پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۵۲۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۸
محمدرضا شانه ساز، رئیس سازمان غذا و دارو امروز دوشنبه در یک نشست مجازی، گفت: با توجه به کمبود سرم در کشور به دلیل افزایش مبتلایان به کرونا و بالا رفت مصرف آن در مراکز درمانی، به همین دلیل فوراً سه میلیون سرم از طریق حمل و نقل دریایی و زمینی وارد کشور شده و در داروخانه‌ها در حال توزیع است.

  محمدرضا شانه ساز امروز دوشنبه در یک نشست مجازی، گفت: با توجه به کمبود سرم در کشور به دلیل افزایش مبتلایان به کرونا و بالا رفت مصرف آن در مراکز درمانی، امکان وارد کردن سرم به دلیل حجیم بودن از طریق هوایی و گران بودن آن ممکن نبود به همین دلیل فوراً از طریق زمینی و دریایی واردات صورت گرفت.
 
وی افزود: در حال حاضر توزیع سرم به دقت در داروخانه‌ها انجام می‌شود و تمامی واردات سرم از منابع تأیید شده بوده و نیاز به انجام آزمایش خاص ندارند.
 
شانه ساز توضیح داد: سرم‌هایی که از منابع تأیید نشده توسط برخی از شرکت‌ها وارد می‌شوند نیاز به آزمایشات و بررسی ویژه دارند به همین دلیل باید از منابع تأیید شده وارد شوند.
 
رئیس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: در بازدید از انبارهای گمرک در خصوص داروهای وارد شده، بسیاری از داروهای این انبارها مورد نیاز کشور نبوده و برخی داروها از جمله رمدسیویر سریعاً ترخیص و در اختیار داروخانه‌ها قرار گرفت.
 
به گفته شانه ساز، اکنون تا سه ماه ذخیره داروی رمدسیویر در کشور موجود است و بازار از لحاظ سرم و این دارو دارای ثبات قابل قبولی است.
 
وی افزود: مصرف سرم اکنون در کشور ۱۰ برابر شده و در پیک پنجم کرونا مراجعان بیماران کرونایی به مراکز درمانی افزایش یافت و به تبع آن نیاز به سرم نیز زیاد شد.
 
وی تصریح کرد: داروهای تجویز شده بیماران کرونایی توسط برخی از پزشکان مطابق دستورالعمل علمی نیست و نابجا مصرف می‌شود، به همین دلیل افزایش نیاز نابجا به داروها که از سوی برخی از افراد و تشکل‌ها بخاطر منافع شخصی و صنفی خود مطرح می‌شد، باعث بروز مشکلاتی شده است.
 
وی با اشاره به تفاوت فرایند تولید داروها اضافه کرد: فرآیند تولید داروی رمدسیویر ۱۵ تا ۲۰ است و نباید شاهد مصرف بی رویه آن باشیم.
 
شانه ساز تاکید کرد: ایران سومین کشور دنیا در تولید داروی رمدسیویر است و مواد اولیه آن را نیز تهیه می‌کنیم.
 
وی افزود: با بروز بیماری کرونا تولید روزانه ۱۵۰ هزار ماسک در کشور به ۴۵ میلیون در روز افزایش یافت و این افتخار بزرگ برای اقتصاد کشور است.
 
شانه ساز تصریح کرد: ۹۲ درصد سهم کالاهای سلامت محور در حوزه دارو، تجهیزات پزشکی و شیرخشک بوده و عزم جدی وزارت بهداشت حمایت از تولید داخلی و کاهش واردات است.
 
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در این راستا ۳۰ درصد ارز برای واردات کاهش و ۱۰ درصد ارزبری به نفع تولید داخل دارو، تجهیزات پزشکی و شیرخشک افزایش داده شده که این‌ها گام‌هایی در حمایت از تولید داخل است.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایمنا  ، تاریخ انتشار:  25 مرداد   1400، کدخبر: ، www.imna.ir،514999

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
0
0
خدا رو شکر که سرم هم وارد شد و دیگه کمبودی در این زمینه نداریم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین