پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۲۴۴۲
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۸
اگر ایران همین راه را ادامه دهد، نه تنها زمان رسیدن به توافقی برای لغو تحریم‌ها به تأخیر می‌افتد بلکه این احتمال وجود دارد که مذاکرات وین پایان یابد و فرصت احیای برجام به خطر بیفتد.»

شعار سال:وزارت خارجه فرانسه روز دوشنبه اعلام کرد که اگر ایران به زودی به میز مذاکره برنگردد، فرصت رسیدن به یک توافق با قدرت‌های جهانی و احیای توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ را به خطر می‌اندازد.
 
 اگنس فون درمول، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در جریان نشست خبری روزانه با خبرنگاران با این پرسش روبرو شد: «بارها گفته‌اید که زمان محدودی برای نجات توافق هسته‌ای وجود دارد. می‌خواهید چقدر منتظر بازگشت به مذاکرات هسته‌ای بمانید آنهم در حالی که توانایی‌های هسته‌ای ایران هر روز در حال افزایش است؟»
 
او در پاسخ گفت: «ضروری است که ایران به میز مذاکره برگردد. در جریان شش دور گذشته پیشرفت‌هایی حاصل شده است اما ایران، با اعمالش، همچنان به وخامت اوضاع هسته‌ای ادامه می‌دهد. اگر ایران همین راه را ادامه دهد، نه تنها زمان رسیدن به توافقی برای لغو تحریم‌ها به تأخیر می‌افتد بلکه این احتمال وجود دارد که مذاکرات وین پایان یابد و فرصت احیای برجام به خطر بیفتد.»
 
خانم فول درمول در ادامه گفت: «ما در حال رایزنی نزدیک با شرکای اروپایی خود و سایر شرکای برجام همچنین با ایالات متحده درباره این وضعیت هستیم؛ با این هدف که مذاکرات هرچه سریعتر از سر گرفته شوند و یک توافق حاصل گردد.»
 
ایران می‌گوید ادامه مذاکرات هسته‌ای را به دولت آیندۀ ابراهیم رئیسی، برنده انتخابات ریاست جمهوری واگذار کرده است.
 
با این وجود به نظر می‌رسد حتی با از سر گیری سریع مذاکرات، راه برای رسیدن به توافق چندان هموار نباشد. چراکه حدود یک هفته پیش از این علی ربیعی، سخنگوی دولت که آخرین روزهای کاری خود را در این مقام می‌گذراند، اعلام کرده بود اگرچه بخش اصلی مذاکرات انجام و تفاهم نامه‌های اولیه برای رفع تحریم‌ها تهیه شده، اما کمیته شکل گرفته در شورای عالی امنیت ملی که مسئول تطبیق متن تفاهم با قانون مجلس شورای اسلامی مصوب آذر سال گذشته است این تفاهم را «ناسازگار» با آن تشخیص داده است.
 
با این حال ساعاتی پس از انتشار سخنان سخنگوی دولت، کیوان خسروی، سخنگوی شورای عالی امنیت ملی، اظهارات علی ربیعی را تکذیب کرد و دلیل به نتیجه نرسیدن مذاکرات برای احیای برجام را «قلدر مآبی آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی» دانست.
 
ابراهیم رئیسی دوره ریاست جمهوری خود را ۱۰ روز دیگر یعنی در ۱۴ مرداد آغاز خواهد کرد.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی عصر ایران  ، تاریخ انتشار: 5 مرداد1400، کدخبر: 795428،www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین