پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۰۱۵۹
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷
در تولید این مواد مرجع، شرکت دانش‌بنیان حکیم در اقدامی بی‌نظیر شروع به سنتز، خالص سازی و اعتباردهی مواد موسوم به ناخالصی‌های مورد نیاز کارخانجات دارویی کرد. در حال حاضر نزدیک 1200 داروی مختلف در کشور تولید می‌شود و این شرکت برای 500 قلم از این داروها، زیرساخت تولید مواد مرجع را ایجاد کرده است. با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، در حال اخذ مجوز برای بیش از 200 عدد از این مواد مرجع هستیم.
شعارسال: محمد عزیزمحمدی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان فناوران دارویی حکیم، در اینباره گفت: شرکت تحقیقاتی و تولیدی فناوران دارویی حکیم که یک شرکت دانش‌بنیان است در سال ۱۳۹۱ در راستای ارتقای سطح کیفی صنعت دارویی کشور، پاسخ به نیاز‌های فنی و ابزاری کارخانجات دارویی، پژوهشگاه‌های تحقیقات دارویی و دانشکده‌های داروسازی و همچنین کارخانه‌های داروسازی تاسیس شد.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان فناوران دارویی حکیم، در ادامه افزود: کار اصلی ما در زمینه استاندارد‌های مرجع دارویی مورد نیاز جهت آنالیز دارو، مواد مؤثره دارویی و دارو‌های انسانی در قالب واحد‌های تحقیقات، طراحی و مهندسی و تولید به صورت منسجم است.

وی در مورد فعالیت اصلی این شرکت بیان کرد: در حال حاضر مهمترین فعالیت شرکت ما تولید استاندارد‌های مرجع دارویی است. شرکت فناوران دارویی حکیم به عنوان اولین و تنها شرکت تولید کننده استاندارد‌های مرجع دارویی در ایران موفق به اخذ پروانه بهره برداری ساخت استاندارد‌های ثانویه دارویی از سازمان غذا و داروی ایران شده است.

عزیزمحمدی همچنین گفت: همه دارو‌ها برای تولید نیازمند یک سری مواد مرجع هستند که اصطلاحاً به آن‌ها ناخالصی گفته می‌شود. با توجه به تحریم این محصولات توسط دشمنان، مشکل بودن تهیه استاندارد‌های مرجع دارویی مورد نیاز جهت آنالیز دارو‌ها و قیمت بسیار زیاد این محصولات و برای خودکفایی صنعت داروسازی کشور، در این زمینه شروع به مطالعه و تحقیق کردیم.
 
خودکفایی در عرصه تولید دارو با مرجع ناخالص


این فعال فناور درباره تولید مواد مرجع دارویی ابراز کرد: در تولید این مواد مرجع، شرکت دانش‌بنیان ما در اقدامی بی‌نظیر شروع به سنتز، خالص سازی و اعتباردهی مواد موسوم به ناخالصی‌های مورد نیاز کارخانجات دارویی کرد. در حال حاضر نزدیک ۱۲۰۰ داروی مختلف در کشور تولید می‌شود و ما برای ۵۰۰ قلم از این داروها، زیرساخت تولید مواد مرجع را ایجاد کرده ایم. با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، در حال اخذ مجوز برای بیش از ۲۰۰ عدد از این مواد مرجع هستیم.

عزیزمحمدی با اشاره به اهمیت خودکفایی در صنعت دارویی افزود: برخی مواد دارویی مرجع مانند این موادی که به اسم مواد مرجع ناخالص مشهور هستند، برای صنعت داروسازی بسیار مهم هستند. امیدوار هستیم در آینده بتوانیم با حمایت دولت، سبد محصولات خود را متنوع‌تر سازیم.

شعارسال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۰، کد خبر: ۰۰۰۳۳۴، farsnews.ir.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین