پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۲۰۲۸
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۷
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه باید آتش‌سوزی در مناطق طبیعی را بپذیریم، امروز در کالیفرنیا صد‌ها هزار هکتار جنگل می‌سوزد، علت خشکی تالاب‌های خوزستان را رها نشدن حق آبه زیست محیطی دانست.
شعار سال: عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره علت آتش‌سوزی جنگل‌های زاگرس، گفت: آتش سوزی در هوای گرم و در مناطق خشک موضوعی غیرعادی نیست، زیرا خاموش کردن آتش در مناطق کوهستانی بسیار دشوار بوده و رفت و آمد به این مناطق سخت است.

برای آتش‌سوزی در مناطق غیرقابل دسترس نمی‌توان کاری کرد و باید منطقی بود

وی افزود: در کل کشور به طور مثال برای ۱۷ میلیون هکتار جنگل ۵ هلیکوپتر موجود است و هر هلیکوپتر در هر بار می‌تواند ۲ مترمکعب آب با خود حمل کند، بنابراین ۵ هلی کوپتر با ۴ پرواز، روزانه می‌تواند تنها ۴۰ مترمکعب آب برابر با ۲ تانکر آب حمل کنند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه باید آتش سوزی در مناطق طبیعی را بپذیریم، امروز در کالیفرنیا صد‌ها هزار هکتار جنگل می‌سوزد، اضافه کرد: مردم و دولت برای خاموش کردن آتش در مناطق دردسترس کمک می‌کنند، اما برای آتش‌سوزی در مناطق غیرقابل دسترس نمی‌توان کاری کرد و باید منطقی فکر کرد.
 
علت خشکی تالاب‌های خوزستان رها نشدن حق آبه است
 
با تصمیمات پوپولیستی از زیربنا‌ها عبور کردیم

کلانتری با بیان اینکه هرچند برخی از آتش سوزی‌های عمدی است، اما باید توجه کرد که این آتش‌سوزی‌ها در بهار به وقوع می‌پیوندد، آتش سوزی‌های کنونی طبیعی است، ادامه داد: باید اقدامات زیربنایی را تشدید کرد در واقع با شخم زدن و از بین بردن پوشش گیاهی آتش سوزی سریع‌تر گسترش می‌یابد؛ در حال حاضر با تصمیمات پوپولیستی از زیربنا‌ها عبور و عدول کردیم.

خشکی تالاب‌های خوزستان ناشی از رها نشدن حق‌آبه زیست محیطی است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره علت خشکی تالاب‌های خوزستان، گفت: از آنجا که حق آبه زیست محیطی این تالاب‌ها رها نشده، تالاب‌ها خشک شده است و تالاب خشک شده نیز آتش می‌گیرد.

معاون رئیس جمهور افزود: کشاورزان و دامداران اغلب نی‌ها را آتش می‌زنند تا جوانه جدید دهد، زیرا نی‌های خشک شده برای تعلیف دام مناسب نیست و نی‌های جدید برای دام خوش خوراک است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خانه ملت، تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۴۷۹۷۵۹، www.icana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین