پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۱۶۴
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به راهپیمایی روز 13 آبان در سراسر کشور، گفت: باید مراقب بود آمریکا که از در خارج شده از پنجره بازنگردد.

شعارسال: آیت الله محمد موحدی کرمانی در خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به روز 13 آبان و روز دشمنی با آمریکا گفت: روز 13 آبان فقط بعد سیاسی ندارد بلکه شاید وجه دینی آن قوی تر از وجه سیاسی آن باشد.

وی با بیان اینکه آن چیزی که باعث عدم گمراهی می شود، تبعیت از ولی امر و ولایت است، اظهار داشت: فکر آمریکایی ها ضد فکر ما است، دشمنی با آمریکا در متن دین ما است، زیرا این کشور به عنصر پایبندی اعتقادی ندارد.

امام جمعه موقت تهران افزود: امکان دارد براساس منافع عالیه با کفار قرار داد داشته باشیم ولی با آمریکا نخواهیم داشت، زیرا این کشور انسانیت را فراموش کرده و نشستن، صحبت کردن و قراری را منعقد کردن درست نیست. آنها می گویند تحریم ها بر می داریم ولی اضافه می کنند.

وی با اشاره به اینکه مسئله برجام موضوعی خاص بود که در جای خودش درباره آن گفته شده است، اظهار داشت: آمریکایی ها که دشمنی خود را با ملت ایران که هویت خود را از اسلام گرفته است آشکارا بیان می کند، نباید انتظار داشت که مهربان باشد.

موحدی کرمانی خاطر نشان کرد: مردم ما به برکت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب این دشمن را خوب شناختند و راهپیمایی روز گذشته (13 آبان) مشت محکمی بر دهان آمریکا بود و این کشور را مایوس می کرد زیرا فهمید که وقتی از در بیرون شد از پنجره نمی تواند بازگردد.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: باید مراقب بود که آمریکایی ها به ایران باز نگردند و نباید این دشمنی را یک لحظه فراموش شود. مردم جهان جنایات آمریکا را فراموش نمی کنند، زیرا این کشور یک لحظه دست از حمایت از رژیم صهیونیستی برنداشت.

** برای رفع مشکلات نیازی به مذاکره با آمریکا نیست

خطیب نماز جمعه تهران در خطبه اول با تاکید بر اینکه «مسوولان نگویند مشکلات قابل حل نیست»، گفت: مسوولان در دلشان این نباشد که برای حل مشکلات باید آمریکا را داشته باشیم؛ باید باور کنند که می توانند روی پای خودشان بیاستند و در رفع مشکلات نیازی به مذاکره با آمریکا نیست.

آیت الله محمد علی موحدی کرمانی با تاکید بر اینکه مشکلات را باید رفع کرد، افزود: اگر گرایشی در بین بعضی ها وجود دارد که دل به آمریکا بسته اند باید حل شود؛ هم ابعاد نفی ای و هم اثباتی باید مورد توجه قرار گیرد؛ به رشد علمی که رهبر معظم انقلاب تاکید دارند باید توجه شود؛ باید برنامه ریزی شود و رشد علمی شکل پیدا کند؛ تقویت باورها، مخصوصا در مقابل نفوذ آمریکا باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد:مسوولان باور کنند که می توانند روی پای خودشان بیاستند و کشور را قائم به خود قرار دهند و می توانند مشکلات را خودشان برطرف کنند؛ در دلشان این نباشد که باید آمریکا را برای رفع مشکلات داشته باشیم.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: (مسوولان) خود را باور کنند؛ باور کنند که ما می توانیم در مقابل مشکلاتی که در جامعه است برنامه ریزی و مشکلات را حل کنیم؛ خودمان می توانیم؛ نیازی به مذاکره با آمریکا در حل مشکلات نیست.

وی ادامه داد: تمام این برنامه ها، از خانواده تا دانشگاه ها باید انجام شود؛ تمام چیزهایی که جامعه به آن نیاز دارد در طول این مدت باید برای یک کودک، نوجوان و جوان روشن شود؛ رهبر معظم انقلاب نام برده اند که تعدادی کتاب در رابطه با جنایات و خطرات آمریکا موجود است، چرا در دبستان ها و دبیرستان ها و دانشگاه ها تدریس نمی شود؟

آیت الله موحدی کرمانی اضافه کرد: آمریکا دشمن اسلام است؛ این دشمنی باید در دل فرزندان ما از دوران کودکی تا نوجوانی و جوانی تثبیت شود.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: باید جایگاه سیاست در دین روشن شود و جامعه را روشن کنیم؛ افرادی متحجر بد فکر نکنند؛ جریاناتی که حاکم است در جهان، و یا در جهان اسلام و همچنین در تشیع و همینطور در کشور ما؛ مثبت یا منفی؛ باید مسوولان کاملا بیدار باشند و جریانات را بشناسند؛ از جریانات مثبت حمایت و با منفی ها مبارزه کنند؛ اینها چیزهایی است که باید در حکومت مورد تحلیل قرار گیرد.

وی ادامه داد: چالش ها و بحران ها را باید شناخت و ریشه یابی کرد و راه گذر از آنها را شناخت و به مردم تعلیم داد و اجرا کرد.

آیت الله موحدی کرمانی اضافه کرد: در این رابطه یک کلمه می گویم؛ «ما می توانیم»، نگوییم شدنی نیست و نمی شود؛ مسوولان نگویند نمی شود؛ همه این مشکلات قابل حل است، این را باور کنید.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: به امام می گفتند نمی توانید با شاه در بیافتید؛ فرمود می توانیم، شاه رفتنی است. می گفتند نمی توانید با آمریکا در بیافتید، می فرمودند می توانیم، آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

وی ادامه داد: امروز ما از این تریبون اعلام می کنم و فریاد می زنم ما می توانیم در مقابل آمریکا بیاستیم و قدرت آمریکا را در هم بشکنیم؛ از طریق اینکه آمریکا را منفور کنیم در آمریکا.

آیت الله موحدی کرمانی اضافه کرد: امام (ره) دستور جنایات شاه را بگویید تا شاه منفور بشود، وقتی منفور شد می بیند ماندنی نیست و فرار می کند؛ آمریکا هم همین است؛ خوشبختانه این دو نامزد انتخاباتی خوب دارند جنایات آمریکا را نشان می دهند.

وی ادامه داد: «اگر برجام هیچ نتیجه ای نداشت جز همین نتیجه که روشن شد آمریکا دروغ می گوید، آمریکا خلف وعده می کند، آمریکا امروز وعده می دهد و فردا زیر پا می گذارد، آمریکا می گوید تحریم ها را برمی دارم و نه بر می دارد بلکه تحریم را بیشتر می کند؛ دنیا بفهمد آمریکا اینطور عنصری است؛ همین که دنیا بفهمد و برای دنیا روشن شود، یک موفقیت بزرگ برای ماست؛ آمریکا را باید رسوا کرد؛ آمریکا را باید مفتضح کرد با اعمال خودش ».

وی اظهار امیدواری کرد که در این ماه صفر بهترین درس را از حضرت سید الشهدا بیاموزیم و آن عبارت از مقاومت و ایستادگی در مقابل ظلم، ظالم، کافر و منافق است.

وی حلول ماه صفر، ماه حزن و اندوه اهل بیت را تسلیت گفت و افزود: پیروزی امام حسین و شکست دشمن، عزت اهل بیت و ذلت و خواری یزید و یزیدیان را که در این ماه رخ داد تبریک عرض می کنم.

آیت الله موحدی کرمانی اضافه کرد: واقعه عاشورا یک سکه دو رو است؛ یک روی این سکه غرق در ماتم، مصیبت، عزا و گرفتاری خاندان پیغمبر، شهادت و مصائب است؛ اما طرف دیگر سکه، پیروزی امام حسین و عزت اهل بیت، و ذلت و خواری یزید و یزیدیان و شسکت دشمنان دین را می بینیم؛ می بینیم که یزید جلوی امام زین العابدین (ع) عذرخواهی می کند و شرم می کند و می گوید اینها تقصیر پسر زیاد (عبید الله بن زیاد) بود.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: در همین طرف سکه، می بینیم مردمی که غافل بودند و با امام حسین جنگیدند و دستشان به خون امام احیانا رنگین شد، بصیرت و آگاهی پیدا کردند و جنایاتشان را شناختند و اعتراف کردند. این طرف سکه نجات از جهل است؛ می بینیم جاهلان دیروز، امروز و پس از فقط چند روز کوتاه از جهل نجات پیدا کرده و آگاه شدند.

وی ادامه داد: باز در این طرف سکه، بنیان سست باطل و قدرت حق را می بینیم؛ که عجیب باطل محو می شود و حق می ماند و چهره نشان می دهد.

آیت الله موحدی کرمانی اضافه کرد: تمام این ها، مرهون تدبیر امام حسین (ع)است که این تدبیر، تدبیری الهی بود؛ در زندگی اجتماعی و فردی و حکومتی باید این نکته را مورد توجه قرار دهیم؛ باید تدبیر الهی اعمال شود.

خطیب نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه تمام رفتارهای حکومتی باید بر اساس تدبیر الهی باشد، افزود: در حکومت اسلامی باید یک اتاق فکر وجود داشته باشد؛ در این اتاق فکر، تمام معضلات، مشکلات و چالش ها را آنجا قرار دهند و روی آن فکر کنند و ببینند راه حل چیست؛ مشکلات را باید حل کرد؛ اگر در اداره ها فساد است، فساد اداری باید حل شود؛ اگر در جامعه فساد اخلاقی است باید برطرف شود؛ اگر بیکاری وجود دارد باید رفع شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 14آبان1395، کدخبر: 82294051: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین