پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۶۸۷
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸
دبیر جشنواره «مروجان کتابخوانی» فعالیت جشنواره‌های کتابخوانی در طول سال را حاصل استمرار برنامه‌های هفته کتاب دانست و از همه مردم برای خرید و هدیه کتاب در روز ۲۴ آبان دعوت کرد.

شعارسال: محسن حاجی‌زین‌العابدینی تفاوت‌های اجرای جشنواره در این دوره و دوره‌های گذشته را تفاوت در معرفی و شناخت جشنواره خواند و گفت: جشنواره مروجیان در حال حاضر به‌عنوان یک جشنواره شناخته شده، جایگاه خود را یافته است. بیش از ۶۱۰ اثر به این جشنواره ارسال شده و کثرت آثار یکی از ویژگی‌های جشنواره امسال محسوب می‌شود. جشنواره شبکه‌ای را ایجاد کرد که افراد می‌توانند آثار خود را برای ترویج کتاب ارسال کنند و مطمئن باشند که این آثار مورد بررسی قرار می گیرند و معرفی می‌شوند.

وی با تاکید بر موفق بودن جشنواره در دوره‌های قبل، هدف از اجرای این جشنواره توسط نهاد غیر دولتی را استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت‌ها و ایجاد ارزش افزوده عنوان کرد و اظهار داشت: اجرای برنامه‌های مختلف در جهت ترویج کتاب؛ مثل باشگاه‌های کتابخوانی، فعالیت روستاها و عشایر دوستدار کتاب و جشنواره مروجیان کتابخوانی، توسط نهادهای غیردولتی، اقدامی در راستای بالا بردن کیفیت کار بوده است.

دبیر جشنواره «مروجان کتابخوانی» بخش نشان استمرار و بخش مروجان الکتریکی را از بخش‌های اضافه شده به جشنواره برشمردو اظهار داشت: در بخش نشان استمرار افراد و گروه‌هایی که در سال‌های گذشته موفق به دریافت جوایز این جشنواره شدند و با هدف تشویق جهت استمرار فعالیت‌های خود، معرفی می‌شوند و در بخش مروجان الکتریکی نیز افراد و گروهایی که در فضاها و شبکه‌های مختلف مجازی به ترویج خواندن می‌پردازند، معرفی می‌شوند.

زین‌العابدینی کیفیت آثار ارسالی، تنوع، خلاقیت و نوآوری آن‌ها را در روش‌های ترویج کتابخوانی مثبت توصیف کرد و گفت: بازخورد جشنواره‌های سال‌های گذشته را می‌توان در پیگیری زمان و نحوه برگزاری توسط افراد و گروه‌های مختلف دید.

وی در رابطه با دلایل واگذاری اجرای این جشنواره به «انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران»، با یادآوری این نکته که در دنیای مدرن همه مسایل جامعه توسط خود مردم جامعه اتفاق می‌افتد گفت: یکی از شاخص‌های دنیای مدرن انجام مسئولیت‌های مختلف توسط نهادهای غیر دولتی مثل NGO ها و انجمن‌هایی است که نمایندگی مردم را بر عهده دارند. در دولت جدید نیز خوشبختانه این تفکر به درستی شکل گرفت و امسال برای اولین بار این وظیفه به یک نهاد غیر دولتی واگذار شد.

دبیر جشنواره مروجان کتاب‌خوانی با اشاره به ضرورت توجه به کتاب و کتاب‌خوانی، خاطرنشان کرد: از مسئولین درخواست می‌کنم کتابخوان باشند تا از تاثیر کتاب بر جامعه اطلاع یابند و بتوانند به درستی از کتابخوانی حمایت کنند.

*میزگرد ترویج خواندن در جهان برگزار می شود

خبر دیگر از هفته کتاب اینکه، موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان با همکاری موسسه خانه کتاب، میزگرد ترویج خواندن در جهان تجربه هایی از سوئد هلند و ایران را برگزار می کند. بر این اساس میزگرد ترویج خواندن در جهان (چهارشنبه ۱۹ آبان ماه ۱۳۹۵) با حضور ماریانه لیندبرگ، ماریت تورن کویست و زهره قایینی برپا می شود. علاقه‌مندان برای شرکت در این نشست‌ها می‌توانند از ساعت ۱۶ تا ۱۸ به سرای اهل قلم واقع در خیابان انقلاب اسلامی، خیابان برادران مظفر جنوبی، کوچه خواجه نصیر، پلاک 2 مراجعه کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار خبر 18 آبان 1395، کدمطلب: 3818500 ،www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین