پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۲۸۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳
معاون مرکز موسسات و شرکت‌های دانش بنیان گفت: تاکنون ۱۸۰۰ شرکت دانش بنیان به دلیل عدم تحقیق و توسعه از گردونه دانش بنیانی حذف شده‌اند.
شعار سال: سعید منجم‌زاده، معاون مرکز موسسات و شرکت‌های دانش بنیان در خصوص حذف یک هزار و ۸۰۰ شرکت از گردونه دانش بنیانی اظهار کرد: از ابتدای سال ۹۱، اجرای قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در معاونت علمی و فناوری با همراهی دستگاه‌های مختلف آغاز و معیار‌هایی برای شناسایی و ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان در نظر گرفته شد.

او افزود: از همان ابتدا با توجه به ماهیت پویای فناوری در شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی، تدابیری اندیشیده شد تا تاییده‌هایی که به شرکت‌های دانش بنیان داده می‌شود، موقت باشد به این معنا که دانش بنیان بودن یک شرکت یک صفت موقت محسوب شود و مرتباً این معیار‌ها برای شرکت‌هایی که تاییدیه‌های دانش بنیان را دریافت کرده‌اند، چک شود. براین اساس اگر شرایط و معیار‌های دانش بنیان بودن آن‌ها تایید شود، این شرکت‌ها از مزایای دانش بنیانی بهره‌مند خواهند شد.

منجم زاده ادامه داد: بر اساس ساز و کار‌های ارائه شده، شرکت فناور دو تا سه سال تاییدیه‌ها را دریافت می‌کند و بعد از آن مجدداً این تاییدیه مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

معاون مرکز موسسات و شرکت‌های دانش بنیان گفت: از زمان اجرای قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در معاونت علمی و فناوری تا به امروز شرکت‌های زیادی برای دریافت تاییدیه مراجعه کرده‌اند، طبق آمار حدود ۶۳۰۰ شرکت دانش بنیان تایید شده است و از مزایای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان استفاده می‌کنند.

تحقیق و توسعه اصل اساسی بقای شرکت‌های دانش بنیان

او افزود: با گذشت ۹ سال از اجرای قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، بیش از هزار شرکت از این عرصه خارج شدند، علت اصلی خروج این شرکت‌ها عدم تحقیق و توسعه در این حوزه بوده است.

منجم زاده بیان کرد: معیار‌های تشخیص شرکت‌های دانش بنیان مرتباً در حال به روز رسانی است و با توجه به اینکه شاهد ارتقاء نسل‌های تکنولوژی در صنعت و عرصه‌های مختلف هستیم، برخی صنایع با گذر زمان به عنوان صنایع معمولی و روتین در حوزه فعالیت خود محسوب می‌شوند بنابراین انتظاری که ما از شرکت‌ها داریم به روزرسانی تکنولوژی خواهد بود.
 
تعلق بیش از ۵۰ درصد از سهام و مالکیت شرکت‌ها به بخش خصوصی
 
۱۸۰۰ شرکت دانش بنیان از گردونه دانش بنیانی حذف شدند
 
او افزود: تعلق بیش از ۵۰ درصد از سهام و مالکیت شرکت‌ها به بخش خصوصی، پیچیدگی و بالابودن سطح فناوری محصول تولید شده، تولید بخش قابل توجهی از محصول توسط خود شرکت، وجود یک نمونه آزمایشگاهی تولید شده در داخل شرکت از جمله معیار‌های اساسی و اصلی برای ارائه تاییده‌های لازم به شرکت‌های دانش بنیان خواهد بود؛ بنابراین اگر شرکتی با یک پروپوزال کاغذی به ما مراجعه کند، مورد تایید معاونت علم و فناوری نخواهد بود.

معاون مرکز موسسات و شرکت‌های دانش بنیان گفت: اگر شرکتی در مرحله ارزیابی حذف شود، این امکان وجود دارد که این شرکت مجدد با ارتقاء محصول خود و یا با ارائه یک محصول و فناوری جدید، مجددا در مرحله ارزیابی قرار بگیرد.

او با اشاره به وجود دسته بندی شرکت‌های دانش بنیان اظهار کرد: شرکت‌های دانش بنیان متناسب با سطح فناوریشان، توسط معاونت علمی و فناوری تقسیم‌بندی می‌شوند. دسته اول شرکت‌های هستند که از همه مزایای ماونت علمی به خصوص معافیت مالیاتی برخوردار می‌شوند، اما دسته دیگر شرکت‌هایی هستند که از سطح فناوری سطح بالاتری برخوردار هستند و از تمام مزایا مانند تسهیلات، معافیت‌های گمرکی، نظام وظیفه سربازی، بیمه تامین اجتماعی و. بهره‌مند شده اند و تنها تفاوتشان نسبت به شرکت‌های دسته اول، برخوردار نبودن از معافیت مالیاتی دانش بنیان است.

منجم زاده بیان کرد: اخیراً شرکت‌های دانش بنیان نوع ۳، توسط معاونت و فناوری به این دسته بندی اضافه شده اند، این امر کمک می‌کند تا شرکت‌هایی که در سطح پایین تری قرار دارند در حوزه‌های راهبردی کشور فعالیت کنند.

او گفت: حدود ۶ هزار شرکت دانش بنیان در حال فعالیت هستند که تعداد این شرکت‌ها متناسب با میزان تقاضا در حوزه‌های مختلف هر سال در حال افزایش است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از چابک آنلاین، تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۶۸۸۱، www.chabokonline.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
0
0
شاید از لحاظ تأمین بودجه خیلی از شرکت ها نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین