پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۸۶۰
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹
رهبر انقلاب اسلامی با بیان اینکه آنچه که مشکلات کشور را حل خواهد کرد، روحیه و تفکر انقلابی است، تاکید کردند: خودِ مذاکره کنندگان نیز امروز سخن از بد عهدی آمریکا میگویند.

شعارسال: حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در آستانه سیزدهم آبانماه روز دانش آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، در دیدار هزاران نفر از دانش آموزان و دانشجویان با هشدار نسبت به برخی حرکت ها و تلاش های خطرناک برای تحریف حقیقت و منطق ایستادگی امام(ره) و ملت در مقابل آمریکا، در اذهان نسل جوان و همچنین القای این موضوع که تنها راه حل مشکلات کشور مذاکره و سازش با آمریکاست تأکید کردند: آنچه که مشکلات کشور را حل خواهد کرد، روحیه و تفکر انقلابی به معنای توکل به خدا، اعتماد به درون، شجاعت اقدام و عمل، بصیرت، عمل به توصیه های امام، ابتکار ورزی، امیدواری به آینده، نترسیدن از دشمن و تسلیم نشدن در برابر او است.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به مناسبت های تاریخی روز سیزدهم آبان، برجسته ترین آنها را حادثه تسخیر لانه جاسوسی دانستند و گفتند: این روز، در واقع روز جوانانِ مومن، انقلابی، شجاع، دلاور و مبتکر است که با اقدام خود در تسخیر لانه جاسوسی، دشمن را از هرگونه حرکت بازداشتند.

حضرت آیت الله خامنه ای با یادآوری توصیف امام بزرگوار(ره) از تسخیر لانه جاسوسی بعنوان «انقلاب دوم» افزودند: این توصیف و نامگذاری به دلیل توطئه ها و خباثت های آمریکا در قبل و بعد از انقلاب، برضد ملت ایران بود زیرا دولت آمریکا از هیچ تلاش و اقدام رسمی و غیر رسمی برای به شکست کشاندن انقلاب اسلامی فروگذاری نمیکرد و جوانان انقلابی، در آن زمان، با تسخیر لانه جاسوسی، توطئه ی او را خنثی کردند.

ایشان با اشاره به مدارک بدست آمده از داخل سفارت آمریکا خاطر نشان کردند: این مدارک که به هنگام تسخیر لانه جاسوسی، به صورت کاغذهای خُرد شده در آمده بودند و با تلاش و زحمت جوانان انقلابی، جمع آوری و بازسازی شدند، عمق توطئه ها و دشمنی آمریکا بر ضد ملت ایران را نشان میدهند.

رهبر انقلاب اسلامی به تدوین حدود هفتاد جلد کتاب از مدارک بدست آمده از سفارت آمریکا اشاره کردند و با انتقاد از بی توجهی به این کتاب های مهم و ارزشمند، در مدارس و دانشگاهها گفتند: چرا هیچ نشانی از این کتابها در مجموعه دروس مدارس و دانشگاهها نیست؟

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر لزوم پیگیری این موضوع از جانب وزیر جدید آموزش و پرورش و وزیر علوم، در جمع بندی این بخش از سخنان خود افزودند: تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸، در واقع واکنش طبیعی به توطئه ها و دشمنی های ابر قدرتی زیاده خواه بود که سالها ایران را برای خود میدانست و منابع و ثروت ملت ایران را غارت میکرد، اما با پیروزی انقلاب اسلامی این کشور از دست او خارج شد.

ایشان تأکید کردند: رهبر این حرکت بزرگ هم شخص امام(ره) بودند زیرا در همان زمان تحرکات مختلفی برای خنثی کردن حرکت جوانان انقلابی در تسخیر لانه جاسوسی در جریان بود اما امام قاطعانه در مقابل آنها ایستاد.

رهبر انقلاب اسلامی سپس به برخی حرکت ها و تلاش های خطرناک برای القاء دو اشتباه در اذهان و افکار عمومی به ویژه جوانان اشاره کردند و گفتند: این دو اشتباه عبارتست از: ۱) ایستادگی امام بزرگوار در مقابل آمریکا و اینکه می فرمود: «هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید» از سرِ تعصب و لجبازی بود ۲) حل مشکلات کشور در گرو مذاکره و سازش با آمریکاست.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: این دو تفکر غلط از طرف آمریکا و همچنین عوامل وابسته آنها و برخی پشیمان شده ها و از نَفَس افتاده ها و دنیا طلب ها، در حال تزریق به جامعه بویژه در مطبوعات و دانشگاه ها است.

ایشان در خصوص تفکر غلط اول گفتند: اینکه تبلیغ میکنند ایستادگی امام(ره) در مقابل آمریکا به علت تعصب و لجاجب و غرور بوده، به معنای آن است که امام در ایستادگی خود در برابر آمریکا منطقی نداشته است! در حالیکه ایستادگی نظام اسلامی و ملت ایران در برابر آمریکا بر اساس استدلال های کاملاً منطقی است.

رهبر انقلاب اسلامی در بیان این استدلالها افزودند: سیاست و ذات دولت استکباری آمریکا، بر اساس افزون طلبی و زیاده خواهی است که در طول سالیان متمادی این سیاست را در نقاط مختلف جهان به ویژه منطقه غرب آسیا و ایرانِ قبل از انقلاب اِعمال کرده است، بنابراین اگر در همان ماههای اول انقلاب کمترین غفلتی میشد و امام در برابر آمریکا نمی ایستاد، دشمنی که از در بیرون شده بود، مجدداً از پنجره وارد میشد.

حضرت آیت الله خامنه ای یکی دیگر از دلایل منطقی ایستادگی امام در برابر آمریکا را، دفاع از ارزشهای انسانی خواندند و تأکید کردند: نظام آمریکا با ارزش های انسانی فرسنگها فاصله دارد و هنگامی که امام (ره) می فرمود «هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید» یعنی «مرگ بر دولت و نظامی که هیچ سنخیتی با ارزش های انسانی ندارد».

ایشان با اشاره به مناظره های دو کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفتند: این دو کاندیدا این روزها حقایق و فجایعی را از داخل آمریکا صراحتاً افشا میکنند که ما قبلاً بسیار کمتر از آن را میگفتیم اما عده ای باور نمی کردند و یا نمی خواستند باور کنند اما اکنون اظهارات آنها در مناظره ها نشانگر نابودی ارزش های انسانی در آمریکاست.

رهبر انقلاب اسلامی با استناد به مطالب مناظره های اخیر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در خصوص تبعیض نژادی و فقر در آمریکا و تعلق ۹۰ درصد ثروت آمریکا به یک درصد از مردم این کشور، خاطر نشان کردند: لگدمال شدن ارزش های انسانی و حقوق بشر، تبعیض و نژاد پرستی از واقعیت های امروز جامعه آمریکاست.

حضرت آیت الله خامنه ای یکی دیگر از دلایل منطقی امام برای مخالفت با آمریکا را پناه دادن به محمدرضا پهلوی در همان روزهای اول انقلاب و تلاش برای طراحی مجدد آنچه در کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ اتفاق افتاد، دانستند و گفتند: امام (ره) با بیان اینکه «هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید» در واقع ملت را بیدار کرد و به آنان آگاهی داد و مانع از شکل گیری یک توطئه بزرگ در اوایل انقلاب اسلامی شد.

ایشان به اشاره به توطئه های مختلف آمریکا در اوایل پیروزی انقلاب و حمایت همه جانبه از صدام در ۸ سال جنگ تحمیلی، و همچنین عملکرد آمریکا بعد از جنگ تا به امروز و به ویژه در موضوع برجام و بعد از آن افزودند: همین چند روز پیش مذاکره کننده آمریکا در مذاکرات هسته ای صراحتاً گفت که «ما بعد از برجام هم ایران را تحریم کردیم»، لذا واقعیت این است که ما با چنین دولتی طرف هستیم.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: اگر ملت ایران در دوران امام در مقابل آمریکا ایستاد و اگر امروز نیز همچنان بر ضد آمریکا شعار میدهد و در مقابل او می ایستد، بر اساس یک منطق محکم و مستدل است.

حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه به یک تفکرِ غلط دیگر که آمریکاییها و برخی ها بدنبال تزریق آن در جامعه هستند، اشاره کردند و گفتند: در این تفکر که بسیار خطرناک است، گفته میشود اگر ما با آمریکا سازش کنیم همه مشکلات کشور حل خواهد شد!

ایشان با تأکید بر اینکه استدلالهای دقیقی برای اثبات دروغ، غلط و فریب بودن این سخن و تفکر وجود دارد، افزودند: یک نمونه بارز برای اثبات نادرست بودن این تفکر، موضوع برجام و عملکرد آمریکاییها پس از آن است.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به سخنان مکرر خود از ابتدای مذاکرات هسته ای در خصوص بد عهدی و دروغگویی آمریکاییها، خاطر نشان کردند: اکنون دیگر این من نیستم که می گویم آنها بدعهد هستند، بلکه مسئولان محترم کشور و حتی خودِ مذاکره کنندگان که زحمت بسیاری را نیز متحمل شدند، سخن از بد عهدی آمریکا میگویند.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: در حاشیه نشست اخیر مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، وزیر امور خارجه کشورمان در جلسه وزرای امور خارجه طرفهای مقابل، یک کیفرخواست طولانی از بدعهدی آمریکاییها در برجام بیان کرد، که البته آنها جوابی نداشتند.

ایشان گفتند: این واقعیت آمریکاست و عده ای میگویند برویم با همین آمریکا بر سر سوریه، حزب الله لبنان، عراق، افغانستان، یمن و حتی مسائل داخلی کشور مذاکره و سازش کنیم!

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: آیا دولتی که لحظه ای از دشمنی با ملت ایران فروگذار نمیکند، مشکلات کشور را حل خواهد کرد؟

حضرت آیت الله خامنه ای خاطر نشان کردند: هدف اصلی آمریکا، جلوگیری از رشد و پیشرفت ایران است. آیا مذاکره با این کشور مشکلات اقتصادی ما را حل خواهد کرد؟

ایشان تأکید کردند: مذاکره با آمریکاییها مشکلات ما را حل نخواهد کرد زیرا اولاً؛ آنها دروغگو، بدعهد، فریبکار و از پشت خنجر زن هستند و ثانیاً؛ آمریکا خودش دچار بحران است و کشور بحران زده چگونه میتواند مشکلات یک کشور دیگر را حل کند؟

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به اذعان مراکز مهم بین المللی و حتی خود آمریکاییها به وجود بحران اقتصادی، سیاسی، بین المللی و اخلاقی در آمریکا افزودند: اکنون بدهی های آمریکا نزدیک به تولید ناخالص ملی این کشور شده است و بر اساس شاخص های جهانی، این، نشانه بحران است.

حضرت آیت الله خامنه ای گفتند: آیا چنین کشور بحران زده ای، بدنبال حل مشکلات اقتصادی ایران است؟ یا اینکه بدنبال استفاده از منابع و ثروت ایران برای رهایی خود از بحران؟

ایشان در تبیین بحران سیاسی در آمریکا نیز افزودند: امروز در هر نقطه ای از دنیا هر ملتی که بر ضد یک دولت یا حکومت مستبد قیام میکند، اولین شعارش «مرگ بر آمریکا» است. آیا بحران از این بالاتر وجود دارد؟

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به طراحی آمریکا برای خاورمیانه بزرگ با محوریت رژیم صهیونیستی در زمان جنگ ۳۳ روزه لبنان گفتند: اکنون وضع آمریکاییها به گونه ایست که در قضایای سوریه، عراق، لبنان، یمن و شمال آفریقا درمانده شده اند. آیا این وضعیت، بحران نیست؟

حضرت آیت الله خامنه ای موقعیت جمهوری اسلامی ایران در منطقه را نقطه مقابل آمریکا دانستند و خاطر نشان کردند: به لطف خداوند ملت ایران به واسطه شجاعت، بصیرت و استقامت خود، مشکلات را تحمل کرد و اکنون در منطقه غرب آسیا و منطقه خلیج فارس یک چهره درخشان است.

ایشان بحران اخلاقی را یکی دیگر از مشکلات جامعه آمریکا بویژه در میان سیاستمداران و دولتمردان این کشور برشمردند و افزودند: سخنانی که این دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در هفته های اخیر درباره مسائل غیر اخلاقی بیان کردند که احتمالاً حرف بی حساب هم نیست، برای نابودی آبروی آمریکا کافی است.

رهبر انقلاب اسلامی با انتقاد شدید از تلاش برای ترویج گذاره غلطِ «حل مشکلات کشور در گرو سازش با آمریکا است» تأکید کردند: مذاکره با آمریکا نه تنها مشکلات را حل نمی کند بلکه افزایش هم میدهد.

حضرت آیت الله خامنه ای گفتند: مشکلات را باید خودمان و با اتکاء بر توانایی ها و نیروهای جوان در داخل حل کنیم.

ایشان جوانان را امیدهای ملت و آینده سازان و اداره کنندگان کشور در آینده نه چندان دور خواندند و خطاب به جوانان گفتند: عزیزان من، علاج مشکلات کشور در گرو توکل به خداوند متعال و جوشیدن اراده و استقامت از درون ملت، عزم راسخ، ایستادگی، بصیرت، اعتماد به نفس قوی و ترویج روحیه انقلابی گری است.

رهبر انقلاب اسلامی خاطر نشان کردند: روحیه انقلابی گری به معنای داشتنِ شجاعت در اقدام و عمل، ابتکار ورزی برای بن بست شکنی، نترسیدن از دشمن و تسلیم نشدن در برابر او، امید به آینده و ایمان به وعده الهی است.

حضرت آیت الله خامنه ای گفتند: متأسفانه برخی ها به جای ترویج روحیه انقلابی گری، به گونه ای سخن میگویند و مدیریت میکنند که نسل جوان به آینده و انقلاب بی اعتماد و از راه امام دور میشود و سپس همین افراد از زمانه شکوه و گلایه میکنند.

ایشان افزودند: زمانه را ما می سازیم و اگر میگویید زمانه بد است باید ببینیم چگونه عمل کرده ایم که تصور میکنیم زمانه بد شده است؟

ایشان تأکید کردند: هنگامی که ما گام هایمان را محکم برنداریم، به توصیه های امام عزیز در وصیت نامه عمل نکنیم و به نام آزادی گری، مردم و جوانان را به سمت لا ابالی گری سوق دهیم و به اسم نگاه عقلانی، سازش و تسلیم را در برابر دشمن القاء کنیم معلوم است که زمانه بد میشود.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به حدیثی از حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام، افزودند: آن حضرت علت واژگونی برخی دلها را که روزی در مسیر درست و مستقیم بودند، آلوده شدن به دنیا و محبت های بی جا، جاه طلبی، رفیق بازی و جناح بازی بیان میکنند.

حضرت آیت الله خامنه ای جوانان را به بصیرت روزافزون توصیه و خطاب به جوانان خاطر نشان کردند: مراقب باشید هر سخنی را از هر گوینده ای نپذیرید و آنچه که اصل و مهم است انقلاب و راه امام عزیز است و باید حرف او را حجت بدانید.

ایشان در پایان تاکید کردند: اگر امام بزرگوار امروز حضور داشت همان ندای ابراهیمی بت شکن خود را که زمینه ساز بیداری ملت شد، فریاد می کِشید.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري مهر، تاريخ انتشار 12 آبان 95، كدخبر: 3813534، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین