پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۷۵۳۴
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۶
صبح روز پنج شنبه ( امروز) حجت‌اله عبدالملکی وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در سفر یک روزه به قم ( اولین سفر استانی)، دیدار با علما و مراجع عظام تقلید را در روزهایی ابتدایی فعالیت خود در دولت، در دستور کار قرار داد.
شعار سال: وزیر کار در ادامه سفر خود به قم با آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار و گفتگو کرد.
مدیرحوزه‌های علمیه کشور نیز در دیدار با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر استفاده از تجربه‌های موفق در حمایت‌های بیمه‌ای و یارانه‌ای از اقشار آسیب پذیر و نیازمند جامعه خاطرنشان کرد: باید تدابیری اندیشیده شود تا نیازمندان بصورت دقیق‌تر در زیر چتر بیمه‌ای و یارانه‌های حمایتی قرار بگیرند.

آیت‌الله علیرضا اعرافی با تاکید بر اینکه حوزه‌های علمیه در حوادث و بلایای طبیعی و بیماری کرونا در خدمت مردم و کادر درمان بودند، گفت: ستاد‌های راهبری اجتماعی حوزه‌های علمیه تعاملات خوبی با نهاد‌ها و سازمان‌ها برای خدمت رسانی بر مردم دارند.

وی با اشاره به رویکرد پژوهشی کارکردی در حوزه‌های علمیه بیان کرد: تهیه پژوهش‌های مورد نیاز نظام و دولت در این عرصه عملیاتی شده و تاکنون ۱۰۰ پرژوهش در این خصوص گردآوری شده‌است.

به گفته وی، قم سررشته بسیاری از علوم در ایران و خارج است و نهاد‌های مهمی در این شهر وجود دارد که می‌توان از توانمندی‌های آن‌ها بهره برد، همچنین پس از انقلاب اسلامی تحولات مثبت و تاثیرگذاری در حوزه بانوان و بخش بین الملل حوزه‌های علمیه اتفاق افتاده‌است.

مدیرحوزه‌های علمیه کشور ابراز کرد: برای تقویت بعد اجتماعی حوزه‌های علمیه کارگروه‌های جهادی این نهاد فعال و حدود ۱۰ هزار جهادگر حوزوی در آن ساماندهی شده‌اند.

وی در ادامه با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران باید تمام و استعداد خودمان را برای خدمت به مردم بسیج کرده و خودمان را محو خدمت و کار کنیم، گفت: مسئولان باید به الگویی خوبی از مدیریت انقلابی تبدیل شوند به طوری که عقلانیت را با شجاعت و جسارت همراه کنند که این مهم بن‌بست شکن است.
دیدارهای چندگانه عبدالملکی با آیات عظام در قم
 

گرانی و پایین آمدن ارزش پول ملی بسیار آزاردهنده است

آیت الله نوری همدانی در دیدار وزیر کار اظهار داشت: مسئله بیکاری برای بسیاری از مردم مشکل ایجاد کرده و مردم را به ستوه آورده است.

 گرانی و پایین آمدن ارزش پول ملی بسیار آزاردهنده است و اولین کار دولت سیزدهم باید رفع و حل این مسئله باشد.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی هم در این دیدار:

 در سال‌های اخیر انتصاب‌های رانتی زیادی در مجموعه این وزارتخانه شکل گرفته که باعث بروز بسیاری از تصمیمات نابجا شد.

 بیش از ۵۰۰ شرکت کوچک و بزرگ زیرمجموعه این وزارتخانه فعالیت می‌کنند و ارتقاء و کمک به بهبود فعالیت آن‌ها می‌تواند گره از مشکلات بسیاری از مردم باز کند.

دیدارهای چندگانه عبدالملکی با آیات عظام در قم
وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیز در این دیدار با تاکید بر ضرورت افزایش ظرفیت‌های اشتغال افزود: در کشور پنج میلیون و ۵۰۰ هزار بیکار وجود دارد که ایجاد کار برای این افراد از اولویت‌های اصلی این وزارتخانه است.

وی حل مشکلات مردم را یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های خود برشمرد و افزود: معیشت ۶۰ میلیون نفر به نوعی وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

وی ادامه داد: ۲۲۰ هزار تعاونی در کشور ثبت شده است که بیش از ۹۰ هزار تعاونی هم اکنون فعال هستند که برنامه‌های مفصلی نیز برای این تعاونی‌ها پیش بینی شده است.

عضو کابینه دولت سیزدهم با بیان این که ما به‌شدت نگران معیشت مردم هستیم، تاکید کرد: برای افرادی که در شرایط کرونایی بیکار شده‌اند برنامه داریم تا خسارت‌های آن‌ها را جبران شود.

وی افزود: در حوزه درمان، بازنشستگی، اشتغال و افراد آسیب‌دیده در کشور که زیر نظر مجموعه‌های این وزارت‌خانه هستند گام‌های اساسی برداشته خواهد شد. ۴ صندوق و شرکت بیمه‌ای زیرمجموعه وزارت‌خانه هستند که ناکارآمدی در این مجموعه‌ها زیاد است و انتصابات رابطه‌ای در این مراکز آزار دهنده بوده و دستور اکید رئیس‌جمهوری بر سالم‌سازی در بین مدیران و مسئولان است.
 
وزیر کار دولت سیزدهم با آیت الله اعرافی دیدار کرد

وزیر کارف تعاون و رفاه اجتماعی در ادامه سفر امروز خود با آیت الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه دیدار و گفتگو کرد

دیدارهای چندگانه عبدالملکی با آیات عظام در قم
 
حضرت آیت الله علوی گرگانی، بیکاری جوانان و مردم را از موضوعات اساسی دانسته و گفتند: هر جامعه‌ای که مردم آن بیکار باشند دچار مشکلات دینی خواهند شد بنابراین در درجه اول انتظار داریم به اشتغال اهمیت دهید.

به گزارش شفقنا، استاد برجسته فقه و اصول حوزه علمیه قم صبح امروز در دیدار وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با قرائت آیه‌ای از قرآن کریم بیان کردند: ایشان شخصیتی هستند که انشالله قصد خدمت و رفع مشکلات مردم را دارند.

ایشان در ادامه افزودند: در همه کار‌ها با امید جلو روید و ناامید نباشید گر چه مملکت دچار مشکلات عدیده است، اما اگر دست به دست هم دهیم می‌توانیم مشکلات را رفع کنیم؛ لذا وارد شده است من کان لله کان الله له نگویید: نمی‌توان و نمی‌شود بلکه با همت، همه کار‌ها حل شدنی است.

آیت الله علوی گرگانی افزودند: یکی از موضوعات مهم جامعه ما بیکاری جوانان و مردم است هر جامعه‌ای که مردم آن بیکار باشند دچار مشکلات دینی خواهند شد بنابراین در درجه اول انتظار داریم به اشتغال اهمیت دهید.

ایشان در ادامه افزودند: ما سرمایه زیاد داریم که عمده آن است درست به کار گرفته شود. سعی کنید به گونه‌ای مدیریت کنید که نفع آن به جوانان برسد.

استاد حوزه علمیه قم در پایان گفتند: کار‌هایی را که بر زمین و معطل مانده است تشخیص داده و آن را به درستی به حرکت در بیاورید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این دیدار با اشاره به هدف‌گذاری و برنامه‌های اشتغال زایی و کاهش آمار بیکاران جامعه در دولت سیزدهم، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های توسعه اشتغال و با وعده رییس جمهوری تلاش می‌شود سالانه یک میلیون شغل جدید ایجاد شود.

وی افزود: مساله بیکاری موضوع و چالش مهم کشور است و ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار بیکار در کشور وجود دارد که باید به صورت سریع در جهت رفع این مشکل گام برداریم.

وی ابراز داشت: در حال حاضر ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار بازنشسته تامین اجتماعی، ۲ میلیون بازنشسته صندوق بازنشستگی و صندوق بیمه روستایی تحت پوشش این وزارتخانه می‌باشند.

وی ادامه داد: سازمان بهزیستی کشور هم اکنون ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار داده که خدمات رسانی به آن‌ها باید با حمایت‌های دولتی به حد مورد انتظار و قابل قبول برسد.


 
دیدارهای چندگانه عبدالملکی با آیات عظام در قم
 
بازار کشور عراق در امر صادرات مورد توجه باشد
نماینده آیت‌الله سیستانی از مراجع تقلید در ایران در دیدار با وزیر تعاون، توجه به بازار کشور عراق را مورد توجه قرار داد و گفت: ایران می‌تواند با برنامه‌ریزی مناسب صادرات خوبی به این کشور داشته باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید جواد توجه به صادرات را مهم دانست و بیان کرد: در صادرات باید به بسته بندی و کیفیت محصولات توجه کرد به عنوان مثال از صادرات زعفران می‌توان ۳۵۰ میلیون دلار درآمد ارزی داشت، اما این محصول به کشور‌های خارجی صادر می‌شود و با بسته بندی مجدد در اختیار مردم جهان قرار می‌گیرد که مایه تاسف دارد.

نماینده آیت‌الله سیستانی در ایران، توجه به نخبگان را مهم برشمرد و ابراز داشت: نیاز است که در علوم مختلف به نخبگان و جوانان اعتماد کرد تا بتوانیم در زمینه‌های مختلف به پیشرفت و توسعه برسیم.

وی دربخش دیگری از سخنان خود گفت: توجه به کودکان و تولید محتوی مناسب برای آن ها، یکی از اهدافی بوده است که بنده دنبال کرده‌ام. برای این مهم شبکه ماهواره‌ای هدهد به زبان‌های مختلف را راه‌اندازی کردیم، کودکان آیندگان این کشور هستند و باید برای آن‌ها برنامه‌های مناسبی دیده شود.
دیدارهای چندگانه عبدالملکی با آیات عظام در قم
 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه در حاشیه بازدید از مرکز واکسیناسیون اهالی صنعت در قم در جمع خبرنگاران با اشاره به اثر بحران کرونا و مشکلات ایجاد شده برای واحد‌های تولیدی گفت: حل مشکلات تولید و آسیب‌های ناشی از کرونا از اولویت‌های اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و برنامه‌های مختلفی در این خصوص تدارک دیده شده است.

وی اظهار داشت: امروز فرصتی دست داد که در مرکز واکسیناسیون اهالی صنعت در شهرک شکوهیه قم حضور پیدا کنیم و از نزدیک به عزیزان خسته نباشید بگوییم. نظم بسیار خوبی در انجام واکسیناسیون در قم وجود داشته که جای تقدیر و تشکر دارد و انتظار می‌رود کارگران عزیز با حضور در این مرکز نسبت به واکسینه شدن خود اقدام کنند.

این عضو کابینه دولت سیزدهم ابراز داشت: راه‌اندازی مرکز واکسیناسیون برای کارگران در مراکز صنعتی اقدام بسیار خوبی است و انتظار می‌رود سایر استان‌ها نیز از این اقدام استان قم الگوبرداری کرده و مراکزی را در شهرک‌های صنعتی به این موضوع اختصاص بدهند.
 
در ادامه این سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه مجمع خیرین سلامت قم گفت: باید اجازه بدهیم تشکل‌های مردمی به سهولت کار‌های خودشان را انجام بدهند و به همین منظور در اولین مصوبه وزارتخانه سازمان‌های تابعه مکلف به مقررات زدایی از این قبیل فعالیت‌ها شدند.

وی با بیان این که یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم مردمی کردن امور است، افزود: وقتی که برای وزارتخانه برنامه خواستند مردمی کردن و حمایت از تشکل‌ها یکی از ۷ محور اصلی برنامه‌های من بود. در گام اول هدفمان این است که موانع را از پیشروی مردم برداریم چرا که ضوابط دست و پاگیر زیادی وجود دارد که کار را برای تشکل‌های مردمی سخت کرده است.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر ضرورت حذف موانع تولید و اشتغال، ابراز داشت: هم‌افزایی با تشکل‌های مردمی یکی دیگر از برنامه‌های اصلی ما است چرا که معتقدیم نباید نگاه انحصارگرایی وجود داشته باشد.

وی با تاکید بر تقویت بعد مردمی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: دولت به این مساله اعتقاد دارد و در دستگاه‌ها و سازمان‌ها نیز این موضوع با جدیت پیگیری خواهد شد.

عبدالملکی در خصوص صحبت‌های برخی از اعضای خیرین سلامت و استاندار قم در خصوص واکسیناسیون کرونا نیز ابراز داشت: اولویت اصلی کشور کرونا است و رییس جمهوری با حساسیت این مساله را پیگیری می‌کنند.
اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین