پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۱۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۲:۲۸
«آندرس فوگ راسموسن» دبیر کل سابق «سازمان پیمان آتلانتیک شمالی» (ناتو) تأکید کرد آمریکا باید «پلیس جهان» باشد و با خطرناک خواندن پیروزی «دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواهان، تصریح کرد رئیس جمهوری بعدی آمریکا باید سیاست مداخله جویانه نظامی در پیش گیرد تا حاکمیت قانون و نظم در جهان برقرار شود.

شعارسال: راسموسن، دبیر کل سابق ناتو به عنوان بزرگ ترین ائتلاف نظامی و سازمان دفاع دسته جمعی، در مصاحبه اختصاصی دیروز خود با «اسکای نیوز» در این باره گفت: «ما به آمریکا به عنوان پلیس جهان نیاز داریم. ما به رهبری جدی و مصمم جهانی آمریکا نیاز داریم. فرمانده بعدی کل نیروهای مسلح آمریکا باید برای ایفای نقش رهبری آمریکا در جهان بیشتر کار کند. فارغ از اینکه چه کسی رئیس جمهوری آمریکا شود، آمریکا هیچ گزینه ای جز بازگشت به رویکرد مداخله جویانه پیش روی خود ندارد

این سیاستمدار دانمارکی که در عمده دوران ریاست جمهوری اوباما، دبیر کل ناتو بود، همچنین افزود: «من فکر می کنم اوباما در این خصوص ضعیف عمل کرد و درباره بکارگیری نیروی نظامی یا تهدید به اعمال زور برای پیشگیری از بروز منازعه در جهان بیش از اندازه مردد بود. ابرقدرت ها هرگز کنار نمی روند و بازنشسته نمی شوند.»

وی به بحران های سوریه، عراق، لیبی، اوکراین و شمال آفریقا و همچنین سلاح هسته ای کره شمالی و قدرت گرفتن چین اشاره کرد و با ابراز نگرانی نسبت به ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواهان گفت: «دنیا در آتش و بحران می سوزد. آنچه این دنیا به آن نیاز دارد این پلیس جهانی است تا قانون و نظم را در نظام بین الملل برقرار کند. ما نمی دانیم که سیاست های تیم ترامپ چه خواهد بود اما اگر سخنان او به عمل تبدیل شود، من فکر می کنم که برای جهان بسیار خطرناک خواهد بود.»

به گزارش ایرنا، راسموسن در حالی این اظهارات را بیان کرده است که ترامپ که شعار انتخاباتی خود را بازگرداندن شکوه و عظمت گذشته آمریکا اعلام کرده است.

وی در برخی سخنرانی خود تأکید کرده است که آمریکا نباید بیش از این برای ناتو هزینه کند و باید بر مسائل داخلی خود متمرکز شود. تحلیلگران بر این باورند که سیاست های اعلامی ترامپ به نوعی اتخاذ سیاست «انزواگرایی» را تداعی می کند و این در حالی است که «هیلاری کلینتون» نامزد دمکرات ها حضور همه جانبه آمریکا در مسائل بین المللی را برای تداوم رهبری جهانی آمریکا ضروری و یکی از سیاست های رسمی خود می داند.

«سازمان پیمان آتلانتیک شمالی» (ناتو) (North Atlantic Treaty Oraganization) در زمان حاضر بزرگترین پیمان نظامی در جهان است که در آوریل سال ۱۹۴۹ میلادی پایه‌گذاری شد و اکنون ۲۸ عضو دارد. بر اساس این پیمان، کشورهای امضا کننده توافق کرده‌اند حمله نظامی علیه یک یا چند کشور عضو در اروپا یا آمریکای شمالی را به عنوان حمله به تمامی کشورهای عضو تلقی کنند و به مقابله آن برخیزند.

«آندره فوگ راسموسن» سیاستمدار دانمارکی، دبیر کل سابق ناتو بود که در 28 مارس سال 2014، جای خود را به «ینس استولتنبرگ»، نخست‌وزیر اسبق نروژ داد. وی کار خود را در ناتو از اول اکتبر 2014 آغاز کرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار خبر 14 آبان 1395، کدمطلب: 82293885 (5647795) ،www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
عبدالهی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۵
0
0
یعنی چی که آمریکا باید پلیس باشد. من واقعا این حرف رو نمی فهمم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین