پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۶۰۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴
بر اساس شنیده ها و اخبار دریافتی ، سه گمانه برای برکناری رضوانی فر تاکنون مطرح شده است. اولین گمانه که توسط برخی از افراد توئیت شده است، پرداخت هزینه تبلیغات رسانه ای آقای عبدالملکی توسط آقای رضوانی فر می باشد که گمانه ای احتمالا انحرافی به نظر می رسد. دومین گمانه توسط آقای رضوانی فر مطرح شده و تاکید بر جلوگیری از دسترسی سازمان تامین اجتماعی برای دریافت سود سهام زودتر از موعد قانونی دارد. گمانه سوم تاکید بر راه اندازی یک بازی و تطهیر رضوانی فر قبل از اتمام بازی دارد. با این کار می توان حتی نظر مثبت نیز به سوی وی جلب شود.
شعار سال: محمد رضوانی‌فر با اشاره به حواشی اخیر در خصوص شرکت سرمایه‌گذاری سازمان تأمین اجتماعی (شستا) گفت: در روز‌های اخیر فشار‌هایی از سوی وزارت کار و رفاه اجتماعی و همچنین سازمان تأمین اجتماعی برای دریافت مبالغ مختلف به شستا وارد شد، بر این اساس مطالبه پرداخت‌های غیرقانونی به این مجموعه بنا بر هیچ مصلحتی قابل قبول نبود و در نهایت باید تأکید کرد که هر دستگاهی اختیار تغییر در مدیران زیرمجموعه خود را دارد، اما در این بین نباید روایت‌های غلط و اشتباه به افکار عمومی ارائه شود.

وی با بیان اینکه "سهامداران وقتی می‌توانند سود عملکرد شرکت را دریافت کنند که مجمع عمومی برگزار شده باشد و پیش از آن امکان پذیر نیست، این پرداخت علی‌الحساب و زودتر از موعد قانونی و زودتر از برگزاری رسمی مجمع خلاف قانون است" افزود: پرداخت حقوق بازنشستگان محترم یک اولویت محسوب می‌شود، اما مجموعه دولت و سازمان تأمین اجتماعی برای این اولویت نباید از روش‌های غیرقانونی و فراقانونی استفاده کنند، چراکه پرداخت منابع و دریافت سود از شستا قبل از موعد‌های مقرر قانونی به‌اذعان سازمان حسابرسی و سازمان بورس یک فرایند غیرقانونی محسوب می‌شود.

رضوانی‌فر ابراز کرد: این روند قطعاً به‌ضرر سهامداران شستا در بورس تمام خواهد شد و به‌عنوان مدیریت مجموعه شستا نبایستی و نمی‌توانستیم به فرایند‌های غیرقانونی تن بدهیم. اگر ما‌به‌ازای این مطالبه یک دارایی به شستا تعلق می‌گرفت باز هم توجیهی برای ارائه به سهامداران وجود داشت، اما اینکه بدون ارائه یک دارایی مجموعه دولت به‌دنبال دریافت منابع از شستا آن هم قبل از موعد‌های قانونی پرداخت سود باشد قطعاً با چارچوب‌های قانونی سنخیتی ندارد.

بر اساس آخرین صورت‌های مالی، هم‌اکنون سازمان تأمین اجتماعی حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان به شستا بدهکار است و این‌که مجموعه دولت به‌دنبال دریافت‌های جدید از شستا باشد آن هم بدون ارائه یک دارایی موضوعی نیست که بتوان آن را به‌راحتی پذیرفت.
 
زیربار فشارهای فراقانونی نرفته‌ام

رضوانی‌فر تأکید کرد: روزی که شستا وارد بورس شد، هیئت مدیره سازمان تأمین اجتماعی به‌صورت مکتوب به بورس تعهد داده است که از ۲۷ فروردین ۹۹ به بعد رفتارش با شستا مطابق با ضوابط و مقررات بازار سرمایه خواهد بود و حالا خودشان پاسخ دهند که؛ این درخواست پرداخت سود علی‌الحساب قانونی است؟ حتماً غیرقانونی است.

مدیرعامل سابق شستا، گفت: پیگیری پرونده‌های حقوقی در فقره ایران‌سازه و خیلی از موضوعات دیگر حتماً در ایجاد دشمن برای ما بی‌تأثیر نبوده است. بخشی از این بی‌اخلاقی‌ها در فضای رسانه‌ای کسانی هستند که ذی‌نفع در پرونده ایران‌سازه بودند، مستندات آن در سازمان بازرسی، وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه و... وجود دارد و همه مطلع هستند و حتماً آن‌ها هم بی‌تأثیر در فشار‌ها وارد نبوده است. گذر زمان هم نشان خواهد داد و به‌زودی دولت جدید استقرار کامل پیدا می‌کند و بعد از آن مشخص می‌شود چه‌کسانی به‌دنبال چه‌چیزی بودند.

گفتنی است، شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آخرین روز‌های عمر وزارت خود طی حکمی سید ضیاءالدین شجاعی برهان را به‌عنوان سرپرست شستا منصوب کرد، در حالی که کابینه جدید در حال شکل‌گیری است و وزیر جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی دو سه روز آینده به جای آقای شریعتمداری می‌نشیند، این اقدام وزیر دولت دوازدهم در آخرین ساعت‌های وزارتش در مجموعه‌ای که گردش مالی آن سر به فلک می‌کشد، سؤال‌برانگیز است.
 
شعار سال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از تسنیم، تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۲۵۵۷۸۵۶، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
0
0
کار غیر قانونی که در اداره ها انجام نمیشود؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین