پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۰۴۷۱
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۸
یک منبع در دولت آمریکا اعلام کرد یک تبعه دوگانه هائیتی-آمریکا که به اتهام شرکت در ترور ژوونل موئیز، رئیس جمهور هائیتی تفهیم اتهام شده است، پیشتر با ماموران اجرای قانون در آمریکا همکاری داشته است
شعار سال: مقامات هائیتی هفته گذشته دو مرد دارای تابعیت دوگانه هائیتی-آمریکا را به نام‌های جوزف وینسنت ۵۵ ساله و جیمز سولاگس ۳۵ ساله بازداشت و آن‌ها را به اتهام ملحق شدن به ۲۶ کلمبیایی در حمله مرگبار به ژوونل موئیز، رئیس جمهور این کشور تفهیم اتهام کردند.

این منبع در دولت آمریکا مشخص نکرد کدام یک از این دو مرد با یک نهاد اجرای قانون در آمریکا ارتباط داشته یا ماهیت این ارتباط چه بوده است. در همین حال، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت واشنگتن از بازداشت سومین تبعه آمریکایی در هائیتی باخبر است.

کاخ سفید نیز روز دوشنبه اعلام کرد هیاتی از مقامات آمریکایی که دولت جو بایدن در پی ترور رئیس جمهور هائیتی به این کشور اعزام کرده است با سه سیاستمدار که همگی مدعی هدایت دولت هائیتی هستند دیدار کرد.

نمایندگان شورای امنیت کاخ سفید و وزارت خانه‌های امنیت داخلی، دادگستری و خارجه آمریکا در پاسخ به درخواست هائیتی برای کمک امنیتی و تحقیقاتی بعد از قتل ژوونل موئیز به هائیتی سفر کردند.

امیلی هورن، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت این هیات با کلود ژوزف، سرپرست نخست وزیری هائیتی و آریل آنری، نخست وزیر معرفی شده این کشور در نشستی مشترک دیدار و سپس با ژوزف لمبرت، رئیس سنای هائیتی گفتگو کرد.

آنری، جراح مغز و اعصاب که دو روز پیش از کشته شدن موئیز توسط وی به عنوان نخست وزیر معرفی شد، روز شنبه گفت اکنون وی و نه ژوزف بالاترین مقام این کشور است. این در حالی است که سنای هائیتی روز جمعه لمبرت را به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور معرفی کرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از قدس آنلاین، تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۰، کدخبر: ۷۶۰۸۶۲، www.qudsonline.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین