پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۶۱۸
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۳
نظرسنجی «مؤسسه تحقیقاتی پیو» نشان می دهد که رسانه های اجتماعی نقشی تأثیرگذار در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دارد.

شعار سال: نتایج نظرسنجی «مؤسسه تحقیقاتی پیو» نشان می دهد که رسانه های اجتماعی نقشی فوق العاده تأثیرگذار در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ایفاء می کنند.

طبق نتایج این نظرسنجی، ۱۷ درصد از پاسخ دهندگان اذعان کرده اند که مطالب انتشار یافته در رسانه های اجتماعی در تغییر گرایش آنان نسبت به نامزدهای انتخاباتی مؤثر بوده است.

این نظرسنجی همچنین روشن می کند که در میان کاربران رسانه های اجتماعی، دموکراتها- به ویژه لیبرال دموکراتها- در مقایسه با جمهوریخواهان در موارد بیشتری دیدگاههای خود در مورد یک موضوع سیاسی یا اجتماعی و یا یک نامزد سیاسی مشخص را به دلیل آنچه که در رسانه های اجتماعی مشاهده کردند، تغییر داده اند.

در اطلاعیه رسمی که متعاقب این نظرسنجی انتشار یافت، آمده است: «۲۰ درصد از کاربران رسانه های اجتماعی می گویند که موضع خود در مورد یک موضوع سیاسی یا اجتماعی را به دلیل مطالبی که در رسانه های اجتماعی مشاهده کردند، اصلاح و تعدیل کرده اند و ۱۷ درصد نیز می گویند که رسانه های اجتماعی به آنها کمک کرده است تا دیدگاههای خود را در مورد یک نامزد سیاسی مشخص تغییر دهند».

افزون بر این، نظرسنجی مزبور نشان می دهد که تأثیر رسانه های اجتماعی منفی است. به عنوان مثال، در برابر هر سه رأی دهنده ای که دیدگاهشان نسبت به «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات انتخابات آمریکا منفی شده بود، تنها یک رأی دهنده از مثبت شدن دیدگاه خود نسبت به این نامزد سخن گفت.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري مهر، تاریخ انتشار: 18 آبان 1395، کد مطلب: 3818343:www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین