پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۸۵۵۰
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۹
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: وظیفه ذاتی صندوق نوآوری شکوفایی تامین مالی حوزه دانش بنیان و نوآوری است که در این راستا طی سال‌های اخیر رشد چشمگیری در حوزه فنی و مهندسی داشتیم که آثار آن قابل مشاهده است.

شعار سال:به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، آقای دکتر علی وحدت در رویداد «پیوند فرهنگی فرنو شخصیت‌پردازی» درباره برپایی رویداد پیوند از سوی صندوق نوآوری، بیان‌کرد: پیوند از مجموعه رویداد‌های صندوق است که هدف آن بهم‌رسانی نیست بلکه به اشتراک گذاشتن ایده‌ها با کمک شتابدهنده‌های دانش بنیان برای رسیدن به مرحله دوشنبه‌های استارت‌آپی است.
 
وی افزود: پیوند شامل تیم‌هایی است که حدود یکسال از فعالیت‌های خود را در حوزه فرهنگی دنبال کرده باشند که در این مورد تیم‌ها باید در کنار شتابدهنده‌های دانش بنیان وارد مرحله رشد شوند. در این رویداد توجه به حوزه نیروی انسانی اتفاق مهمی است، به طور مثال در بحث آموزش کتاب کودکان، تیم‌های خوبی با محوریت اشتغال، ارزش افزوده و... داشتیم.
 
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه با بیان اینکه وظیفه ذاتی این صندوق تامین مالی حوزه دانش بنیان و نوآوری است، اظهار کرد: ما مجموعه سرویس‌های متنوع مالی داریم که با توجه به نیاز هر یک از شرکت‌ها، خدمات ارائه می‌کنیم. برای شرکت‌های بزرگ نیز تسهیلات بانکی را در نظر گرفته‌ایم و شرکت‌های متوسط نیز می‌توانند از صندوق‌های پژوهش و فناوری که عامل صندوق نوآوری محسوب می‌شوند، خدمات دریافت کنند.


آقای وحدت به تولید محصولات بهداشت و تجهیزات پزشکی از سوی شرکت‌های دانش بنیان در ایام کرونا اشاره کرد و گفت: ۸ تیم در حوزه دانش بنیان توانستند در فاصله زمانی کم در این ایام همزمان با چند کشور دیگر به تولید محصولات متنوع بپردازند و کشور را از واردات این محصولات بی‌نیاز کنند.
 
شتابدهنده‌های دانش بنیان می‌توانند به تجاری‌سازی ایده‌ها کمک کنند

در ادامه این رویداد، آقای دکتر سیاوش ملکی‌فر، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی نیز درسخنانی گفت: تلاش کردیم تا دست هسته‌های نوآور و خلاق را در دست شتابدهنده‌ها قرار دهیم تا از این طریق رویداد‌های پیوند محقق شود. صاحبان ایده باید این اطمینان را داشته باشند که صندوق نوآوری منابع مالی مورد نیاز را در اختیار شتابدهنده‌ها قرار می‌دهد.
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش بنیانی که در حال حاضر فعالیت می‌کنند، طی دهه‌های ۷۰ و ۸۰ متولد شدند، گفت: برای اینکه ورودی این شرکت‌ها را تقویت کنیم، باید به‌طور پیوسته دانشگاه‌ها، دانشجویان، فارغ‌التحصیلان و اعضای هیات علمی در مسیر کارآفرینی و نوآوری قرار بگیرند و به شرکت‌های دانش بنیان تبدیل شوند.
 
معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: موتور تبدیل شرکت‌های دانش بنیان، استارت‌آپ‌ها و گروه‌های نوآور و خلاق به افراد نوآور و خلاق با کمک شتابدهنده‌های دانش بنیان امکانپذیر است چرا که شتابدهنده‌ها به تجاری‌سازی ایده‌ها کمک می‌کنند.
 
آقای ملکی‌فر گفت: در این رویداد هر تیمی که جذب شتابدهنده‌های دانش بنیان شود، آن شتابدهنده می‌تواند ۸۰ میلیون تومان از صندوق نوآوری به صورت سه ساله وام قرض‌الحسنه دریافت کند.
 
وی افزود: این رویداد فقط رویداد بهم‌رسانی نیست بلکه یک فرایند شامل شناسایی، ارزیابی و توانمندسازی تیم‌ها و معرفی آن به شتابدهنده‌های دانش بنیان است.

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما ، تاریخ انتشار:  7 تیر   1400، کدخبر: ، www.iribnews.ir،3149950

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین