پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۲۰۳۱
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۲
سازمان هواشناسی از احتمال طغیان رودخانه‌های فصلی، جایر شدن روان‌آب در مسیل‌ها و گرفتگی معابر در برخی نقاط کشور خبر داد.

شعار سال:سازمان هواشناسی با اعلام هشدار سطح نارنجی از وقوع مخاطرات در برخی از استان‌های کشور خبر داد.
 
بر این اساس از ظهر شنبه (دوم مرداد) با رشد ابر‌های همرفتی، احتمال وقوع مخاطراتی مانند بارش شدید به صورت رگبار باران و رعد و برق همراه با وزش باد شدید، خیزش گردوخاک و تگرگ خواهد بود.
 
این تغییرات جوی امروز در استان‌های هرمزگان، جنوب کرمان، نیمه جنوبی فارس و جنوب غرب سیستان و بلوچستان شدت می‌گیرد.
 
سازمان هواشناسی از میان مخاطرات جوی به طغیان رودخانه‌های فصلی، جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، آب گرفتگی معابر، برخورد صاعقه، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی و انسداد موقت جاده ها، خسارت به محصولات کشاورزی، تخریب سازه‌های سست و موقت اشاره کرد.
 
بنابر توصیه این سازمان در این مدت بهتر است شهروندان از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، صعود به ارتفاعات و چرای دام در مراتع و مسیل‌ها اجتناب کنند و نیز دستگاه‌های اجرایی با تقویت سازه‌های موقتی برای مقابله با خطراتِ ناشی از ناپایداری‌های جوی آمادگی داشته باشند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صداوسیما ، تاریخ انتشار:  2 مرداد   1400، کدخبر: ، www.iribnews.ir،3173397

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین