پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۴۳۹۳
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۲
اسناد رسمی اصلی‌ترین مدارک اثبات مالکیت تلقی می‌شوند و از این رو تبدیل اسناد غیر رسمی به رسمی و فرآیند انجام آن برای مالکین اموالِ دارای ارزش مادی بسیار مهم است.
شعارسال: در سال‌های اخیر بسیاری از خدمات اداری دستگاه‌های دولتی که پیشتر ارائه آن نیازمند حضور در ادارات و طی مراحل طولانی و خسته کننده بود از شکل حضوری خارج شده و در قالب‌های الکترونیکی و بر بستر اینترنت به متقاضیان ارائه می‌شود.
یکی از خدمات اداری پُرمتقاضی که ارائه آن غیرحضوری شده، رسیدگی به درخواست‌های مرتبط با صدور سند مالکیت است.
قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی که در سال ۱۳۹۰ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را ملزم به ایجاد ساز و کاری سازمان یافته جهت صدور سند رسمی برای اراضی و املاک فاقد سند نمود.
 
تقاضای سند برای ملک فاقد سند

سامانه ثبت الکترونیکی پذیرش درخواست صدور سند مالکیت به نشانی «https://my.ssaa.ir» (ثبت من) است که مالکین املاک فاقد سند رسمی می‌توانند با مراجعه به آن، تقاضای صدور سند رسمی برای املاک و اراضی خود را به شکل اینترنتی ثبت نمایند.
مالکینی که درخواست صدور سند مالکیت خود را در این سامانه ثبت نموده‌اند می‌توانند با مراجعه به سایت پیگیری صدور سند مالکیت و با استفاده از اطلاعات مربوط به کد ملی و شماره پرونده از قسمت اطلاع‌رسانی پرونده، مراحل صدور سند مالکیت خود را استعلام نمایند.
سامانه ثبت نام «کد یکتا مسکن» و سامانه «همیار سند» نیز در سال‌های اخیر تاسیس شده که برخی خدمات ثبتی همچون تعویض اسناد قدیمی با اسناد تک برگی را به متقاضیان ارائه می‌نمایند.

شعارسال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از نورنیوز، تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰، کدخبر: ۷۴۵۸۴، nournews.ir.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین