پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۸۰۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: کسی که به دنبال صلح است باید برای جنگ خود را همیشه آماده نگه دارد، چراکه وقتی جنگ پیش آید دیگر فرصت هیچ کاری نیست.
شعار سال: امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان در مراسم افتتاح پروژه آماده به کاری دو فروند بالگرد 214 و 206 زمین گیر شده 9 ساله که امروز (19 آبان) در پایگاه هوانیروز کرمانشاه برگزار شد، اظهارکرد: یکی از اصلی ترین وظایف ما حفظ و ارتقاء آمادگی رزمی است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: امروز با چهره جدیدی از تهدید روبه رو هستیم که با گذشته فرق دارد. در سالهای اخیر شاهد جنگ های نیابتی هستیم که بازیگران اصلی آن تروریست ها و گروه های تکفیری هستند.

پوردستان خاطرنشان کرد: وظیفه داریم که خود را متناسب با تهدیدها آماده کنیم، چراکه امروز تهدید گروهک های تکفیری تروریستی نزدیک ماست.

وی افزود: سال 93 که شاهد اوج گیری داعش بودیم و این تروریست ها در مدت کوتاهی خود را از غرب به شرق عراق رساندند و نگرانی عجیبی در مرزنشینان ما به وجود آوردند، اما مجموعه نیروی زمینی خیلی خوب وارد ماجرا شد و با ارائه قابلیت های خود سسب شد که داعش نتواند پیشروی کند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: حضور گسترده نیروهای مسلح ایران برای مقابله با داعش هم ترس به دل داعش انداخت و هم قوت قلبی برای اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق شد که بتوانند به مقابله با داعش بپردازند.

پوردستان تصریح کرد: امروز بخشی از داعش وارد خاک افغانستان شده و حتی بخش هایی از طالبان نیز با او بیعت کرده اند و لذا ما باید خود را برای مقابله با داعش در آنسوی کشور نیز آماده کنیم.

وی یادآور شد: در این بین کشورهای مرتجع منطقه همچون عربستان مشغول پول خرج کردن برای سرپا نگه داشتن داعش هستند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با تاکید بر اینکه باید خود را برای مقابله با داعش آماده کنیم، گفت: در این عرصه هوانیروز نقش محوری دارد، چرا که راهبرد نیروی زمینی ارتش این است که داعش را قبل از نزدیک شدن به مرز باید از بین برد.

پوردستان تاکید کرد: برای اینکه داعش را از بین بریم باید دو کار انجام دهیم. اول اشراف اطلاعاتی و دوم اینکه قبل از حرکت آنها و رسیدن به مرزها، آنها را از بین ببریم.

فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در این بین کار اصلی را باید هوانیروز انجام دهد، از یک طرف همه نیروها را سریع جا به جا کند و از سوی دیگر تیم های آتش هوانیروز، قبل از حرکت نفربرهای انتحاری داعش، حرکت کرده و آنها را مورد اصابت قرار دهند.

وی تاکید کرد: بحمدالله چنین ظرفیتی در هوانیروز ایران به ویژه پایگاه هوانیروز کرمانشاه وجود دارد.

پوردستان اظهارکرد: جنگ امروز منطقه به ویژه در سوریه بسیار شبیه جنگ صفین است، چراکه جنگ صفین نیز جنگ عجیب و غریبی بود و یکی از طولانی ترین جنگ های صدر اسلام به شمار می رود، به گونه ای که بر اساس روایاتی بیش از 110 روز به طول انجامیده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: بحث دوم مربوط به بحث تحریم هاست. باید بپذیریم که تحریم ها با همه بدی هایی که داشته، برکات بسیاری هم برای کشور ما به همراه داشت. خیر سرشار تحریم برای کشور ما، رسیدن به خودکفایی بود.

پوردستان در ادامه گفت: امروز درجه دار و افسر ارتش که جوانانی متدین و خلاق هستند کار بازسازی بالگردهایی را انجام می دهند که تا پیش از این تنها به وسیله خارجی ها انجام می شد و این همان خودکفایی است.

وی تاکید کرد: امروز اروپایی ها و آمریکایی ها مانده اند که ارتش ایران چگونه چنین پروژه های بزرگی را انجام داده و می دهد. آنها تعجب می کنند که چگونه در این شرایط تحریم ها هنوز بالگردهای ارتش پرواز می کنند، جنگنده ها بر فراز آسمان هستند، کشتی در دریاها به حرکت در می آیند و ...

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهارکرد: امروز تحریم های دشمنان به جهت تدین، ابتکار و خلاقیت جوانان این مرز و بوم، زمین خورده است و در این راستا یکی از موفق ترین پایگاه ها، پایگاه هوانیروز کرمانشاه است.

وی با تاکید بر اینکه پرسنل فنی سند افتخار ارتش هستند، گفت: روزی نیست پایگاه هوانیروز کرمانشاه پروازهای عملیاتی و یا پشتیبانی نداشته باشد، چراکه از قرارگاه های ارتش و سپاه در سطح منطقه پشتیبانی کی کند و این همه تلاش و خدمت در سایه رشادتها و ایثارگری های پرسنل فنی به دست آمده است.

پوردستان اظهارکرد: بحث هنگرکوین(بالگردهای زمین گیر شده) همواره یک بحث جدی در هوانیروز بوده است، چراکه زنده کردن این هنگرکوین ها کار ساده ای نبوده و نیست، اما امروز شاهدیم که چگونه پرسنل فنی پایگاه هوانیروز کرمانشاه دو فروند از این بالگردهای هنگر کوین را بازسازی کرده‌اند.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 19 آبان 1395، کد مطلب: 95081913580، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
0
0
این حرف واقعا درسته،آمادگی دائمی برای جنگ، اولین شرط وجود صلحه
صوفیان
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
0
0
جنگ مهمتر از آن است که ژنرال ها بتونن در خصوصش تصمیم بگیرن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین