پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۴۳۲۳
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۶
حجت الاسلام والمسلمین علی عبداللهی رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه از شناسایی و انهدام یک باند ۱۰۲ نفره در استان تهران خبر داد که با اخذ رشوه اقدام به اعمال نفوذ و کارچاق کنی در پرونده‌های ثبتی می‌کردند.

شعار سال: به نقل از میزان در نشست امروز شورای عالی قوه قضائیه تصریح کرد: در جریان برخورد با این باند، ۲۳ کارمند سازمان ثبت اسناد و املاک، ۷۰ وکیل و ۹ کارچاق کن تحت تعقیب قضایی قرار گرفته اند.
 
رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه همچنین از انهدام یک باند ۷ نفره ارتشاء شامل ۴ وکیل و ۳ کارمند در استان تهران خبر داد و گفت که یک باند پولشویی و برداشت غیرقانونی از حساب‌های بانکی مردم در روزهای اخیر شناسایی و با آن‌ها برخورد شده است.
 
حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی در ادامه با اشاره به گزارش هفته گذشته رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه درباره کلاهبرداری با جعل عنوان سامانه «ثنا»‌ی قوه قضاییه، از شناسایی و برخورد با یک باند کلاهبرداری در استان زنجان خبر داد که با ارسال پیامک جعلی تحت عنوان سامانه «ثنا» اقدام به کلاهبرداری از مردم می‌کردند.
 
حجت الاسلام والمسلمین درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور نیز در این جلسه به ارائه گزارشی از پیگیری دو دستور رئیس قوه قضاییه درباره گرانی‌ها و علل معطلی مردم در ادارات پرداخته و گفت: در پی دستور رئیس دستگاه قضا، تاکنون ۲۹۷ حکم بازرسی در این زمینه صادر شده و ۵۹۵ بازرس در کل کشور هزار و ۱۳۷ مورد بازرسی سرزده انجام داده اند و هزار و ۵۲۵ مورد تذکر اصلاحی ارائه شده و ۳ هزار و ۶۴ آسیب هم شناسایی شده است.
 
دکتر عیسی زارع پور رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات نیز در این نشست با اشاره به فعالیت سامانه نوبت دهی الکترونیکی قوه قضاییه گفت: از ابتدای سال تاکنون به طور متوسط ماهانه یک میلیون نوبت الکترونیک برای مراجعین به مراجع قضایی صادر شده است.
 
وی همچنین با اشاره به دستور رئیس قوه قضاییه درباره بررسی پرونده‌های مُسن موجود در دادگاه‌های تجدیدنظر گفت: با راه اندازی سامانه یکپارچه مدیریتی قوه قضاییه، امکان بررسی برخط تعداد پرونده‌های موجود در هر شعبه و سابقه و روند رسیدگی به آن‌ها فراهم شده که مدیران بخش‌های مختلف قضایی می‌توانند به بهترین نحو از آن بهره برداری کنند.

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه همشهری ، تاریخ انتشار:  18 مرداد   1400، کدخبر: 619834، www.hamshahrionline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین