میز خارج شده و دیگر کشوری درباره مقابله نظامی با ایران حرفی نمی‌زند چرا که توان مقابله نظامی با ایران را ندارد.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک با تاکید بر اینک همه ما در قوه‌ای هستیم که مکلفیم به اقتصاد کمک کنیم گفت: قوه قضایی توجه جدی به امر تولید دارد به طوری که مهمترین موضوع در سفر‌های استانی بازدید از بنگاه‌های تولیدی چه فعال و چه غیر فعال است.

وی با بیان اینکه قوه قضاییه دغدغه کارآفرینان و تولیدکنندگان را می‌شنود گفت: طبق گزارش‌ها قوه قضاییه توانسته با همکاری سایر نهاد‌ها دو هزار شرکت تولیدی تعطیل شده را فعال کند که این نشان دهنده اهمیت همکاری بین قوا است.
 
سازمان اسناد و املاک یکی از دستگاه‌های تاثیرگذار در اقتصاد است

خداییان با بیان اینکه سازمان اسناد و املاک یکی از دستگاه‌های تاثیرگذار در اقتصاد است گفت: این سازمان نقش بسزایی در وصول مالیات دارد چرا که در ۸ هزار دفتر اسناد رسمی هیچ معامله‌ای انجام و ثبت نمی‌شود مگر اینکه مالیات آن وصول شده باشد.

معاون قوه قضاییه ادامه داد: همچنین در بخش ثبت شرکت‌ها که شروع کسب و کار است با اتصال تمام شرکت‌ها به سازمان امور مالیاتی این امکان را می‌دهیم تا سازمان امور مالیاتی به روز تمام این شرکت‌ها را صد کند تا اگر تاخیر در پرداخت مالیات داشته باشد به سرعت آن شرکت تعلیق شود.

خداییان تاکید کرد: بحث دیگری از وظایف سازمان ثبت و اسناد ارایه خدمات در مرکز مالیات معنوی که این مرکز به طرح‌های صنعتی علایم تجاری نشانه‌های جغرافیایی اختصاص دارد و اخیرا توانستیم سامانه‌ای را راه‌اندازی و آن را به سازمان جهانی به مالکیت معنوی وصل کنیم تا بدون هزینه و در کوتاه‌ترین مدت افراد دسترسی به این سامانه داشته باشند و زبان فارسی به زبان‌های خارجی مورد قبول این سازمان اضافه کرد.

معاون قوه قضاییه گفت: سازمان ثبت اسناد توانسته در فرآیند ثبت شرکت‌ها ۳۰ هزار میلیارد تومان معوقات بانکی را احیا کند.

ذبیح اله خداییان با اشاره به کارآمدی سامانه‌های پنجره واحد گفت: اساسا هدف از ایجاد این سامانه سرعت بخشی به صدور مجوزها، اما بعضا شاهد آن هستیم که آنقدر تاخیر در مراحل مختلف ثبت اسناد، احراز هویت در این سامانه ایجاد می‌شود که تاریخ انقضای مدارکی مانند سوء سابقه که فعالان اقتصادی از ما می‌گیرند تمام می‌شود و دوباره باید نسبت به دریافت این مجوز‌ها اقدام کند.

وی گفت: امیدوارم این سامانه‌هایی که طراحی شده به روز و سریع باشند تا به کسب و کار مردم رونق بخشند.

همچنین در این مراسم محمدعلی دهقان دهنوی با اشاره به رونمایی از سه سامانه پنجره واحد خدمات بازار سرمایه، سامانه تبادل اطلاعات نهاد‌های مالی و سامانه میز خدمت الکترونیکی اظهار داشت: هدف ما از ایجاد این سامانه انجام اقدامات در مدت زمان کوتاه و در شرایط سخت و با شفافیت بیشتر است.

وی ادامه داد: در گذشته برای صدور مجوز‌های نهاد‌های مالی سامانه ستان ایجاد شده بود، اما در کنار فرآیند الکترونیکی همان فرآیند‌ها باید به صورت کاغذی انجام می‌شد، اما در این سامانه جدید فرایند کاغذی آن کاملا حذف شده است.

رییس سازمان بورس ادامه داد: همچنین متقاضی در هر لحظه می‌تواند نسبت به اینکه مجوز آن در چه مرحله‌ای است مطلع شود.

دهقان دهنوی با تاکید بر اینکه باید سامانه‌های موجود را به صورت الکترونیکی به ثبت اسناد متصل کنیم گفت: باید سازمان امور مالیاتی باید روزنامه رسمی و پست به یکدیگر متصل شوند.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از محصولات سازمان بورس میز خدمت الکترونیکی است گفت: امروز میز خدمت الکترونیکی را هم رونمایی می‌کنیم که مربوط به نهاد‌های مالی و تمام متقاضیان می‌توانند از این طریق به فرم‌ها و راهنمایی لازم به دسترسی آن لاین پیدا کنند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازایلنا، تاریخ انتشار:۹ تیر ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۰۹۷۲۰۸، ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین