پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۶۶۲۹
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۰
هنوز بسیاری از شهروندان افغان گیج حادثه تروریستی فرودگاه کابل هستند. آیا این انفجار را صرفا باید بعنوان نشانگان نوعی نارضایتی قلمداد کرد یا نوعی قدرت نمایی و ایجاد انحراف در افکار عمومی است؟ آیا باید آن را نوعی رویداد سازی برای کاهش حضور مردم کابل در فرودگاه و تسهیل در تخلیه هوایی محسوب کرد یا اقدامی کور برای کسب امتیاز؟

شعار سال:«ذبیح الله مجاهد»، سخنگوی طالبان به انفجار نزدیکی فرودگاه کابل واکنش نشان داد و گفت: این یک عملیات تروریستی است. بر اساس اعلام طالبان تاکنون دست کم ۱۴ نفر در این حادثه زخمی شده‌اند.
 
 به دنبال هشدار مقامات غربی درمورد یک حمله قریب الوقوع در حوالی فرودگاه کابل گزارش داد که یک انفجار در خارج از این فرودگاه به وقوع پیوسته است. جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا نیز وقوع این انفجار را تایید کرد و در صفحه توئیتر خود نوشت که تعداد تلفات نامعلوم است و جزئیات حادثه ارائه خواهد شد.

تعداد بازدید : 3

همچنین فارس در این باره نوشت: سخنگوی طالبان با تروریستی خواندن این انفجار گفت: این گروه درباره حملات احتمالی تروریست‌های داعش به فرودگاه کابل اطلاعاتی در اختیار آمریکایی‌ها قرار داده است.
 
مجاهد افزود: طالبان در برابر جامعه جهانی متعهد است و اجازه نمی‌دهد تروریست‌ها از افغانستان به عنوان پایگاهی برای اجرای عملیاتشان استفاده کنند.
 
سخنگوی طالبان خاطرنشان کرد: طالبان درباره احتمال حمله گروه‌های تروریستی به عنوان نمونه داعش، به نظامیان آمریکایی هشدار داده است.
 
الجزیره به نقل از منابعی در افغانستان شمار کشته‌های حمله امروز در کابل را ۴۰ نفر و شمار زخمی‌ها را ۱۱۰ نفر اعلام کرده است که در میان آن‌ها کودکان و افراد طالبان هم هستند.
 

تعداد بازدید : 3

خبرگزاری آناتولی ترکیه نیز از وقوع یک انفجار مهیب دیگر در کابل، پایتخت افغانستان خبر داده است.
 
خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌گوید شمار نظامیان آمریکایی که بر اثر وقوع دو انفجار در نزدیکی فرودگاه کابل کشته شده‌اند به ۱۲ نفر رسیده است.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی شهر ، تاریخ انتشار: 4 شهریور1400، کدخبر: ، www.shahraranews.ir،78657

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین