پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۸۱۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳
همزمان با تحولات افغانستان و اعلام طالبان مبنی بر تشکیل قریب الوقوع دولت جدید در این کشور، رئیس جمهور آمریکا مدعی شد که تا به رسمیت شناختن این گروه و دولتش راه زیادی در پیش است.
شعارسال: «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا با تاکید بر آنچه که وی عدم قطعیت موجود پیرامون آینده افغانستان خواند، مدعی شد که او تا تصمیم برای به رسمیت شناختن طالبان به عنوان دولت جدید این کشور فاصله زیادی دارد.

بایدن در پاسخ به پرسش خبرنگاری در همین رابطه، گفت که تصمیمی فوری جهت آغاز به رسمیت شناختن دولت طالبان ندارد. وی تأکید کرد: هنوز خیلی مانده است.

صحبت‌های کوتاه بایدن در حالی بیان شده است که پیشتر نیز «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید اعلام کرده بود که دولت بایدن «هیچ عجله ای» برای به رسمیت شناختن طالبان (به عنوان دولت جدید افغانستان) ندارد.

ساکی در این باره مدعی شده بود: این بسیار به رفتار طالبان بستگی دارد و اینکه آیا آن‌ها انتظارات جامعه جهانی را برآورده می‌کنند یا خیر.

وی همچنین مدعی شد که آمریکا همچنان قصد کاهش تحریم‌های اعمال شده بر گروه طالبان را ندارد.

این در حالی است که طالبان اعلام کرده که مقدمات اعلام ساختار جدید دولت افغانستان تکمیل شده است و این کار به زودی انجام می‌شود.

پیشتر نیز پس از ادعای طالبان مبنی بر تسلط کامل بر پنجشیر، «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی این گروه، در کنفرانسی خبری اعلام کرد: جنگ در افغانستان خاتمه یافت و انتظار می‌رود خبر اعلان تشکیل دولت جدید طی چند روز آینده اعلام شود.

هنوز خیلی مانده تا طالبان را به رسمیت بشناسیم
 
این در حالی است که همزمان جبهه مقاومت پنجشیر ادعای طالبان مبنی بر سقوط کامل این ولایت را به چالش کشیده و می‌گوید مبارزه همچنان ادامه دارد.

شعارسال، بااندکی تلخیص واضافات برگرفته از روزنامه فرهیختگان، تاریخ انتشار:۱۶ شهریور ۱۴۰۰، کدخبر:۵۹۹۰۵، farhikhtegandaily.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
0
0
چه آینده‌ای در انتظار این کشور و مردمانش هست؟ طالبان چه دولتی میخواد تشکیل بده؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین