پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۱۵۶
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۱
خبرگزاری رویترز گزارش داد: یک فعال حقوق بشر سعودی در اعتراض به ادامه حبس خود فراتر از حکم دادگاه در زندان دست به اعتصاب غذا زد.

شعارسال: رویترز در ادامه به نقل از یک گروه فعال حقوق بشری نوشت: خالد العمیر بنا به حکم دادگاه قرار بود روز پنجم اکتبر و پس از هشت سال حبس از زندان آزاد شود اما همچنان زندانی است.

طبق بیانیه ای که از سوی یک گروه دیدبان حقوق بشر مستقر در نیویورک منتشر شده، خالد العمیر اعتصاب غذایی خود را یک روز پس از روز موعد آزادی اش و در حالی که همچنان در زندان بود، آغاز کرد.

وی در ارتباط با برگزاری تظاهراتی علیه بمب گذاری اسرائیلی ها در نوار غزه دستگیر و به هشت سال زندان محکوم شده بود.

این در حالی است که به گفته سازمان عفو بین الملل، خالد العمیر در دوران حبس خود در زندان الحائر در ریاض تحت شکنجه قرار گرفته و مدت های طولانی در سلول انفرادی حبس شده است. مقامات عربستان سعودی اتهامات مبنی بر اعمال شکنجه را رد کرده اند.

خالد العمیر در سال 2009 میلادی به همراه 14 فلسطینی و شهروند سعودی دیگر به دلیل تجمع اعتراض آمیز در خیابانی در ریاض در واکنش به خشونت های اسرائیل در نوار غزه دستگیر شد.

بیشتر دستگیر شدگان بعداً آزاد شدند، اما العمیر و یک مرد دیگر به «عدم پایبندی به حاکمیت» و «تحریک تظاهرات» متهم و سپس به حبس محکوم شدند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 14آبان1395، کدخبر: 82293865: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین